Hakutulokset

  1. N

    4D56-moottorin tiivisteitä

    Venttiilikopan tiivistesarja + öljypohjan tiiviste. Yhteensä 20 euroa, Lahdesta löytyy.
  2. N

    Pajeron etuperä

    Vs: Pajeron etuperä Tosi on! Ihan älyhyvä ohje. Ei oo kauaa kun pyörittelin tota mutikkaa käsissä, enkä päässy jyvälle miten sen saa rikkomatta auki ja lisäksi niin ettei tsiljoona osaa ole pitkin sorapihaa. Ja Häynesillä voi tässä(kin) asiassa heittää kuikkaa. Onneks on näitä fiksujakin...
  3. N

    Pajeron pyörännapa murenee?

    Vs: Pajeron pyörännapa murenee? Noni! Ehjä osa löytyikin nopsaan. Paikallisessa purkamossa 50 egee koko olka-akseli palikoineen. Täytynee tarttua.
  4. N

    Laakeri??

    Vs: Laakeri?? Tismalleen samat oireet mulla ollu kahdesti, ja jarrupalat uusiksi. Jo hiljenee. Jälkimmäisellä kerralla olikin jo sitten sylkkäkin jumissa ja levy antautunut. Lienee syy-yhteys palojen syömiseen vuoden väleillä ;D
  5. N

    Pajeron pyörännapa murenee?

    Vs: Pajeron pyörännapa murenee? Niinpä vois olla. Kaipa tuolla uskaltaa vielä vähän aikaa työntää meneen, kunnes törmää parempaan osaan. Onhan tuo varmaan ollut halki jo ties kuinka kauan, eikä se ole halki kuin sisäkehältä. Tietty levitessään lopullisesti voi olla aika rumaa jälki...
  6. N

    Pajeron pyörännapa murenee?

    Molskis! Aloin vaihtaan Pajeen jarrulevyä, niin otin tietty navan irti(siis se murikka, jossa jarrulevy on kiinni). No, kurkkailin laakereiden kuntoa siinä, niin mitä mun vanhat silmäni näkevät: Laakerikehien välisessä osassa napaa on useampi murtuma, jotka menevät varmaan läpi koko navan...
  7. N

    Hehkun toiminta ja korjaus

    Minkähänlaisella tontilla sen vesilämpöanturin arvojen tulisi olla? Nimim. Pätkivä jälkihehku syysaamuna
  8. N

    tankin irroitus ?

    Meitsillä kun oli kohta pari vuotta sitten pakkorako uusia pa-putket ja tankin imupillit, niin korvasin ne putket ihan normi pa-letkulla. Kiinnitin ristikkäisillä nippareilla sen letkun suoraan vanhoihin putkenkiinnikkeisiin. Mahdollisiin hankauskohtiin, ja varsinkin sinne tankin päähän vetäsin...
  9. N

    pajeron muoviset kaarilevikkeet tai vastaavat

    Itse ostin romikselta nuo muovihärpäkkeet, jotka ovat nähdäkseni samanlaiset, mitä esim. Offivaruste myy. Tosi helpot asentaa, ei helpommat voi olla. Kuvittelisin ainakin, että jos metritavarasta alkaa vääntää, niin hankalempaa on. Valmistavara on suoraan oikeassa muodossa, ei muuta kuin ruuvit...
  10. N

    Lumiketjut Naperoon

    Meitsi muuten sijoitti 59 euroo lumiketjuihin paikallisessa harakirissa. Koko 235/75/15 oli tilaustavaraa, mutta tuli muutamassa päivässä. Pari kertaa on tullut metsäautotiellä nyt koklattua niitä, ja täytyy sanoa, että vaikka ovatkin rimpulat oikeisiin verattuna, niin kyllä niillä pääsee...
  11. N

    Huoltoauto-projektia ?

    Mutta kertokaas, miten on mahdollista, että kaveri netissä myy pakuksi katsastettua Pajeroa, jossa ei ole 80-lätkää?? M. tätä palstaa lukemalla olin käsittänyt että lätkä pamahtaa aina automaattisesti persiiseen ::)
  12. N

    Huoltoauto-projektia ?

    Mulla ja eukolla on työmatkaa vajaat 30 kilsaa, josta melkein 20 kilsaa satasen rajoitusta, ja mittari on 110 km/h melkein koko duunimatkan ajan. Todellinen nopeus siis lienee aika tarkkaan sata.  Kyllä sillä voi tollasta nopeutta pitää ihan mukavasti, ehkä meillä on huonot kuulot tai jotain...
  13. N

    Huoltoauto-projektia ?

    Hei! Mites se nyt oikein on, että kun Pajjen katastaa pakuksi tai huoltoautoksi, niin pamahtaako automaattisesti aina 80 km/h nopeusrajotus ja lätkä takalasiin?? Vaimollekin vois hyvin hankkia kiisselin Pajjen, eikä se tarvii olla enempää kuin 2-paikkainen. Eli paku/huoltoauto kävisi hyvin...
  14. N

    4D56 & lohkolämppärin kiinnitys

    Saattaapi muuten oll ahimppasen vaikea saada pidemmän päälle tiiviiksi tuo lohkis. Ainakin mulla tiputtaa nestettä, kun ulkona on kylmä ja lämmitetään pidemmän aikaa. Aiheeseen liittyvästä puuhastelusta juttua tällä palstalla enemmänkin, myös omasta väkerryksestä. Toistaiseksi tilanne on se...
  15. N

    pajeron laatikon proppu

    Jaa, 27-milliseksi minä ne proput muistelisin näin äkkipäätään. Jossain oli sitten vielä 24-millinenkin proppu...
  16. N

    Veikeä jarruonkelma Pajerossa

    Sorateitä pöllytellessä oli mennyt kivi etujarruun, ja kitinä oli kamala. No; satula irti ja kivi pois. Satula kiinni ja testiajolle. Ilmeni, että kun tekee useita nopeita ja reiluja jarrutuksia peräkkäin, muuttuu poljin kivikovaksi ja jarrun merkkivalo syttyy hetkeksi. Vika on saattanut olla jo...
  17. N

    Pajeron öljynvaihto

    Ostin toissapäivänä Honkkarista tota Shellin diesel Plussaa, ja havaintoni on ollut ihan sama! Pakko oli ostaa, kun halvalla sai... Tosiaan, paineet lähentelee kahta jo tyhjäkäynnilläkin, eikä olisi ennen tullut kuuloonkaan. Aiemmin koneessa oli aina joko Mobilin Delvacit tai Rallyt.
  18. N

    Uusi pajeron omistaja.

    Aijaa... On taas ollu Mitsun tehtaalla pakko tehdä useampia versioita tuossakin asiassa. Mun -90 pitkässä Pajjessa on tosiaan tollanen luukku, josta "pillit" taannoin pistin uusiksi. Lucky me. ;D
  19. N

    Uusi pajeron omistaja.

    Takaronttosesta matot poies, niin alta löytyy "huoltoluukku". Se on tsiljardilla ruuvilla kiinni, mutta sen kautta pääsee käsiksi pa-putkien lähtöön ja muistaakseni anturiin myös, ellen nyt vallan erehdy ja täysin väärin muista?! Noi putkien lähdöt muuten rapsahtaa näin vanhoissa vehkeissä...
  20. N

    Jakolootan hännän klappi

    Juuri tätä meinasin, eli kardaani pääsee heilumaan liikaa siellä jakolootan päässä. Kaipa sillä joku oikea hienompikin nimi on, muta jäkolootan hännäksi sitä on Esson kahviossa aina sanottu. Mulla on varmaan toista milliä väljää siinä, ja nyt yks "asiantuntija" sano, että pitäs teettää sinne...
Takaisin
Ylös Bottom