Mitsubishi Outlander Phev 2020 ongelma - lämmitys

rsalov

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2021
Moi,

Ostin viime viikolla itselleni Mitsubish Outlander Phev Active 2020 ja olen kohdannut ärsyttävän haasteen, mihin en ole löytänyt vastausta. Ehkä täällä joku osaa auttaa? :)
Autossa ei ole lohkolämmitintä, webastoa tai remote control järjestelmää vaan on ns. riisuttu versio.


Olen ajellut nyt joka päivä töihin (12 km per suunta) pelkkää EV- modea käyttäen, mutta en saa sitä puhaltamaan lämmintä ilmaa, vaikka mitä poppaskonsteja olen yrittänyt. Hetken selviteltyäni, youtubessa vastaan tuli jenkkimitsubishi kaveri, joka ajeli samanmoisella autolla ilman esilämmitystä -20c keleissä ja sai auton lämpimäksi pelkällä EV-modella?

Nämä ainakin olen yrittänyt:
-AC auto -modella ja minimi puhalluksella (puhaltaa pelkkää kylmää ilmaa)
-Lämpötilan säätö, esim vain n. 20c asteeseen (puhaltaa pelkkää kylmää ilmaa EV-modella, vaikka olisi ajettu jo n. 20km)

Nyt joudun siis ajamaan kylmällä autolla, jos haluan sähköä käyttää, ilmeisesti näissä uusissa Pheveissä on kuitenkin järjestelmä, missä sähkön pitäisi lämmittää sisusta?

Jos ajelen bensalla niin auto lämpenee normaalisti. Myös jos lämmittelen n. 15 min autoa bensalla ennen liikkeelle lähtöä saan sen lämpimäksi, mutta heti kun lähden ajamaan autoa, niin hiljalleen lämmin ilma katoaa ja kylmää ilkaa alkaa tulemaan sisään.


Kiitos etukäteen vastauksista, toivottavasti löytyy apu :)

PS: Toistuukohan samat ongelmat kesällä ilmastoinnin suhteen? Vai kykeneekö ilmastointi pitämään auton viileänä ajellessa EV- modella?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009

Beavis

Active Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Relevantti kysymys tässä kohtaa lienee että onko autossa lainkaan sähkölämmitintä, eli meneekö siellä kuskin penkin kohdalla auton alla kaksi putkea vai ei? Jos ei mene, ei ole sähkölämmitintä ja ainoa tapa lämmittää auton sisusta ajossa on käyttää siihen polttomoottoria. Tai hankkia polttoainetoiminen lisälämmitin.
 

rsalov

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2021
Ok, kiitos. Käyn tuon katsomassa, tämä ei liity mitenkään ilmastointiin? Eli kesällä ajeltaessa EV modella, auton pitäisi puhaltaa kylmää ilmaa?
 

Beavis

Active Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Kyllä sen kylmästöinnin pitäisi pelittää ihan normaalisti kesällä. Lämmitysvastuksen puute aiheuttaa vain sen että sisään puhallettavaa ei pystytä lämmittämään muulla kuin polttomoottorilla.
 

Lintu

New Member
Liittynyt
12 Heinäkuu 2022
Relevantti kysymys tässä kohtaa lienee että onko autossa lainkaan sähkölämmitintä, eli meneekö siellä kuskin penkin kohdalla auton alla kaksi putkea vai ei? Jos ei mene, ei ole sähkölämmitintä ja ainoa tapa lämmittää auton sisusta ajossa on käyttää siihen polttomoottoria. Tai hankkia polttoainetoiminen lisälämmitin.
Olisiko mahdollista saada kuvaa millaiset putket siellä pitäisi mennä?
 
Ylös Bottom