Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Vanha pumppu jäi korjaamolle. Näytti olevan aika lailla kiinteä paketti, kai sen olisi saanut halutessaan jotenkin auki. Sähkömoottori kyllä pyöri mutta siivet oli jumissa tai mag.kytkin/akseli rikki. Nyt kun vertaa aiempaan, virtauksen tuntee selvästi kennon paluuletkusta ja kun letkua...
Pumppu maksoi 160e (tarvike) ja työ 70e. Alkuperäisen 4-tieventtiilin saa tilattua suoraan Japanista, kok. hinta n. 250e ja vaihtotyöstä veloitetaan tunti eli noin 70e. Reilun 500e lompakko laihtuu tässä, mutta voi ainakin toivottavasti luottaa että pärjätään taas muutama vuosi eteenpäin tällä...
Pumppu vaihdettu ja auto lämpeää taas. Huolellisen ilmauksen sai vaihdon jälkeen tehdä vaikka ilmaus suoritettiin myös korjaamolla. Lämpeää esilämmityksellä, sähkö- ja bensa ajolla. Näillä n -15 pakkasilla huomaa kyllä moottoritiellä ajaessa, että lämpötila laskee, mutta tämä taitaa olla enemmän...
Totta. Voi olla että katkennut siipi/roska on kiilautunut pumpun pesän ja toisen siiven väliin estäen sen vapaan pyörimisen. Tai magneettikytkin on rikkoutunut siten, että pumppu ei pyöri vaikka moottori käy. Onhan tuossa lämmityskierrossa jonkun verran muutenkin virtausvastusta -...
Ei tässä tilanteessa paljon vaihtoehtoja ole. Se mikä ihmetyttää on se, miksi sähköpumppu lakkasi toimimasta meillä molemmilla 4-tie venttiilin vaihdon jälkeen? Sellainen sivuhuomio vielä huollon jälkeisestä kabiinin lämmöstä, kun lähdin ajamaan korjaamolta, auto puhalsi hetken aikaa todella...
Päivitys omaan tilanteeseen, 4-tie venttiili vaihdettu ja järjestelmä ilmattu. Lopputulos on tismalleen sama kuin sinulla. Lämmintä ei tule esilämmityksellä, sähkö tai bensa ajossa. Ennen vaihtoa lämpeni sähköllä ja sähköajolla, nyt ei millään. Puhaltaa täysin ulkoilman lämpöistä ilmaa...
Ompa kinkkinen ongelma. Voiko sihti olla mennyt tukkoon? Nesteet siis kiertää, 4-tie venttiili toimii, ilmaus tehty useaan otteeseen. 4-tie venttiilin vaihdon jälkeen virtaus kasvanut kun moottorin kierto kulkenut pitkästä aikaa normaalisti, joka irroittanut likaa joka päätynyt sihtiin?
Oletko kokeillut pitää ilmastusruuvia auki moottorin käydessä kylmänä ja kuumana, sen verran auki että neste tulee tipoittain ulos, ei siis koko ruuvi poistettuna?
Outo juttu. Sanoit että esilämmitys toimii normaalisti? Tämä kiertohan toimii myös sillä sähköisellä pumpulla. Kokeile tehdä ilmastus niin että avaat ilmausruuvia pari kierrosta, niin että sieltä alkaa tulla nestettä tipoittain koneen käydessä. Kokeile alkaako sisäänmenoletku lämmetä. Näin sain...
Onko sähköinen esilämmitys yhtä tehokas kuin ennen? Jos se toimii yhtä tehokkaasti kuin aiemmin, kenno ja sihti on todennäköisesti ok, koska se sähköinen lämmityskierto menee molempien läpi. Oletko kokeillut ilmata järjestelmää 4-tie venttiilin vaihdon jälkeen kylmällä ja kuumalla koneella, sekä...
Kannattaa lähteä liikkeelle sihdin putsauksella ja järjestelmän ilmauksella.
Omassa autossa ongelma alkoi viime talvena. Pohjoisen reissulla -30 pakkasella lämmöt hiipuivat ja kuin ihmeen kaupalla selvittiin paksulla vaatetuksella seuraavaan kohteeseen (ikkunat jäässä ja kaikki mahdolliset...