Jäsenen Xlayder uusimmat tuotokset

  1. X

    Carisman keskuslukon kaukosäätimen ohjelmointi.

    Olipa hienoa että löytyi ohjeet, sai toisenkin kaukon taas ohjelmoitua käyttöön! Itsellä Carisma -01, mutta mulla toimi nuo yllä mainitut vanhemman mallin ohjeet (ei tarvinut painella hätävilkkua). Koska arvostan itse "for dummies" -ohjeita niin tarkennetaan vielä paria juttua mitkä...
  2. X

    carisma 1997 raitisilmasuodatin

    Haulla löytyy vaikka kuinka monta ketjua samasta aiheesta. Riippuu siitä onko ilmastointia vai ei, ja suodatin ei oo vissiin ollut edes vakiovaruste. Yleisimmin pitäisi löytyä hansikaslokeron takaa. Mulla on -01 Carisma, ei ilmastointia eikä myöskään raitisilmasuodatinta.
  3. X

    Carisma 1.6 -01 vikakoodi P0403 (Exhaust Gas Recirculation Control Circuit)

    Jep, voin vahvistaa että omalla kohdallakin korjaantui EGR:n ohjaussolenoidin vaihdolla. Osan numero MR127520. Itse käytin Deltassa kun oli lomareissu edessä eikä aikaa ruveta itse näpertämään. Sattumalta tuli tänään kuitti vastaan, siellä velottivat solenoidista 72 € ja työstä satasen. Hyvinpä...
  4. X

    Carisma -01 vikakoodi P0135 (lambda vaihtoon?)

    Vastaan nyt itse itselleni Lambda-anturiin liittyen. Vika oli tosiaan etummainen (moottoritilassa sijaitseva) lambda-anturi. Tilasin siihen n. 70 € maksaneen Denson DOX-0313 -anturin, joka edellisen anturin mallimerkintöjä vertailemalla oli käsittääkseni alkuperäistä vastaava osa, sekä...
  5. X

    Carisma -01 vikakoodi P0135 (lambda vaihtoon?)

    Mitsu ilahdutti lomareissulla moottorivalolla ja OBD-luenta palautti vikakoodiksi P0135 O2 Sensor Heater Circuit. Minkäänlaisia oireita ei muuten ole, eli auto toimii täysin normaalisti. Vikakoodi itsessään on täysin selkeä, eli lambdan vastus on ilmeisesti hajalla, mutta kun noita...
  6. X

    Carisma -01 taka-alatukivarren vaihdon tuska, vinkkejä otetaan vastaan

    Jeps, kiitoksia vahvistuksesta että näin kannattaa toimia. Deltalta löytyi hyllystä yksi pultti ja sehän riitti. Onneks löytyi kaverilta puukkosaha, sillä sai yllättävän kivuttomasti sahattua vanhan kiinnityksen poikki. Melkonen projekti oli odotuksiin nähden kun ei tossa ihan ruhtinaallisesti...
  7. X

    Carisma -01 taka-alatukivarren vaihdon tuska, vinkkejä otetaan vastaan

    No näinhän se oletettiin olevankin, mutta tilaa lekan heilutteluun oli hyvin rajallisesti ja tovi kun tota paukutettiin niin ei saatu hievahtamaan sitä milliäkään läpi tukivarresta :) Ehkä jos ois ollut vaihtopultti olemassa tai tiedossa että semmosen helposti saa, niin olis raaskinut jatkaa...
  8. X

    Carisma -01 taka-alatukivarren vaihdon tuska, vinkkejä otetaan vastaan

    Katsastus jäi tänä vuonna kiinni siitä, että takana oikealla puolen etummaisen (alemman) tukivarren toisen pään kumi oli hapertunut ja revennyt, joten tukivarsi meni vaihtoon (https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/177033/618302?ajoneuvo=341). Kävin hakemassa osan motonetistä ja koitettiin sitä...
  9. X

    Carisma 1.6 -01 vikakoodi P0403 (Exhaust Gas Recirculation Control Circuit)

    No niin, muutaman viikon päästä pitäisi lähteä pidempään reissuun niin tokihan auto alkaa reistaamaan. Eli: Carismassa on nyt syttynyt kahtena viikonloppuna peräkkäin moottorin vikavalo. Luin vikakoodit, ja molemmilla kerroilla löytyi koodi P0403 Exhaust Gas Recirculation Control Circuit...
  10. X

    Carisma 1.6 -01 sammuu lämpimänä tyhjäkäynnillä

    Vs: Carisma 1.6 -01 sammuu lämpimänä tyhjäkäynnillä No niin, tuli heitettyä viikko sitten vähän pidempi lenkki ja vaikka välillä kierrokset vielä putosivat pysähtyessä aika alas, ei auto sammunut enää kertaakaan, ja eilen tyhjäkänytikierroksetkin vaikuttivat jo ajaessa ihan normaaleilta...
  11. X

    Carisma 1.6 -01 sammuu lämpimänä tyhjäkäynnillä

    Kerrotaan nyt heti alkuun että luin FAQ:in sekä ison läjän hakutoiminnolla löytyneitä aihetta enemmän tai vähemmän liippaavia ketjuja läpi. Kaipaisin kuitenkin vielä vinkkejä mitä seuraavaksi kannattaisi koittaa selvittää ja jos homman voi tehdä kohtuullisella työllä itse, niin miten. Olin...
Ylös Bottom