Hakutulokset

  1. ast

    Outlander PHEV 2014 ajoakku sökö -vaihto omalla kustannuksella

    Kun tuo Vitara oli mainittu, niin kannattaa huomioida olemattomat vetomassat jos kärryä haluaa joskus vetää. 400 kg jarrutonta ja 1200 kg jarrullista. Siinä ei juuri mitään kuskata laillisesti jarruttomalla O1 luokan kevytperävaunulla. Kuvaa hyvin sitä miten eri kokoluokan auto on kyseesså...
  2. ast

    Outlander PHEV 2014 ajoakku sökö -vaihto omalla kustannuksella

    Hyvä että löytyi ratkaisu. Kirpaisee toki, mutta tuo 4k on jo sellainen summa mikä voi mennä tuon ikäiseen polttomoottoriautoonkin jos jotain isoa hajoaa. Jos ihan uutta meinaat hommata tilalle niin miettisin kyllä vakavasti tarvitsetko enää sitä polttomoottoria ollenkaan. Itse en ole tarvinut...
  3. ast

    Outlander PHEV 2014 ajoakku sökö -vaihto omalla kustannuksella

    Dala's EV repairilta kannattaa kysellä olisiko mielenkiintoa selvitellä. Tuskin jää ainoaksi tapaukseksi, on näitä sen verran jo myyty. En ihan välttämättä osta ajatusta että akulla olisi kapasiteettia jos sitä ei tosiasiassa olekaan. Tämän selvittelyssä voisi auttaa esim jo mainittu...
  4. ast

    Oikeaoppinen ruostesuojaus

    Finikor 3 AL on pronssinruskeaa, samaa kamaa kuulemma kuin mitä Finikorin suojaamot käyttävät. Ilman AL loppuliitettä mustaa. Kiveniskumassoja on muutamassa värissä ja ne voi päällemaalata jos helmoja tms ajattelee.
  5. ast

    Hallinosturia hankkimassa

    Saksinosturi on ainoa mahdollisuus pienessä tallissa. Oma tilani on niin kapea (muistaakseni 330cm) ettei siellä mahdu tunkkia kunnolla käyttämään. Saksinostimen kanssa käyttökelpoinen kuitenkin. Qishida on toiminut ihan ok kohta 6 vuotta, ei valittamista. Jos tilaa on niin saksinosturissa ja...
  6. ast

    Millaisia rengaskokemuksia?

    Ei tuo Premium Contact varmaankaan oikeille sporttirenkaille pärjää rungoltaan. Evo vaatii jäykkärunkoisen renkaan tuntuakseen Evolta. Vastaavan luokan rennaista Pilot Sport 4 tuntuu olevan aika kiva ajettavuudeltaan, mutta kuluu ihan tolkuttomasti. Toki tämä on autovalmistajalle tuunattu OEM...
  7. ast

    Radalle sopivat renkaat

    Onko tämä AD08RS nyt sitten uudet EU säännöt täyttävä rengas kuten myös Federal 595-RS Pro? Muutama vuosi sitten huhuttiin että EU vie meiltä ratarenkaista pidon uusien määräysten vuoksi. Kauanko vanhoja malleja saa vielä myydä ja miten käy semislicksien? Edit:
  8. ast

    E85 / flexifuel, onko järkeä PHEV:ssä?

    E85 hinta on seurannut suhteellisen tarkasti bensan hintaa tietyllä kertoimella (toki pientä vaihtelua on ollut). Todennäköisesti senkin hinta nousee hieman fossiilisten polttoaineiden verojen noustessa.
  9. ast

    M: Buddy Club P1 Racing 16x8.5" 4x114.3 + AD08R 225/45-16 renkaat

    Harvinaista leveää herkkua tarjolla 4x114.3 pulttijaolla: Legendaariset Buddy Club P1 Racing JDM vanteet, 4x114.3, 8.5"x16", ET37. Metalliset keskiösovitteet 74.1 mm -> 67.1 mm (mm. Mitsubishi). Vanteet ovat suorat ja ne on soodapuhallettu ja pulverimaalattu gunmetal grey sävyllä (Uudenmaan...
  10. ast

    Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

    Eipä liity enää politiikkaan, mutta fakta on että sähköautot lämpenevät nopeammin kuin polttomoottoriautot. Lisäksi useimmissa on etäohjaus tai ajastusmahdollisuus esilämmitykselle vakiona...
  11. ast

    Polttoaineen kulutus gallup?

    Vs: Polttoaineen kulutus gallup? Laskin sähköajossa kulutukseksi 17kWh/100km. Karkeasti pelkällä sähköllä on mennyt 5600 km eli 952kWh. Maksan kausisähköstä siihen aikaan kun lataan noin 10 senttiä/kWh siirtoineen ja veroineen.
  12. ast

    Huoltotauko ilmoitus! HOX!

    Vs: Huoltotauko ilmoitus! HOX! Iso :peukku Toivottavasti menee kuin strömsössä
  13. ast

    Polttoaineen kulutus gallup?

    Vs: Polttoaineen kulutus gallup? 7500 km ladattavalla hybridillä takana, bensaa on kulunut 112 litraa eli 1.5l/100, sähköä sitten päälle vajaalla sadalla eurolla. Onko kellään Outlander PHEVistä lukuja?
  14. ast

    Öhlins huolto

    Vs: Öhlins huolto Jep, iskari ulkona saa olla klappia ja se on normaalia, kolina johtuu todennäköisesti vajaasta öljystä tai kaasusta ja tulee kuntoon ihan huollolla. Ehdottomasti tolpat huoltoon, huippukama kyseessä kuitenkin ja tulee uudenveroiseksi kohtuuhinnalla.
  15. ast

    Lancer CB 93-97 EPROM ECU ja viinahommat

    Vs: Lancer CB 93-97 EPROM ECU ja viinahommat Lisäsin toisenmerkkisessä reippaasti cranking pulssia, käytännössä niin että 33 asteessa annetaan 25% enemmän ja 1.5 asteessa oikein kunnolla 200% enemmän. Lopputulos? Kuin palmun alta käyntiin 6 asteen kelistä ilman lämmityksiä kertastartilla. Myös...
  16. ast

    Lancer CB 93-97 EPROM ECU ja viinahommat

    Vs: Lancer CB 93-97 EPROM ECU ja viinahommat Tuli tuossa havaittua toisenmerkkisen kanssa sellainen homma että viinalla kone on aika herkkä kaasuläpän asennolle eli kannattaa varmistaa että kaikki siihen liittyvä pelaa oikein bensalla. Esim läppä avautuu normaalin määrän ja tyhjäkäyntimoottori...
  17. ast

    Evo V kannen irroitus

    Vs: Evo V kannen irroitus Onnistuu kun käytät kiristintyökalua löysäämään kiristimen. Vedä hihna nippusiteellä nokkapyöriin kiinni ja ota pyörät irti nokista. Jos koneessa on edelleen tasapainoakselit paikallaan pitää kasattaessa huolehtia että öljypumpun takana oleva akseli tulee oikeaan...
  18. ast

    Lancer CB 93-97 EPROM ECU ja viinahommat

    Vs: Lancer CB 93-97 EPROM ECU ja viinahommat Suuttimien koon pitää kasvaa 30-35% luokkaa. Toiminta kylmänä tuntuu olevan vähän kummallista. Kaikki Mitsut on mulla nykineet kun kylmäkäynnistyksen jälkeen lähtee ajamaan. Kylmäkäynnistyksessä yleensä on lähtenyt, mutta sammunut kerran tai pari...
  19. ast

    Lancer CB 93-97 EPROM ECU ja viinahommat

    Vs: Lancer CB 93-97 EPROM ECU ja viinahommat Hanki Merlins Ralliart & Evo X Tuning Guide jostain netistä. Kappaleet 10.08 ja 10.09 auttavat alkuun.
  20. ast

    Carisma did 75 / 85 kW mottorien erot

    Vs: Carisma did 75 / 85 kW mottorien erot Joillain markkinoilla on ollut myös 85kW DI-D HP versio F9Q2 koneella. Mainitaan esim täällä: https://de.m.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Carisma http://ipocars.com/vinfo/mitsubishi/carisma_1_9_di_d_avance-2001.html...
Ylös Bottom