GDI Galantin pakoputken korjaus

M

mikada

Guest
No niin nyt tuli eteen pakoputken korjaus siitä joustokappaleen kohdalta. Näyttäis olevan GDI Galantissa pakosarjalta katalysaattorille asti yhtä torvea ja joustokappale prässätty siihen väliin vain kiinni. Mites kannattaisi tuo korjata? Uusi putki merkkiliikkeessä maksaa 450€ ja siis pelkästään pakosarjalta katille oleva väli ja tarkoitus olisi päästä halvemmalla. Semmoinen lisätarkennus, että hitsivehkeitä en omista, joten mielellään semmoisia menetelmiä, missä ei Kemppiä tarvita :)

P.S. Ja Moponetistä ei paljoa näytä apuja löytyvän, kun puhutaan GDI Galantin pakoputkistosta
 

Mitsu Wagon

New Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2011
Vs: GDI Galantin pakoputken korjaus

Vanha joustokappale irti rälläkällä ja muhveilla uusi tarvike kappale kiinni. Voit myös kokeilla pakoputken paikkausnauhaa,mut epäilen et näinköhän kestää. Ja tulee muutenki ruman näköne sätös siitä.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: GDI Galantin pakoputken korjaus

trololololooo.... Sama vika rahikaisella ;D

Putki irti pakosarjasta ja katalysaattorista, suoraan linjaan merkit joustokappaleen molemmin puolin, rälläkällä tai rautasahalla irti, uusi tarvikejousto muutamalla täpillä kiinni merkit kohdistaen, sovitus että tuli suoraan ja jos homma bueno niin ympärihitsaus :)

Ja sen jousto-osan ei tarvitse olla hyväksytty, tarkistin tämän asian katsastuskonttorilta.

Pakosarjassa putki taisi olla kahdella pultilla kiinni, jotka saa auki alhaalta päin. Kannattaa varmaankin liottaa muutama päivä ruosteenirroitusöljyssä. Katalysaattori taisi olla läpipulteilla, jos en ihan väärin muista.
 
Ylös Bottom