Jäsenen Piuhahev uusimmat tuotokset

  1. P

    Outlander PHEV ajoakun kunto

    Hurjalta kuulostaa. En valitettavasti osaa ollenkaan itse asiassa auttaa mutta tuo 12V akun tyhjeneminen kiinnostaa; kuinkahan pitkään oli jännitteettä että resetoituu? Luulisi että olis jotenkin varmennettu lyhytaikaista jännitteettömyyttä vastaan aika kriittinenkin toiminto?
  2. P

    Outlander phev akun kunto

    Eihän ole ajastettu lämmitys päällä vahingossa? Epäilin myös kerran että olivat pajalla akun ajaneet tyhjäksi, kunnes tajusin...
  3. P

    Keskustelua ajoakun kunnosta

    En ole ikinä pikaladannut ja en myöskään juuri koskaan ajaa akkua ihan tyhjiin, kun auto näyttää n.4-5km sähköajoa koitan muistaa painaa save-nappulaa. Vastaavasti lataan kyllä usein. Vähän turhaankin on ollut akku täynnä helteillä - näkyy kyllä lämpimät kelit, talvella oli tasaisempaa jo...
  4. P

    Outlander PHEV ajoakun kunto

    Näpertelin taulukkoa, lähinnä kun akut näyttäisivät kuluvan "hieman" eri tahtia kilometreihin nähden ja halusin vertailla. Omakin näyttää hyytyvän keskiarvoa nopeammin.
  5. P

    Outlander PHEV ajoakun kunto

    Watchdog Ajetut km: 73061 SOH (38Ah): 79,5 Max Ah: 30,2
  6. P

    Outlander PHEV yleisimpiä kysymyksiä ja vastauksia niihin.

    Nappi löytyy täällä kojelaudassa, eteen ja taakse. Olen ainakin luullut tähän asti että lämpiää koko lasi sähkölläkin. Testasin ja epäilykset heräsi jo siinä vaiheessa kun koittaa laittaa puhaltimen päälle jos sohii etuklasin nappia. Lämpökameralla lasien tiirailussa on monta muuttujaa ja...
  7. P

    Outlander PHEV 2016 ja autopesu

    Tai vielä helpompaa mennä sellaiseen pesukoneeseen joka pysyy paikallaan?
  8. P

    PHEV MY16 CHARG/SAVE nappula ja kylmäkäynnistys

    Chargella siis latailee moottorillaan akkua. Ilmankin latailee sitten jarrutuksesta. Jos ei ole kova kuorma päällä (lämmitys, kiihydytys jne) niin sarjahybridinä eli lataa akkua ajon ohessa, sitten hetki sähköllä ja taas uudestaan. Save-napilla pyrkii pitämään akun latausta sillä tasolla...
  9. P

    Outlander PHEV yleisimpiä kysymyksiä ja vastauksia niihin.

    Pitäisikö luistonesto saada aina pois? Koitin painella - jotenkin 4wd lock-napin kanssa sain vasta liukastelevan autonkuvan mittaristoon. Lapsetti kun taivaalta satoi tehoja - nyt jäi kuitenkin leikki lyhyeen.
  10. P

    Outlander PHEV ajoakun kunto

    Auton VM: 2014 Ajetut km: 64863 SOH: 83.7 Mac Ah: 31.8 BMU reset: ehkä, 358 pv sitten
  11. P

    Outlander phev akun kunto

    Se nyt aina vähän riippuu mikä kenellekin "kannattaa" omallakaan rahalla. Autoilusta ei ainakaan kannata aloittaa. Se on varmaan totta että korjaajien koulutus laahaa vähän jäljessä, mutta selvää taas on että päästörajoitusten takia sähköllä ajetaan tulevaisuudessa vain enemmän - ja osaaminenkin...
  12. P

    Outlander phev akun kunto

    Ok. Olikin aika suolaiset hinnat akun tarkistuksille 150 ja jatkojen kanssa 400. Missäs päin olisi qilty ja kökkö kävitte?
  13. P

    Outlander phev akun kunto

    Jaa-a. Kaikki on toki mahdollista mutta sellainen kutina että aikataulu ei natsaisi - luulisin että auto on ollut vielä Hollannissa tuolloin eikä niin kauaa myyntivarastossa. Paha sanoa. Ajattelin joskus että olisiko voinut seisonnassa tyhjetä, mutta se ei kai ole mitenkään mahdollista.
  14. P

    Outlander phev akun kunto

    Yksityisestä autoliikkeestä, ts ei mikään ketjuliike. Tuovat käsittääkseni itse maahan autoja. Hain tuollaista vähän ajettua. Aika tyytyväinen olen myös valintaani, ilman phev watchdogia olisin kyllä vieläkin tyytyväisempi - ainoastaan sieltähän tuon "nollauksen" ja SOH:in huomaa.
  15. P

    Outlander phev akun kunto

    Epäilen. Akkurungossa on merkintä 13/9, joka voisi olla paikkaansa pitävä vuosi/kk (sori huonosta kuvasta). Lisäksi SOH lähti aika nopeasti laskemaan auton ikää vastaavalle tasolle - muutoin laskuvauhti hirvittäisi mutta nyt olen oikeastaan vähän tyytyväinen että se menee järkevällä tasolle...
Ylös Bottom