Jäsenen Jompeko uusimmat tuotokset

  1. J

    Hehkun toiminta ja korjaus

    Vs: Hehkun toiminta ja korjaus Jos oikeen pikahehku, niinku pajeissa yleensä, niin muistakaa laittaa se iso piuha hehkuissa eri pultin alle alukiskoon, kuin ne pikkupiuhat. Mittaa hehkujen jännitehäviötä ja jos ei hetkuta juuri lainkaan, niin yleensä kasattu piuhat vaan nippuun, jolloin...
  2. J

    pajeron V6 käy viidellä pytyllä

    Vs: pajeron V6 käy viidellä pytyllä Kuinka tarkaan testattu eri jakajalla? Itselle hyvinkin tuttu jakaja ja epäilisin paskaa reikakiekossa jakajan sisällä. Laskee ajoituksen persiilleen ja tai ei anna oikeen mittasta pulssia. Siinä kiekossa on kahet reiät. Harvemmat yläkuolokohdille ja pienet...
  3. J

    kilometrimäärät autossasi?

    Vs: kilometrimäärät autossasi? 551tkm Pajero 2.5 tdic gls -92
  4. J

    Pajeron keskuslukon releen/ohjausyksikön paikantaminen??? apu olis tarpeen

    Vs: Pajeron keskuslukon releen/ohjausyksikön paikantaminen??? apu olis tarpeen Vasen A-palkki musta kahen tikkuaskin kokonen purkki siinä vasemman polven korkeudella...
  5. J

    Pakokaasun lämpötilan mittaus (EGT).

    Nou hyvä paikka. Laita downpipeen vaan, niin saat todellisen lukeman koko koneesta.
  6. J

    pajero käy kolmella....

    Kannen mukana tuli uudet suuttimet, hehkut ja vika senkuin jatkui, eli pumpun väljyyttä veikkaan minun tapauksessa tai mikä mukavempaa jonkun sylinterin väljyyttä , kun puristuksia ei ole tullut mitattua. Selvinnee, kunhan saan pumpun vaihdettua eli joskus kesällä, jos ei mene koko motti vaihtoon
  7. J

    pajero tais hajota...

    Vasta sippas alipainepumppu pajesta ja pukkas öljyt aika liukkaasti pihalle. Ei päässyt kun vajaan 5 kilsaa ja alko valo vilkkua ja eikun peli seis. Oli muuten aikas siisti homma vaihtaa laturi. huh huh
  8. J

    pajero käy kolmella....

    Itsellä 521 tkm ajettu 2.5 tdic GLS paje ja samaa vikaa ollut koneessa pitkään. Kone on toisesta autosta ja sillä on ajettu jo reiliut 300 tkm. Kansi laitettu ainakin kerran ja sillä ei ollut tuohon käyntiongelmaan mitään vaikutusta. Itse epäilen vian olevan syöttöpumpussa, koska melkein kaikki...
  9. J

    4D56T moottorin osia?

    Laitatko kuvan johonkin tai kuvailet tarkkaan minkälaisen kiekon tarviit. Multa löytyy kahdenlaisia erilaisia kammen pyöriä. Laitan sulle tulemaan kun kerrot minkä tarviit. t. joni
  10. J

    1993 PAJEROn nesteet häviää

    Näin kävi itsellekin koneen ja kannen vaihtojen jälkeen. Järjestelmä ei ole mikään maailman helpoin ilmata. Järjestelmässä oleva ilma lämmetessään ja laajentuessaan pukkasi alkuun minullakin nesteitä johonkin ja paisuntasäiliö oli kokolailla tyhjä aina kylmänä. Nyt kun on jo 5 tkm takana kannen...
  11. J

    Pajero äänet

    Joskus ollut koneen oikeanpuoleinen tukikumi vaan löysällä/kantaa ohjaimiin. Vaihteiston pikkurinkulasta eli siitä sivukumista kaikki kumi mäellä ja vähän sen allakin... Antaako ääntä joka asennossa? Mulla joskus hiljeni kun kallellaan johonkinpäin. Kuuluuko ääni peruuttaessa? Noi kolinat ei...
  12. J

    -91 TD pajeron kestävyys

    laittaa ja muutoskatsastaa = kaksi eri juttua :) mutta pitää paikkansa.
  13. J

    -91 TD pajeron kestävyys

    Omassa 2.5 tdic GLS ( gls mallissa super select vaihteisto = uudempi parempi ) pajessa taulussa 515tkm ja vielä kulkee. Huoltoahan kaikki vaatii. Kone ja laatikko jos kunnossa, niin ota pois. V4 malleihin saa 32 tuumaset rinkulat laittaa alle. Kumiosat on melkein kaikki vaihdettu ja laatikoille...
  14. J

    Super Select, miten se toimii?

    Sillon kun valoja palaa SS mallin pajessa taulussa riittävästi ja jää kiinni, niin tietää jääneensä kiinni :) Tosiaan ilman takalukkoa jää ristiriipuntaan niinkuin vanhemmat pajet. Renkailla olen huomennut olevan älyttömästi merkitystä. Sitten on ne vanhat pajet, joista on nokka nostettu sauvoja...
  15. J

    Jäähdytin rikki

    Ainakin 4d56Ti moottorisissa syylärit eri mallisia. Varmaan kiinnityspaikkaa muuttamalla saa sopimaan. V44 pajeroissa syyläri on päältä "lätässä".
Takaisin
Ylös Bottom