L200 my17

Hiliman

New Member
Liittynyt
23 Helmikuu 2018
Hei

Onkos palstalaisilla kokemuksia uusimmasta mallista? Eli: https://www.mitsubishi.fi/l200-club-cab/#! Tuota kaksiovista versiota taitaa saada vain manuaalilaatikolla. Miten on kestävää tekniikka vaihteiston ja moottorin puolelta, ruostuminen ja yms? Onko tyyppivikoja? Joista tulisi olla tietoinen.

En löytänyt äkkiä ko. keskustelua foorumilta.
 

Mitsui

Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2018
Vs: L200 my17

No reilun puolenvuoden kokemuksella voi sanoa, että hyvin on pysynyt nipussa. Pakkasellakin tarkenee autossa ja hyvin toimii. Mulla ei ole ruoste ongelmia, kun olen teettänyt heti uutena ammattilaisella ruosteenesto käsittelyn. Valmistaja muuten suosittelee ohjekirjassa tekemään kyseisen käsittelyn, jos ajelee suolateillä.
 

Hiliman

New Member
Liittynyt
23 Helmikuu 2018
Vs: L200 my17

Meinaatko että pärjää ilman webastoa? Tuota massausta ajattelin kanssa, kun kuitenkin kohtuu pitkään tulisin autoa pitämään. Mites on mennyt polttoainetta normi ajossa?
 

Mitsui

Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2018
Vs: L200 my17

Ei tarvi lisälämmittimiä. Ainoastaan maskipeitto käytössä. Kulutus on pyörinyt 7-7,5 litran välillä satkua kohti. Matka-ajossa menee alle seiskan, kun ajelee reilua 80 todellista nopeutta. Jos ajelee reilua satasta, niin kulutus nousee kasin pintaan
 

mitsu2000

Member
Liittynyt
10 Maaliskuu 2008
Vs: L200 my17

Jep

Komppaan edellistä.. mainio ja luotettava peli. Takana 55tkm vm.-15 L200

En kyllä massuuttanu, mut ei tuolla juur ruostetta näy vielä.

Osta pois, mieluummin tuolla lähen liikkeelle ku vm-14 Pajella
 

HiluxMan

Member
Liittynyt
15 Helmikuu 2005
Sijainti
Petäjävesi
Vs: L200 my17

mitsu2000 sanoi
Jep

Komppaan edellistä.. mainio ja luotettava peli. Takana 55tkm vm.-15 L200

En kyllä massuuttanu, mut ei tuolla juur ruostetta näy vielä.

Osta pois, mieluummin tuolla lähen liikkeelle ku vm-14 Pajella

Niin kiinnostaisi miksi mieluummin L200:lla kuin Pajella?
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: L200 my17

Kyllä sen ostaa tohtii, mulla on aivan ensimmäisiä suomeen luovutettuja ja sillä on koko ajan vedetty maksimissaan 3000 kg kärryä joka painaa tyhjänäki tonnin, eikä mitään muuta ole tehty kuin huollot ja tankattu, kulutus lukemat ei ole verrannollisia, koska oikeastaan aina kärry perässä, kulutus mittari ei näytä oikeastaan koskaan alle 12, mutta ekan vuoden keskikulutus ajopäiväkirjan mukaan jäi vähän alle kympin. Mittaristo on kopioitu suoraan 70 luvun alusta, sillä poikkeuksella, että siinä on ajotietokone, yms, joiden kaikkien näyttö on matkamittarin näytössä ja vaihtonappi keskellä taulua, eli käyttökelvoton, mutta todella pieni murhe, kun auto pelaa. Ruostetta ei ole ilmenny, kun vietiin suoraan kaupasta massattavaksi. Tuo nelivedon "viskoasento" on todella kiva, että saa olla nelikko päällä käytännös koko talven, voimaakin on riittävästi. Kokeilin kesällä uutta hiluxia, eikä todellakaan tullut mieleen, että vaihtaisin :)
 

Turbomaster

New Member
Liittynyt
21 Elokuu 2016
Vs: L200 my17

Ostaa menemään vain, ei valittamista täälläkään. 80tkm mittarissa ilman ensimmäistäkään vikaa. Huollettu 20tkm välein, huollot maksaneet jotain 200-300e luokkaa per kerta, ei Deltassa tehtynä. :D Kulutus tankkauksista laskettuna tasan 10l/100km, mulla versiona se juopoin eli pitkähyttinen, varustettuna lavakatteella, automaattivaihteistolla ja webastolla jota käytetään ahkerasti. Mukavuudestahan tunnetusti saa maksaa.

Vaihteistoon vaihdatin juuri öljyt vaikka se ohjelman mukaan olisi ollut vasta seuraavassa huollossa. Ei ollut öljy vielä kovin mustaa mutta laatikon toiminta muuttui sulavammaksi, sellaiseksi kuin se uutena oli. Eron huomasi ajossa selvästi.

Jos tästä jotain parannettavaa hakee niin köyhälistön mallissa halogen-valot, lyhyillä nyt jotenkin näkee mutta pitkillä ei. Jos vähänkään ajaa katuvaloalueen ulkopuolella niin lisäpitkää joutuu keulalle laittamaan, mutta sehän nyt ei mikään ongelma ole, päinvastoin. 8)
 

Mitsui

Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2018
Vs: L200 my17

Turbomaster sanoi
Ostaa menemään vain, ei valittamista täälläkään. 80tkm mittarissa ilman ensimmäistäkään vikaa. Huollettu 20tkm välein, huollot maksaneet jotain 200-300e luokkaa per kerta, ei Deltassa tehtynä. :D Kulutus tankkauksista laskettuna tasan 10l/100km, mulla versiona se juopoin eli pitkähyttinen, varustettuna lavakatteella, automaattivaihteistolla ja webastolla jota käytetään ahkerasti. Mukavuudestahan tunnetusti saa maksaa.

Vaihteistoon vaihdatin juuri öljyt vaikka se ohjelman mukaan olisi ollut vasta seuraavassa huollossa. Ei ollut öljy vielä kovin mustaa mutta laatikon toiminta muuttui sulavammaksi, sellaiseksi kuin se uutena oli. Eron huomasi ajossa selvästi.

Jos tästä jotain parannettavaa hakee niin köyhälistön mallissa halogen-valot, lyhyillä nyt jotenkin näkee mutta pitkillä ei. Jos vähänkään ajaa katuvaloalueen ulkopuolella niin lisäpitkää joutuu keulalle laittamaan, mutta sehän nyt ei mikään ongelma ole, päinvastoin. 8)
Tuosta polttoaineen kulutuksesta, niin mikä kone sulla on? Minä ole saanu yli kympin lukemia muulloin kuin asuntovaunun vedossa tai sitten oikeissa moottoritie vauhdissa. Valot paranee, kun laittaa hyvät Led polttimot tai hyvän xenon muunnossarjan, mutta voi joutua riisumaan katsastuksessa. Jotkut katsastajat kelpuuttavat jos valokuvio on selkeä ja oikeanlainen.
 

Turbomaster

New Member
Liittynyt
21 Elokuu 2016
Vs: L200 my17

5,0 V8. Ei vaan se sama 2,4l 181hv versio mikä lie näissä kaikissa? Onko sulla automaatti- vai manuaalivaihteisto? Ajot kyllä alkaa olla nykyään nurkissa pyörimistä ja ajotapa ei ole koskaan ollut taloudellisimmasta päästä..

Xenon-polttimoa käytin kerran paikallaan ja totesin että ei, led-sarjat kiinnostaisivat vaan hyvät sarjat näkyy olevan niin kalliita etten ole raskinut kokeilla. Racing Visioneilla mennään, kyllä niilläkin näkee. Lisävalopatteri on sitten sellainen että optikolle saa mennä jos ei näe..
 

Mitsui

Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2018
Vs: L200 my17

Manuaali on. Kuvassa tyypillinen keskikulutus työmatkaajossa, joka voidaan luokitella sekalaiseksi.
 

Liitetiedostot

  • _20181005_150501.JPG
    _20181005_150501.JPG
    237.1 KB · Lukukerrat 232

Turbomaster

New Member
Liittynyt
21 Elokuu 2016
Vs: L200 my17

Manuaali vie jo teknisten tietojen mukaan 0,8l vähemmän kuin automaatti, loput menköön muiden tekijöiden piikkiin. Tuon mittarin sielunelämään en ole koko aikana tutustunut, lukemat on tankkauksista lasketut reilun kahden vuoden ajalta.

Unohtanut kokonaan tuonkin Start-stop-riesan, sitä kun ei automaattivaihteisessa ole ollenkaan. Yksi nappi vähemmän mitä joutuu autoa käynnistellessä painamaan. 8)
 

Liitetiedostot

  • Untitled2.png
    Untitled2.png
    63.5 KB · Lukukerrat 170

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: L200 my17

Manuaali on. Kuvassa tyypillinen keskikulutus työmatkaajossa, joka voidaan luokitella sekalaiseksi.
Mulla saattaa olla tuollainen lukema näytös, jos nopeus ei missään vaihees ylitä 60, mutta kyllä 80 tasaisella vakkarinopeudellakin näyttää 7-8 litran välis, toki nopeuden katon aina navista, eli auton mittari näyttää silloin liki 90.
 

Mitsui

Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2018
Mulla saattaa olla tuollainen lukema näytös, jos nopeus ei missään vaihees ylitä 60, mutta kyllä 80 tasaisella vakkarinopeudellakin näyttää 7-8 litran välis, toki nopeuden katon aina navista, eli auton mittari näyttää silloin liki 90.
Kuten sanoin, että on sekalaisessa työajossa eli 20km matka, jossa välillä mennään jopa 85-90km/h ja sitten välillä kierretään liikenneympyrää, seisotaan liikennevaloissa ja sitten ajetaan 50-60km/h:ssa. Minulla valehtelee kesärenkailla mittari 6km/h:ssa ja talvirenkailla 1-2km/h:ssa. Jos ajelee kesärenkailla tasaista vakkarivauhtia mittarin mukaan 90km/h:ssa ja ei ole hirveää vastatuulta sekä kovin mäkistä maastoa, niin pääsee helposti 7 litran/100km ajotietokone näyttöön. Jos auto käy tyhjäkäyntia pitkään, niin äkkiä keskikulutus karkaa ylöspäin ajotietokoneessa. Tuossahan tuo ajotietokone on siitä hassu, että se nollaa keskikulutuksen, kun auto on yli 4 tuntia sammuksissa eli kovin pitkänajan keskikulutusta on mahdoton saada. Yleiskuva autosta edelleenkin positiivinen nyt liki 1,5v käytön ja reilun 27tkm ajokokemuksella. Ei mitään vikaa raportoitavissa. Mitä huonommaksi keli menee, niin sitä parempi tuolla on ajaa. Vajakit ja henkilöautot yleensäkin alkavat pyöriä jaloissa :D
 

D4kimh

New Member
Liittynyt
17 Joulukuu 2018
Morjensta vaan kaikki!

Minä ostin viime elokuussa vuosimallia 2017 olevan esittelyauton. Tämä yksilö on Clubcab ja olen sittemmin massuuttanut auton, laitattanut siihen webaston ja nyt sain lopulta siihen lavakaaret ja matalan lavakatteen. Vielä olisi suunnitelmissa lisävalojen asennus keulalle tai lavakaareen kiinnitettynä.

Minulla auto on tosiaan manuaalilootalla ja ajotietokoneen mukaan pienimmillään mennyt kesällä matka-ajossa 6,8 ltr/100 km. Moottoritienopeuksissa (mittarin mukaan 110-115) kulutus on noin 8,5.

Tykkään autosta todella paljon maantieajossa ja kyllä tuo vetopitokin on ihan kohdallaan liukkailla. Ajotietokoneen käyttöliittymästä miinusta.

Auton mittarissa on nyt noin 19000 km ja mitään ongelmia en ole havainnut. Ensimmäiseen huoltoon menossa juuri.
 

Turbomaster

New Member
Liittynyt
21 Elokuu 2016
Allekirjoituksen ällä tulee ensi viikolla Oulun Delta-Autoon myyntiin, käykääpä hakemassa hyvään kotiin. 87tkm menty eikä vikoja edelleenkään, muistaa tankkailla vain! :)
 

D4kimh

New Member
Liittynyt
17 Joulukuu 2018
Onko kenelläkään kokemuksia tämän mallisarjan L200:n moottorin softapäivityksestä?

Itse laitatin autoon viikko sitten Celticin ohjelman. Persdynossa ei vetopuolella tuntuvaa muutosta, mutta äkkiseltään tuntuisi, että seka-ajon kulutus olisi pudonnut ainakin tietokoneen lukeman mukaan. Pitää seurata tätä asiaa.

Lisävaloja kaipailen edelleen. Mietin, että kuinka paljon työläämpi noi sähköt ois vetää, jos asentais paneelin lavakaaren päälle.
 

D4kimh

New Member
Liittynyt
17 Joulukuu 2018
Onko kenelläkään kokemuksia tämän mallisarjan L200:n moottorin softapäivityksestä?

Itse laitatin autoon viikko sitten Celticin ohjelman. Persdynossa ei vetopuolella tuntuvaa muutosta, mutta äkkiseltään tuntuisi, että seka-ajon kulutus olisi pudonnut ainakin tietokoneen lukeman mukaan. Pitää seurata tätä asiaa.

Lisävaloja kaipailen edelleen. Mietin, että kuinka paljon työläämpi noi sähköt ois vetää, jos asentais paneelin lavakaaren päälle.
 

Liitetiedostot

  • 20200827_185822.jpg
    20200827_185822.jpg
    554.9 KB · Lukukerrat 166

Turbomaster

New Member
Liittynyt
21 Elokuu 2016
Joko on valot katolla? Pitkähyttisessä mallissa oli ihan selkeä reitti lavalle, vähän toki työläämpi kuin keulalle laitettuna.
 

D4kimh

New Member
Liittynyt
17 Joulukuu 2018
Minkälaisia renkaita teillä on näissä alla? Nykyinen rengaskoko on 245/65 17 ja kovasti tekis mieli kasvattaa sen verran kuin ilman muutoskatsastusta onnistuu.

Ajattelin ympärivuotisia renkaita, joilla pääsisi vähän myös maastossa.

Ymmärtääkseni nämä nyt ainakin sais ilman muutoskatsastusta alle.

Bf Goodrich ALL Terrain T/A KO2 245/70 R17 119/116S (10PR, RWL, M+S)
 

D4kimh

New Member
Liittynyt
17 Joulukuu 2018
Ei oo valoja vielä, kun en oo laiskuuttani jaksanut tehdä asialle mitään. 104 tkm on nyt mittarissa ja hyvin jyskyttää.
 

Turbomaster

New Member
Liittynyt
21 Elokuu 2016
245/70 R17 Michelin Latitude Crossit oli alla loppuajasta ja ne nyt ainakin meni helposti alle.

En nyt äkkiseltään löytänyt asennusohjetta mutta pitkähyttisessä reitti oli selkeä, kuskin jalkatilan sulakerasialta kynnyslistojen alta taka"penkin" vieressä olevan muovin alle. Sieltä löytyi valmis läpivienti josta pääsi pyöränkoteloon, muovi- ja peltikaarien väliin. Sieltä taas näppärästi hytin takaosan ja lavan välistä lavalle. Mulla meni tuota reittiä lavakatteen sisävaloille ja työvaloille johdot.
 
Ylös Bottom