Olikos näissä koneissa fiav venttiiliä niinkuin 4G63:ssa? FIAV vastaa kylmänä tyhjäkäynnin korotuksesta, antaa ilmaa kaasuläpän ja tyhjäkäyntimoottorin ohi. Sijaitsee siinä kaasuläppäkotelossa ja siihen menee vesiletku.
Eli pitääkö auto tyhjäkäyntikierroksia korotettuna heti kylmänä käynnistyksen jälkeen? Mutta ei siitä huolimatta pysy käynnissä? Ehkä se tyhjäkäyntimoottori tai esim. lämpöanturi voisi aiheuttaa.
Vai onko kylmän koneen tyhjäkäynti vain niin matala, että sammuu? Kauanko koneen pitää käydä että pysyy tyhjäkäynnillä? Jos sammuu heti käynnistyksen jälkeen tai minuutin sisällä, niin sillon syyttäsin FIAV venttiiliä. Se yleensä sulkeutuu parin kolmen minuutin lämmittämisen jälkeen, jonka jälkeen ei enää vaikuta käyntiin.