Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Jää nähtäväksi, kuinka kauan lämmitys lopulta pelaa. Lämmityslaitteen kennon huolellinen puhdistus on tuo taikatemppu, jolla lämmöt saatiin palaamaan. En vain tarkkaan ottaen tiedä, kierrätettiinkö huuhtelunestettä myös sähköisen esilämmitysvastusten kautta vai ei, mutta jokatapauksessa nyt...
Hei
Nyt tulee kabiiniin lämmintä ilmaa. Mitsu oli kolme tuntia letkuissa, kenno huuhdeltu, sihti jälleen puhdistettu, uudet jäähdytysnesteet sisälle. Olen 780€ köyhempi, mutta ei tarvitse enää palella.
En oikein jaksa uskoa siihenkään, koska ihan aluksi kabiini lämpesi sähköisellä esilämmitykselä kelvollisesti, mutta ei enää ajossa kun moottorin nesteet lämpesivät. Nelitieventtiilin vaihdon jälkeen ei lämpöä saada kabiiniin millään ilveellä. Nyt siis vaihdettu myös sähköinen vesipumppu. (tuo...
Päivitystä Mitsun kabiinin lämpöongelmaan. Nyt on vaihdettu uusi sähköinen vesipumppu ja lisätty jäähdytysnestettä noin 1,5 litraa ulos virranneen nesteen tilalle. Ilmattu nestekiertoa Mitsun ohjeen mukaan kolmeen kertaan. Kokeiltu saada kabiiniin lämpöä, mutta eipä sitä edelleenkään kuulu...
Kovin on haaleata varsinkin paluuletkun kohdalla. Todennäköisesti nestekierto on heikkoa. Huomenna avaan vielä kerran tuloletkun ja tarkastan sihdin. Jos siihen olisi sittenkin kertynyt uutta likaa kun noita nesteitä on poistettu ja lisätty moneen otteeseen.
Nyt sain ekaa kertaa vikakoodin, joka oli luokiteltu AC puolelle: U0245 Lost Communication With Entertainment Control Module Front. En sitten ole ihan varma, onko tällä nyt oikeasti mitään tekoa, koska autoon jo aikoja sitten vaihdettu kiinalainen 10,2" näytöllä varustettu Android radio ja se...
Nyt on käyty täyttämässä lämppärin kenno ilmausruuvin kautta kun paluuletkuun on lisätty T-haara. Nestettä meni vain 40ml jonka jälkeen T-haarasta alkoi tulla ulos jäähdytysnestettä. Eli kenno tuli ainakin täyteen nestettä. Laitettu takaisin alkuperäinen paluuletku ja tukittu...
Eipä ole mahdollista asentaa 4-tieventtiilin letkuja ristiin. Seuraava temppu on lisätä kennon paluuletkuun T-haara, josta kennon ilmat saa ulos kun tyrkkää kennoon alkuperäisen ilmausruuvin kautta lisää nestettä. Ohessa kuva tuosta apulaitteesta.
No nyt on pidetty keulaa koholla ja ajettu Mitsun jäähdytysnesteen täyttöproseduurin askeleet läpi. Eipä vain kuulu kabiiniin lämpöä edelleenkään. Pakko varmaan ruveta purkamaan autoa senverran, että saa tungettua kennoon nestettä kunnolla.
Kenno on puhdas, sihti on puhdas, nelitieventtiili on vaihdettu uuteen. Ennen nelitieventtiilin vaihtoa sähköinen esilämmitys pelasi oikein hyvin, mutta ajossa kabiiniin ei sitten enää lämpöä kuulunut. Nyt lämpöä ei tule esilämmityksellä eikä ajossa. Siis ilmaa on järjestelmässä. Pyöritetty...
EIpä neste kierrä kennon kautta kun ei tuu lämpöä kabiiniin. Perusongelma on kennossa oleva ilma, joka estää kierron. Nyt kaipaan toimivaa ohjetta, jolla ilman saa pois purkamatta koko lämmitys/jäähdytysjärjestelmää.
Yritin tänään täyttää jäähdytysnestettä alipainetäyttölaitteella, mutta ei onnistunut homma. Nyt löysin Mitsun huoltomanuaalista kohdan, jossa asia kerrotaan seikkaperäisesti. Liitän sen oheen. Onkos kukaan kokeillut moista operaatiota?
Tänään taas räpläsin Mitsua. Nyt täytyin nestekiertoon ilmausruuviliitännästä noin 450 ml lisää. Kovasti pani vastaan, mutta kyllä sinne nestettä meni. Ohessa kuva liitännästä: