Ainoa moitittava asia Klipsissä on sen tunnoton ja herkkä ohjaus. Maantienopeuksissa ei pysty irrottamaan katsetta ajotiestä kovinkaan pitkäksi aikaa, kun alkaa auto jo pyrkimään pois pilkotukselta. Ajaessa ei oikein pysty käyttämään turvalisesti mitään katseelta piilossa olevia kytkimiä.
Referensinä tähän mielipiteeseeni on edellinen autoni, C-mallin MB. Sitä ei tarvinnut erikseen pitää tien päällä, vaan se seurasi sitä lähes omatoimisesti ajonopeudesta riippumatta.
Syynähän tähän Klipsin tunnottomuuteen on ohjaustehostimen toiminta, eli ohjaus ei normaaliin tapaan jäykisty lainkaan ajonopeuden kasvaessa. Olen miettinyt olisiko tähän tehtävissä mitään mahdollista korjausta.
Tehostushan tapahtuu sähkömoottorin avulla, jota prosessia hallitaan elektronisesti. Luulisi MItsubishin insinöörien osaavan ympätä tähän ohjauselektroniikkaan jonkinlaisen tehonvaimennussäätimen.
Tätä ohjauksen tunnottomuuttahan on moitittu kaikissa mahdollisissa testi- ja koeajoissa ympäri maailman.
Tietääkö joku onko tämä asia ollut esillä missään Mitsun instansseissa auton käyttäjää korkeammalla tasolla.