PHEV:n oma EV-latauskaapeli ilmoittaa akun olevan täysi

temesd

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2018
Tänään tuli seuraavanlainen ongelma vastaan, että lautaus ei onnistukaan. Laturi ilmoittaa merkkivaloilla että lataus olisi suoritettu vaikka akut on tyhjät. Onko kenelläkään tullut vastaan moista?
Vara-akku on ok ja menee EV ready tilaan eikä ilmoittele muutenkaan mistään "ominaisuuksista".
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tekee tuota ainakin silloin jos lataus on ajastettu auton päästä. Eli auto kertoo laturille akun olevan täysi jotta lataus voi alkaa vasta ajastettuna ajankohtana. Nollaa EV Remoten ajastimet ja koita uudelleen.
 

temesd

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2018
Mystinen oire jostain, tänään aamulla kotona ei lähtenyt lataamaan ja siitä suoraan autolla merkkihuoltoon kysymään vinkkejä. Testattiin siellä laturia ja se toimi siellä moitteettomasti, ei mitään vikaa.
Autossani ei ole noita ajastettuja latauksia käytössä joten jostain muusta oli kyse..katsotaan tuleeko ajan kanssa vika pihalle.
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Onko kaapeli varmasti ehjä? Noissa vanhemmissa, 10m kaapelilla varustetuissa ollut ongelmia. Menee mutkalle ja ajanoloon virta katkeaa. Toimii tuurilla, vaikka näyttää ehjältä.

Itse juuri korjasin yhden vaihtamalla lyhyemmän ja jämäkämmän kaapelin vanhan tilalle.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Se lenkki ei myöskään ole turhaan siinä auton omassa laturissa. Laturin saa hajalle ajan myötä roikottamalla pelkän johdon varassa.
 

Ode-B

New Member
Liittynyt
28 Marraskuu 2018
Selvisikö mikä kaapelissa oli? Itselle tuli tänään ongelma oman latauspiuhan kanssa. Mukana tullut kaapeli menee päälle kyllä ja charging valo alkaa vilkkua, samoin autossa vilkkuu kojetaulussa punainen pistoke hetken. Sitten sammuu. Toisella type2 kaapelilla sain päivällä ladattua normaalisti. Ajastukset on kokeiltu poistaa ja laittaa takaisin. Uusi kaapeli taitaa olla aika kallis ja mistä niitä edes saa?
 

Ode-B

New Member
Liittynyt
28 Marraskuu 2018
Siinä on kyllä kaapelilla sopiva hinta. Onko kenelläkään kokemuksia mistään halvemmista?

Tuon oman kaapelin kanssa kävi niin, että toin sen sisään ja annoin rauhassa sulaa/lämmetä ja sehän lähti sillä sitten toimimaan. Mikähän siinä oli. Pitänee kuitenkin varautua jossain vaiheessa uusimaan, eikai nuokaan ikuisia ole. Vaikka tuolla uuden hinnalla pitäisi kyllä kestää parin auton elinkaari.
 

karejg

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2015
Sijainti
Hämeenlinna
Minulla lataus ryhtyi temppuilemaan viime kesänä. Diagnoosini oli, että johto oli poikki siitä osasta johdosta, jolla kaapeli kiinnitetään seinään (tolppaan). Luultavasti edelliset omistajat eivät olleet ripustaneet muuntajamötikkää siinä olevalla narulla koukkuun ja painava mötikkä on kiskonut johdon poikki. En saanut koteloa auki vaihtaakseni johdon uuteen, joten jouduin purkamaan johtoa ja kytkemään katkenneesta kohdasta uudelleen. Hiukan oli hankalaa, mutta virtykseni on toiminut moitteetta puoli vuotta. Lataan tolpasta ja kiinnitän mötikän tolpassa olevaan koukkuun. Myöhemmin joku tiesi kertoa tällä palstalla, että mötikän saisi avattua kuumailmapuhallinta käyttäen. Mötikkä on varmaan rakennettu vesitiiviiksi ja siksi se ei lähde auki pelkästään ruuvit irrottamalla.
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Hajoaa joko siitä schuko - ohjausyksikköpiuhasta tai ohjausyksikkö - j1772 piuhasta. Ekan saa mistä tahansa sähkötarvikeliikkestä, tokan saa ulkomailta tilaamalla pistokkeineen hintaan 150 - 200 EUR.

Ohjausboksin saa auki ruuvit avaamalla ja reunoja lämmittämällä. Vaihtotyö ei ole kummoinen ja tuskin teetettynäkään hirveitä maksaa.

Kun piuha alkaa pätkiä, se on vaarallinen. Vaikka se toimiikin toisinaan, kuparikarvat eristeen sisällä voivat ottaa huonosti kiinni, joka pahimmillaan johtaa johdon palamiseen.

Ongelmia on etenkin vanhoissa 10 m johdoissa. Tästä syystä uudemmissa on 5m johto, joka on tulevampaa tekoa. Ei mene tiukalle mutkalle helposti
 

Ode-B

New Member
Liittynyt
28 Marraskuu 2018
Eli tuon uskaltaisi antaa jollekin sähkäritutulle korjattavaksi. Hyvä tietää. Ehkä edellinen omistaja on sitä roikotellut väärin. Se kuitenkin sytytti valot siihen ohjausyksikköön ja autokin jotain huomasi, ei vain alkanut lataamaan. Ei siis ihan kokonaan ollut mikään poikki. Pitää seurata tilannetta. Pakkasella menee kyllä aika jäykäksi tuo kaapeli, voisi samalla vaihtaa vähän erilaiseen. Mulle riittäisi kyllä yleensä joku 3m johtokin.
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Eli tuon uskaltaisi antaa jollekin sähkäritutulle korjattavaksi. Hyvä tietää. Ehkä edellinen omistaja on sitä roikotellut väärin. Se kuitenkin sytytti valot siihen ohjausyksikköön ja autokin jotain huomasi, ei vain alkanut lataamaan. Ei siis ihan kokonaan ollut mikään poikki. Pitää seurata tilannetta. Pakkasella menee kyllä aika jäykäksi tuo kaapeli, voisi samalla vaihtaa vähän erilaiseen. Mulle riittäisi kyllä yleensä joku 3m johtokin.

Veikkaan että se boksista autoon tuleva kaapeli on rikki. Tarvitsee vaihtaa se neljä johtoa kaapelin sisällä sisältävä piuha ja siihen j1772 "pistooli". Itse olen ostanut ulkomailta, mutta kaipa noita Suomestakin saa.
 
Ylös Bottom