4D56 ei saa polttoainetta

Tuomasq

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2020
Eli 99vuoden l200 tuli ehjä moottori vaihdettua rikkonaisen tilalle syöttöpumpun kans, nyt ei saa millään tulille, suutinputkille ei tule löpöä ollenkaan.
Jakopään tein, merkit kohdillaan.
Pumpun päässä oleva sammutinsolenoidi vaihdettu jo toiseenkin, toimii.
Ei vaan tule suutinputkille ainetta vaikka kuinka sahaa ja pumppaa käsipumpulla suodattimen päältä.

Ei tuo mitsun jakajapumppu oo tuttu itelle
Onko ehotuksia mikä vikana?
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Sammuttimen johto kiinni? Itellä oli joskus karannu liitin sielt rungon sisältä, näennäisesti oli kiinni mut ei sit kuitenkaan. Suuttimen päästä putkia löystämällä koitettu ilmata? Yleensä noi on kyllä lähteny ilman suurempia ilmauksia. Onko löpölinjat kunnossa ettei ime ilmaa välistä
 

Tuomasq

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2020
On kiinni, jos nyt sitä putkienpäässä olevaa solenoidia tarkotat, on annettu suoraan virtaa akultakin. Ei pitäs löpölinjat imee ilmaa ja vaikka imiskin niin kai sieltä nyt jotain pientä ruikintaa tulis, ei vaan tule tippaakaan ainetta suutinputkille, on koitettu putket auki. Sähköpumpunkin asensin väliin. Mikähän lie vaivaa, oisko pumpussa joku jumissa?
On sahattu monet kerrat akut tyhjiks, oudolta tuntuu.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
dynaaminen ajoitus tehty? toinen et paineen tunnistin rikki, saattaa ottaa pa-syötön kokonaan pois, kampiakselin asentotunnistin tulee mieleen kolmantena, neljäntenä että ecu rikki
 

Tuomasq

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2020
Dynaaminen ajotus? ei sano mitään itelle. Onko tuo paineentunnistin missä? Ja tuo kampuran asentotunnistin missä se on ku ei oo näkyny kun moottorin vaihoin. Jännä kun oikein sen solenoidinkin avaa että pitäs polttoaine liikkua, että olisko lie ecu rikki ja ajosta purettu pariviikkoa sit kun levis edellinen moottori.
 

Tuomasq

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2020
Senverran sain selville että tässä vuosmallissa ei edes oo kampuran asentotunnistinta.
 

Tuomasq

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2020
Tässä vuosmallissa ei vielä oo ajonestoo, tietääkseni. Obd lukijallakaan ei sisään pääse. Nyt on ollu tosiaan mielessä tuo vanhan pumpun paikalleen laitto, josko sillä rupeis toimimaan, aikalailla kaikki on tullu kokeiltua, vanhasta pumpusta vaihtanu kaikki sähköhilppeetkin, ei vaikutusta. Ei oo ennen tullu jakajapumppua vaihettua että katotaan mitä tulee ajotuksen kanssa, heittokello ja ajotusadapterit on jo tilattu.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Senverran sain selville että tässä vuosmallissa ei edes oo kampuran asentotunnistinta.
ainakin megazipistä kun aktsoin niin löytää K64T:n kampuran tunnistimien 4D56:een
1599077367167.png
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Dynaaminen ajotus? ei sano mitään itelle. Onko tuo paineentunnistin missä? Ja tuo kampuran asentotunnistin missä se on ku ei oo näkyny kun moottorin vaihoin. Jännä kun oikein sen solenoidinkin avaa että pitäs polttoaine liikkua, että olisko lie ecu rikki ja ajosta purettu pariviikkoa sit kun levis edellinen moottori.
Ei tuossa taida diesel pumpulle ollakkaan omaa gonna pyörää, joten ruskin on DA:sta kiinni, painetunnistin yleensä pumpun ja suutinlinjan välillä, en oo iha hirveen tuttu kyseisen moottori suhteen mutta heitän nyt mitä rules mielee mikä vois olla, mites kytkinpolkimen asento tunnistin? Sen saa ohitettua paperiklipsulla Jos on, onko ECU kans samasta autosta? It's ku vaihoin -98 lancerista motin -94 lanceriin Nik ei toiminu enää omalla eculla, piti pistää toinen, ja yks et onko käynnistyksen esto rinkula virtalukossa? Voi olla et tarttet virtalukon, ecun ja avaimen siitä purku autosta
 

Tuomasq

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2020
Ei tuossa taida diesel pumpulle ollakkaan omaa gonna pyörää, joten ruskin on DA:sta kiinni, painetunnistin yleensä pumpun ja suutinlinjan välillä, en oo iha hirveen tuttu kyseisen moottori suhteen mutta heitän nyt mitä rules mielee mikä vois olla, mites kytkinpolkimen asento tunnistin? Sen saa ohitettua paperiklipsulla Jos on, onko ECU kans samasta autosta? It's ku vaihoin -98 lancerista motin -94 lanceriin Nik ei toiminu enää omalla eculla, piti pistää toinen, ja yks et onko käynnistyksen esto rinkula virtalukossa? Voi olla et tarttet virtalukon, ecun ja avaimen siitä purku autosta
Tässä ei käynnistyksen estoo oo. Kiinteellä rauta avaimella ja virtalukon ympärillä ei oo sitä rinkulaa.
 

lehtijousi

Member
Liittynyt
29 Huhtikuu 2017
Oliko sen moottorin historiasta mitään tietoa, jos oli juurikin tuon syöttöpumpun rikkoutumisen päätynyt myyntiin?

Jos solenoidi on ehjä ja suutinputket on löysässä, eikä löpöä tule siltikään, niin joku sisäinen vikahan siinä silloin on, eikä varmaan selviä purkamatta. Mahdollisesti vain roskia sihdissä.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Oliko sen moottorin historiasta mitään tietoa, jos oli juurikin tuon syöttöpumpun rikkoutumisen päätynyt myyntiin?

Jos solenoidi on ehjä ja suutinputket on löysässä, eikä löpöä tule siltikään, niin joku sisäinen vikahan siinä silloin on, eikä varmaan selviä purkamatta. Mahdollisesti vain roskia sihdissä.
= jakoavain käteen ja koputtelemaan pumpun kylkeen samalla ku kaveri starttaa
 

Tuomasq

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2020
Oma syöttöpumppu vaihettu paikalle. Autodatan mukaan laitettu ennakko 9 astetta, millin ennakolla. Hyvin yrittää käyntiin, ei lähe. Kokeiltu myös 7 astetta, millin ennakolla ja 0 astetta millin ennakolla, eipä muutu mikskään.
En tiiä sit teenko jotain ajotuksen kanssa väärin?

Eli, koneesta ajotusmerkit kohalleen, pumpun persiiseen heittokello, moottoria taaksepäin niin kauan kun kello pysähtyy, siihen laitetaan kellosta nollakohta, sit käännetään kone sinne 9 asteeseen ATDC ja heittokelloon milli, eli sieltä kun se nollasta lähti alunperin, niin täytyy saada kello kierroksen verran pyörähtää takas nollaan niin on milli ennakkoa?
 

Tuomasq

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2020
Jep, ainetta tulee, mutta ei lähe käyntiin. Kovasti se yrittää lähtee, hörskyttää starttaamalla. Koitettu ilmatakkin vaikka miten, mut ei vaan saa tulille.
 

Tuomasq

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2020
Hehkut toimii, ne on uudet ja mitattu että virta tulee. Puristuspaine mittauksen vois kans tehä, mut aikapaljon tuntuu olevan puristuksia koneessa mitä oon pyöritelly kampuralta.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Mietin tuon pumpun puolesta, eikös tuossa kummiski jotain letkuja ole pumpulle muutakin kuin pa letkut, kuten mainittin, en ole tutuin kys. Moottoin kansas, ja Jos se päästää ilmat jostain välistä niin kyllähän se moottorissa kuin moottorissa vaikuttaa
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Paluuputki varmaan tarkastettu tankille saakka, olettas että jos tukossa paluu niin ei pumppu siirrä tavaraakaan tarpeeksi
 

khn1

Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2008
Onhan suutinputket oikeassa järjestyksessä? Ja hehkuttaa yli 3 sek. Ajotus voisi olla 5 astetta ja millin nousu. Pumpun banjoliittimessä taitaa olla sihti, kannatta sekin katsoa.
 

lehtijousi

Member
Liittynyt
29 Huhtikuu 2017
Kannattaa suuttimetkin tarkistaa, ettei ole ne niin tukossa/jumissa tai liian korkeat avautumispaineet, ettei pumppu jaksa niitä avata. Jos uuden pumpun myötä alkoi jotain tapahtumaan, niin veikkaisin syyn olevan suuttimissa. Vanha pumppu meni rikki, tai on muuten vain väljä, kun ei saanut tarpeeksi painetta luotua.

Suutimien avautumispainetta voi tiputtaa vaikka 140Bbariin. Taisi muistaakseni olla 180Bar vakiona? Päästöihin voi vaikuttaa sitten kyllä negatiivisesti.

Olihan ne ajoitusmerkit varmasti oikein katsottu? Jollain rattaalla taisi olla kaksi eri merkkiä. Pumpun ajoituksen tietää olevan kohdallaan, kun se ei merkissään pysy asentaessa ja hihna menee kymmenen kertaa ohi hampaalla.
 
Viimeksi muokattu

Tuomasq

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2020
Tankin letkut tarkistettu. En muistanu mainita että suuttimetkin vaihdoin vanhasta omasta koneesta. Ajotusmerkit on kohallaan. Mutta kuulostaako tuo ajotusmenetelmä oikeelta, minkä tuonne yläälle kirjottelin aiemmin?
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Oikeelta kuulostaa, miten paljon tuo eroaa 10vuotta vanhemmasta mallista? Se heittokellon paikolleen saaminen aika hankalaa. Mut ilmeisesti oot onnistunu kerran saanut ajotuksen katottua, säädön jälkeen varmaan myös tarkastettu että on kohdallaan? Tulihan suuttimien vaihdossa vaihdettua/hehkutettua kaikki tiivisteprikat? Jotenkin vaan tuntuis, että jos pumppu ajotettu jakopäästä oikein ja kiila ehjä ja paikoillaan niin lähtisi edes jotenkin käymään vaikka se ajotus ei ihan kohalla oliskaan
 

Tuomasq

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2020
Samallai tehty kun ohjeet sanoo. Heittokello menee nätisi paikalle, kun hommasin sen adapterin joka ruuvataan kiinni. Uuet rikat laitoin kun suuttimet vaihoin. Tarkastelen vielä kerran ajotuksen ja kokeilen hehkut irti ilmata. Puristuspainemittari kans ostoslistalla.. Jos kaikki muuten kunnossa niin laitetaan pumppu pajalle huoltoon.
 

Tuomasq

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2020
Päivitetääs tännekin lopputulos vuoden myöhässä. Eli, syöttöpumpuissa oli "ajonestot" vaikka aluksi vaikutti ettei olis, mustat morkulat pumpun persiissä ja sentakia ei saanu ainetta ekalla pumpulla ollenkaan. Vanhan pumpun liian vähäisen polttoaineen syöttöongelma sitten oli irronnut kolmiopultti kyljestä, joka piti jotain linkkua pumpun sisässä kiinni. Pumpun yläkopan irrotuksella ja linkun paikalleenlaitolla auto tuli kuntoon.
 
Ylös Bottom