Jäsenen ariola uusimmat tuotokset

  1. ariola

    Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

    Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä Tuossa aiemmin T Kiili laittoi kuvan venttiilinnostimien 1. 3. sukupolvesta. Itse ostin aikonaan, toistakymmentä vuotta sitten nostimet, kun joku clubilainen keräsi kasaan hankintaporukan. Nostimet tulivat kuplamuovissa, joten mitään...
  2. ariola

    Galantti vinkuu kylmänä???

    Vs: Galantti vinkuu kylmänä??? Valitettavasti on vastauksena, että hihna vinkuu. Laturin hihna tai se toinen, joka pyörittää ohjaustehostinta tai mahdollisesti kampiakselia... ::). Tämä on nyt kerta kaikkiaan uskon asia, koska olen kokenut juuri tämän saman. Olin juuri vaihtanut ulommat hihnat...
  3. ariola

    L200-00 kone hajosi?

    Vs: L200-00 kone hajosi? Ennen kuin luen muita vastauksia, niin sanoisin, että kansi hajosi :'( Sori, meikäläisellä oli tyttö kyydissä ja hän sanoi, että pysähdy. Kansi hajosikin ennen sitä aikaa totaalisesti ja ne sanoivat korjaamossa, että nyt on uusi kansi ja kaikki liikkuvat osaset. Aika...
  4. ariola

    Vetoakselin irroitus

    Näinhän se tietysti, jos pelkän sisimmäisen stefan vaihtaa, ei tarvitse lähteä säätelemään välyksiä. En ollut oikein varma, mitä kaikkea halutaan vaihtaa  :-\ Jos laakerit vaihtaa samalla, niin varmaan korjaamo kuin korjaamo siitä selviää. Itse vein akselit Järvenpäähän Mäkelän autoon. Oli aika...
  5. ariola

    Vetoakselin irroitus

    Jarrukilvet tulee akselin mukana, eli jarruputket pitää irrottaa. Itse irrotin sylinterit osittain putkineen. Äh...  Vasempaan sylinteriin tulee kaksi putkea. Toiselle sylinterille menevä putki irti ja toisesta putkesta pätkä sylinterin mukaan. Oikea sylinteri putkineen irti. Ei mikään...
  6. ariola

    Galantti vinkuu kylmänä???

    Sama vika minullakin. Vinkuminen alkoi edellisen jakopääremontin jälkeen. Kiristäjä oli vaihdettu, samoin kuin ulkopuoliset hihnat. Vesipumppu vaihdettiin edellisellä kerralla, vaan ei viimeksi. Laturi ja ohjaustehostin näyttäisi olevan ok. Samalla, kun vinkuminen loppuu, huomaa selvästi, miten...
  7. ariola

    Mitkä hitsivehkeet kannattais hankkia ?

    Tuli juuri hankittua kone, joten ei ole vielä käyttökokemusta. Aiemmin olen hitsannut vain kaasulla. Pullot on omat. Nykyään todellakin pullojen katsastusväli on 10 v, kun se aiemmin oli 5v. AGA ei enää täytä omia pulloja ollenkaan, mutta onneksi on Woikoski. Ennen koneen hankintaa lueskelin...
  8. ariola

    Pajeron kansi

    Tasan 200 tkm ja nokka-akseli meni rikki. Kansi sai niin paljon kipeätä, että se jouduttiin uusimaan kaikkien muiden ohella. Ei siis päästy vielä kuplimisasteelle  ::) Nyt taitaa mittarissa olla 270 tkm. Eihän se ole tämän ikäiselle mitään  ;D
  9. ariola

    Sigman sähköongelmat

    Tuota... Se on tietty paljon katsojan silmästä kiinni, kuinka monta vaihdettavaa osaa siellä näkyy. :-\. Jos esimerkiksi merkkiliikkeestä käy kysymässä, niin eihän siinä ole kuin yksi osa... Siellä kun ratkaisee aika paljon, mitä sinne viivan alle on jäämässä 8) Jos noita piirilevyjä lähtee itse...
  10. ariola

    Nelivedon katsastus ?

    Kiitos tiedosta! Näin ensilukemalla tuosta voisi tulkita niin, että jos autoa testataan dynamometrissä, niin sen jälkeen autolle pitää tehdä jarrutesti jarrudynamometrissä, jotta viskokytkentä saadaan stabiloitua. Ja jarrutesti tehdään nimenomaan niin, että toisen akselin pyörät ovat kiinteällä...
  11. ariola

    Nelivedon katsastus ?

    Ovat tainneet asemalla käydä sitten vaan tarkistamassa vanhoista katsastustiedoista, että "on tämä ennenkin dynamometrissä ajettu". Täytyy ottaa seuraavalla kerralla sitten vähän tieteellisempi lähestymiskulma asiaan.
  12. ariola

    Nelivedon katsastus ?

    Sama juttu Rahikaisella. Aina on testattu dynamikki normaalissa dynassa Tuusulan A-katsastuksessa. Ja aina ovat ennen testausta käyneet jostain paperista selaamamassa, että voiko ajaa dynamometriin vai ei. Noita kertoja on kertynyt jo karvan alle kymmenen. Ensimmäinen heti kuntotestauksessa...
  13. ariola

    pajeron lämppäri

    En tiedä, miten uudemmissa malleissa homma on hoidettu, mutta ainakin tuossa minun 87-vuotisessa ne isommat suuttimet työntävät vain sitä ulkoilmaa. Sellainen muistikuva minulla on, että aikanaan jossain myytiin sellaista rakennussarjaa, jossa myös nuo reunimmaiset isot suuttimet saatiin...
  14. ariola

    Pajeron omistajan arkea

    Teetin ja asennutin omaa pajeroon jouset Pitäjänmäellä sijaitsevassa Vallilan Takomossa: http://www.vallilantakomo.fi/ Kannatta ehkä ainakin kysellä hintaa. Muistaakseni ei kovin halpaa ollut, mutta jouset sai alle päivässä (siis auton alle). Vähän tuo perä nousi ylemmäs, mutta noita etujousia...
  15. ariola

    Venttiilitkö ne ääntää...

    Sellaisen olen kuullut, että öljynsuodattimella on merkitystä moottorin naputtamiseen. Olen ollut huomaavinanikin galantissa, että jos ostan tarvikeliikkeestä alkuperäistä suodatinta hieman isomman, kone naputtelee käynnistyksen jälkeen melko pitkän ajan. Pienemmällä alkuperäissuodattimella ei...
Takaisin
Ylös Bottom