Outlander 2008 ja ilmastoinnin kompura katastrofi

ippes

New Member
Liittynyt
7 Toukokuu 2017
Moro!

Outlanderin kompura kärsi totaalivaurion :(

Alumiini glitterit joka puolella ilmastointia ja nyt olen purkanut rakkinetta osiin, höyrystimen vaihto se työläin, kojelauta pois yms muuta kivaa.

Ajattelin nyt vaihtaa lauduttimen, kuivaimen ja höyrystimen venttileineen uusiin.

Putkia olen putsaillut jarru kliinerilla ja paineilmalla, tiedä onko hyvä konsti, mutta ei nyt ole muutakaan.

Kävin kysymässä 3:lta pajalta noista huuhteluista ja sanoivat, että melko turhaa touhua, kun ei noita kennoja saa puhtaaksi kuitenkaan.

Ilmeisesti aika harvinaista tälläinen, mutta ajattelin nyt jakaa tämä tänne ;)
mikä lie tämän hajottanut ? kompura1.jpegkompura2.jpegkompura3.jpeg
tässä se suurin savotta, höyrystin : sisältä.jpeg
 

Maxx

Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
12 Maaliskuu 2006
Sijainti
Kangasala
Onko tarpeeksi monta ilmastointihuoltoa missä on jätetty öljyt lisäämättä järjestelmään? Vaihtoehtoja on muitakin varmaan.
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Voitelun puute, öljy. Niinkuin tuossa todettukin jo.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Mun mielestä pelkkää täyttöä (etenkään ilman öljyä) ei saisi edes kutsua huolloksi. Tollanenhan on vaarana jos teettää ulkona tapahtuvia "täyttöhuoltoja".
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Kyllä täyttää voi ilman öljyä, eihän se öljy sieltä mihinkään katoa ellei nyt ihan joku putki poikki ole, kaasu tulee varmasti ensin. Toinen asia tietysti millä sen jäljellä olevan aineen määrän tietää ellei sitä vedetä ensin vaakalle.
 

Maxx

Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
12 Maaliskuu 2006
Sijainti
Kangasala
Kyllä se öljy (osa siitä) sieltä mukana pois tulee, eikä todellakaan kannata täyttää ilman öljyä.
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Siis jos normaalia letkun läpi suotumista, ei kyllä öljy mihinkään vähene. Mutta jos vuoto, silloin se kohta voi olla öljyinen ja muutama pisara voi olla kateissa. Näinhän ilmalämpöpumpuissa voi vuodon joskus löytää liitoskohdasta, öljyä niihin ei kyllä kai ole lisäilty.
No ihan sama sinänsä, noilla korjaamojen automaattilaitteilla ne huollot kuitenkin tehdään, vaikka kylmäasentaja ne laitteet aika alas haukkuikin.
 
Ylös Bottom