Jäsenen EVOsella pääsee uusimmat tuotokset

  1. E

    Evolution VIII alustaan tarkennusta!

    Vs: Evolution VIII alustaan tarkennusta! Jenkki-Evo 8:ssa (GSR) etupää avoin ja keskellä visko sekä takana levylukko. Ei ACD:tä. Yksi katti. Jenkkien RS- mallissa vähemmän vaimennusmattoja, ei ilmastointia ja torsen- lukko edessä (lisäksi kaiuttimet yms puuttuu, joten ko malli tarkoitettu...
  2. E

    Misfire 3.pytyssä

    Vs: Misfire 3.pytyssä Kokeilin vaihtaa kiireissäni yhden tulpan (3.sylinteriin). Ei auttanu. Onko 3. sylinteri se joka on kolmas jakohihnasta päin laskettuna? ??? Täytynee kokeilla vielä vaihtaa noi loputkin.
  3. E

    Misfire 3.pytyssä

    Eli Evo 8 sytyttää ses (service engine soon)-valon p0303 koodin saattelemana. Kyseessä 3. pytyn sytytyshäiriö. Nollauksen jälkeen saa ajella 200- 300 kilsaa ennenkuin hälyttää uudelleen (vaatii 2 kertaa misfiren ennen ses- valon syttymistä). Onkos jollakulla ollut ko onkelmaa? Suunnittelin...
  4. E

    evo 9

    Vs: evo 9 Nopeusmittarissa pitää olla lukemat myös Km/h. (Ei todellakaan tarvitse olla.) No onneksi oli Evossa em asia "kunnossa", ettei tarvinnu käydä kädenvääntöä katsastusinssin kanssa. Kaikkea ne sitten keksivätkin omasta hatustaan ::) Ihmettelin tuota "sääntöä" hieman, mutten arvannut...
  5. E

    evo 9

    Vs: evo 9 Toin oman vm2003 Evo 8:n muuttoautona jenkeistä. Rekisteröinti ei liene ongelma koskaan noissa muuttoautoissa, koska niissä ei edellytetä mitään e-hyväksyntöjä tms. Valoissakin riittää, että löytyy vain tietyt merkinnät umpioista. Jenkkimalleista joutuu vaihtamaan parkkivalon värin...
  6. E

    Evoon vanteet?

    Vs: Evoon vanteet? Omaan Evooni hankin Jenkeissä ollessa 5Zigenin FN01R-C 18"x 8,5 (Bronze). Hopean väriseen koriin hiilikuituluukuilla tuo pronssinen sopi aika hyvin. Alusta myös vaihtui Tanaben korkeus-säädettävään. Renkaat ovat Falken Ziex ZE-512 235/40/18. Ei ole juuri pahaa sanottavaa em...
  7. E

    Evot 8 ja 9

    Vs: Evot 8 ja 9 Vielä lisäyksenä, että jenkkimallin Evon takapään levylukossa on myös ne öljyt siellä välissä, että sitä voinee kutsua viskolukoksi. ;) Tossa linkki nelivetolukkojen ominaisuuksista yleisesti (numero kolmonen on jenkkievossa)...
  8. E

    Evot 8 ja 9

    Vs: Evot 8 ja 9 Jenkkiversiossa on visko-boxi keskellä ja takana levy-lukko (takapää on ns. isompi kisamalli). Etupää on avoin (myivät myös rs-mallia joka oli riisuttu ja valmis turvakaaria lukuunottamatta rallikäyttöön. Siinä oli mekaaninen lukko edessä.). Laittoivat aluksi USAn markkinoille...
  9. E

    Evojen ilmanputsari

    Olisin itse ostanut ko. mallin (Jenkeissä kun olin), mutta hinta olisi ollut kova uuden intercoolerin vesitankin takia. Se pitää hankkia tohon, jotta se kartio mahtuu sinne alas. Omasta mielestäni tuo olisi paras paikka suotimelle. :peukku Altapäin ei loskaa mene siihen kohtaan. Jos edestäpäin...
  10. E

    Evo 8 kolahtelee...

    Suosittelen laadukkaan alustasarjan asennusta.  :peukku Omassa Evo 8:ssa on Tanaben korkeus-säädettävät. Kolinat loppui, pintakovuus väheni ja kovassa ajossa alkuperäistäkin täsmällisempi. Tosin hinnat taitavat alkaa Suomessa noin 1500€:sta, mutta helposti heilahtaa yli 2k€ + asennus  :-\
  11. E

    Evojen ilmanputsari

    Itselläni Jenkkimallisessa Evo 8:ssa K&N Typhoon kartiofilsu alumiinisella putkella. Lisäksi Helix 3" vapaavirtauskatti ja 3" lähes suora putki siitä taakse. Dyno mittaus näytti tehoksi 286hv ja väännöksi 395Nm. Eli noin 15hv ja 30Nm lisäys paremmalla virtauksella ilman säätöä. Keväällä aion...
  12. E

    VARASTETTU

    Tänään huomasin, että kellariini oli murtauduttu. :seina Olivat saaneet saranapuolen sen verran raolleen, että saivat mukaansa turbon painesäätimen (turbosmart dualstage), Evon alkuperäisvanteiden pultit (ne tasakantaiset Enkeihin), alustan säätöavaimet (merkki Tanabe), sekä yksi silikoonilasta...
  13. E

    Evon koneen/imusarjan nakutus???

    Tuli hommattua toinen auto "arkiajoon". Evo seiso parkissa noin viikon. Viikonloppuna lähdin sitten ulkoiluttamaan Evoa niin yllätys oli suuri kun tasureiden tikitys loisti poissaolollaan. Pari kertaa kävin sillä lenkillä ja kilsoja tuli molemmilla kerroilla varmaan 30km, eikä kertaakaan kuulunu...
  14. E

    Evon koneen/imusarjan nakutus???

    Rodney, löytyikö syy "tikitykseen"? Lash adjusters? Omassa Evossani nyt sama ongelma.  ??? Kuuluu auton sisälle asti jos nostaa kierroksia (peittyy muihin ääniin helposti 4000rpm jälkeen). Tikityksen taajuus vaihtuu kierrosten myötä. Kylmällä koneella ei tikitä ollenkaan ja kovimman tikityksen...
  15. E

    EVO VIII:n poweria

    Hyvin on noussut teho ja vääntö.  :peukku Tuosta päätellen hankin itsekin downpipen ja pakosarjan jos ei nykyisellä kokoonpanolla kulje tarpeeksi liukkaasti säätöjen jälkeen. Onhan se selvä, ettei evon vakio pakosarja virtaa optimaalisesti (muistuttaa lähinnä tavallisen perheauton pakosarjaa)...
Takaisin
Ylös Bottom