Hakutulokset

  1. M

    Pajero 2010 etupään kolina kun jarruttaa ja kääntelee rattia vauhdissa

    Etupään apurungon kiinnitysmuttereiden tiukkuus kannattaa myös tsekata.
  2. M

    Outlander PHEV 2014 ajoakku sökö -vaihto omalla kustannuksella

    Nostan käteni virheen merkiksi, olin väärässä. Piti oikein lukea itsekin tarkemmin, miten tuo Hyundain tehdastakuu menee. Olit oikeassa tuon jälleenmyynnin kanssa. "An end-customer refers to an individual, company or any other entity purchasing (i) a new Hyundai vehicle from an authorised...
  3. M

    Outlander PHEV 2014 ajoakku sökö -vaihto omalla kustannuksella

    ^ Pöh! Hyundailla on koko Euroopan laajuinen 5 vuoden tehdastakuu, jonka ehdot on yhteneväiset muiden merkkien kanssa. Suomen Hyundai Hyundailla on koko Euroopan laajuinen 5 vuoden tehdastakuu ihan vastaavilla takuuehdoilla kuin muillakin merkeillä. Jos ne täyttää, niin ihan sama mistä auto...
  4. M

    Canter 4d31 moottoriin lisää tehoja

    Ensimmäisenä kannattaa varmistaa, että ahdot tallella, muistaakseni ~1,2-1,5bar tms. ja morkoolin, eli ahtopaineen alaisen syötön toimivuus. Ahtopainetunnistin on syöttöpumpun perässä, kansi jonka keskelle tulee letku imusarjasta. Kannen alla on kalvo, joka hyvin todennäköisesti vuotaa, jolloin...
  5. M

    Outlander PHEV vs. Ampera/Volt

    Tota jäin miettimään, kun en vanhana SuperSelect II Pajero kuskinakaan ole kiinnittänyt huomiota Ioniqin etenemiskyvyn poikkeavan muista vajaavetosista. Ensi lukemalta ajattelin omaavani normaalia paremmat ajotaidot, enkä siksi ole joutunut Huihain kanssa pulaan, mutta sitten menin harmikseni...
  6. M

    Outlander PHEV vs. Ampera/Volt

    Mainitun Ioniq Electricin voimalinjassa tai lämmitysjärjestelmässä ei taida olla mitään poikkeavaa, joka antaisi hyötysuhde-etua verrattuna kilpaileviin täyssähköihin? Kulutusero muihin syntyy pääasiassa siis pienemmistä ajovastuksista, eli aerodynamiikasta, otsapinta-alasta ja massasta. Ne...
  7. M

    Outlander PHEV vs. Ampera/Volt

    Jep, myönnän. Itsellä vahvasti kulutuspainotteinen autovalinta ja sähköllä ajovastusten minimointi on oikeastaan ainoa tapa vaikuttaa kulutukseen. Tarkoittaa siis myönnyksiä auton koossa ja katonkin korkeudessa. Bensalla ajettaessa muuttujia tuleekin sitten lisää, jossa Ampera vain...
  8. M

    Outlander PHEV vs. Ampera/Volt

    Ooppelikin sanottu, niin uskaltanee mainita myös Ioniq Plug-in:n? Itse olen Amperan, parin Prius Plug-in:n ja Outlanderien jälkeen aika tyytyväinen Huihaihin, joita on myös ollut jo kaksi kpl. Yhtä taloudellinen kuin Prius, mutta Ioniq tuntuu autolta ja on 5 paikkaikkainen ja siihen saa 750kg...
  9. M

    Keskustelua toimenpiteistä jolla voidaan vaikuttaa ajoakun kapasiteettiin.

    En ole perehtynyt mikä ero Outlanderissa käytettävän LEV40 ja i-Mievin LEV50 akkujen kemiassa on, mutta käyttäjän oppaassa i-Mievin akku suositellaan ajettavan kerran kahdessa viikossa tyhjäksi (1/15 palkkiin), jonka jälkeen hidas täyteen lataus.
  10. M

    Pajeron outo tärinä

    Puhuit kyllä tärinästä, mutta jotkut viriboxit aiheuttaa tiheää nykimistä, jonka havaitsee vain kun turbiini on lukiutunut. Moottorin päästä kannattaa tarkistaa myös dampperipyörä ja jäähdyttimen viskotuulertimen kunto/keskitys. Momentinmuuntimen lukon luistamiseen en oikein usko. Harvoin...
  11. M

    EV SYSTEM SERVICE REQUIRED

    Multimedianäytön INFO valikosta näkyy sähkölämmitteinen ottoteho, jos lämmitin löytyy.
  12. M

    Regeneratiivisen jarrutuksen tason valinta

    Generaattorille ei saada hidastuksen mahdollistavaa kuormitusta, jos akku täynnä, liian kylmä tai muusta syystä estynyt ottamaan vastaan suuria virtoja. Veikkaan kohdallasi ensimmäistä, eli voimakas regenerointi ei ollut ehkä mahdollista, jos olit juuri ladannut akun täyteen? Ylipäätään paljon...
  13. M

    Outlander phev akun kunto

    Vaikka ladattavan hybridin alkuperäisen akun kapasiteetista olisi vuosikymmenten jälkeen jäljellä enää 10%, olisi sen kapasiteetti silloinkin vielä suurempi kuin tavallisen 'ei ladattavan hybridin' akku uutena. Esim. uuden ei ladattavan Mondeo Hybridin akkukapasiteetti on 1,4kwh. Tässä 10%...
  14. M

    iMiEV luistonesto

    Ajonvakautuksen ja sutimiseneston saa pois päältä ko. nappia pohjassa pitämällä:D. Itsehillinnän pitää olla melkoinen, jos 'munalla' pelleilyyn ei talven aikana sorru:D Päällä ollessaan järjestelmät ovat liioitellun yliholhoavat ja auton uskaltaisi antaa vaikka eskarilaiselle.
  15. M

    Eroaako tuonti i-MiEV lämmityslaitteen osalta Suomiautosta?

    Harmi kun en osaa auttaa varmalla tiedolla tuossa lämppäri asiassa. Oma auto on tuotu uutena Suomeen 2014 ja siinä on 5kw sähkölämmitys ja perus penkinlämppärit + takalasissa vastukset. Ihan hyvin noilla on pärjännyt. Voisi silti kuvitella lämppärin löytyvän kaikista Euro-autoista, sillä...
  16. M

    PHEV asuntovaunun vetäminen

    Vs: PHEV asuntovaunun vetäminen Kiitos linkistä. Mielenkiintoista luettavaa ja paljolti samansuuntaista pohditaan mitä täälläkin. Pari asiaan vaikuttavaa huomiota pisti äkkilukemalta silmään. Tuossa oli arvailtu monenlaista tehoa generaattorille, mutta Mitsun teknisissä tiedoissa sen tehoksi...
  17. M

    PHEV asuntovaunun vetäminen

    Vs: PHEV asuntovaunun vetäminen Oletko PajeGls ihan varma tuollaisesta pakkostoppi skenaariosta? Kokemusta sellaisesta tms.? Teknisesti sellaiseen ei pitäisi olla mitään tarvetta. Auton pitäisi kyllä vaununkin kanssa pysyä liikkeessä ainakin sarjahybrimoodissa sähköisellä voimansiirrolla...
  18. M

    PHEV asuntovaunun vetäminen

    Vs: PHEV asuntovaunun vetäminen Akkua ei pitäisi pystyä ajamaan millään tavalla liian tyhjäksi edes vaunua vetäen, ellei sitä ole modifioitu. Vaunua vetäessä polttoainetaloudelle saa vaan sanoa hyvästit, jos moottorin vääntö ilman sähköapua ei riitä pysymään rinnakkaishybriditilassa ja...
  19. M

    PHEV asuntovaunun vetäminen

    Vs: PHEV asuntovaunun vetäminen Tuli käytyä vähän mäkisemmissä maisemissa ajelemassa, tosin ilman vaunua, mutta osa havainnoista saattaisi soveltua vetohommiinkin. Uskoisin vaunua vedettäessä kuormituksen olevan sellainen, että rinnakkaishybritilanteessa moottoria avustetaan usein...
  20. M

    Taloudellisin strategia pidemmässä matka-ajossa

    Vs: Taloudellisin strategia pidemmässä matka-ajossa Rinnakkaishybriditilassa charge-nappia painamalla keskeytetään käytännössä automaattinen 1-3 km hybridisykli. Eli akkua ei puretakkaan kertyneen 1-3km varauksen jälkeen sähkömoottorilla, vaan se jatkaa täyttymistään. Eli voit venyttää...
Ylös Bottom