Hakutulokset

  1. S

    Minkä vuosimallin Mitsuja sinulla on?

    korjasin minun Pajeron vuosimallin, auto myyty 91 mutta kaikki varaosat pitää pyytää 92 vuotiseen jos kysyvät.
  2. S

    Pajero jarrukilpi

    Niin ajattelin, ja sitte eri konttori ens vuonna, pikkupaikkakunnilla pirulaiset muistavat.
  3. S

    Pajero jarrukilpi

    Se peltisuoja, jarrukilpi levyn ympärillä ollut jo vuosia oikealta puolen pois ja nyt katsuri käski laittaa uuden. Ei vaan mistään tunnu sitä saavan. Pajero on Tdi vm 92. Onko tietoo mistä kysyis...
  4. S

    Pajeron kaksiakkusysteemistä kysymys

    Löyty vika. Olin hanttiakusta unohtanut +kaapelin pois, en huomannu kun siihen samaan pulttiin kengässä tulee muitakin johtoja.
  5. S

    Pajero turbon hukkaportti kysymys

    Tästä kysyisin. Moottori sammuksissa ja tyhjäkäynnillä myös vipu on yläasennossa, onko kellon tarkoitus vetää jossain ajon vaiheessa tätä ylöspäin tai työntää alaspäin. Jos sen on tarkoitus vetää ylös niin ei kyllä mahdu. Kokeilin kelloa kun oli pöydällä ja vipu on tanakasti paikallaan, ei...
  6. S

    Pajero turbon hukkaportti kysymys

  7. S

    Pajeron kaksiakkusysteemistä kysymys

    Kuskinpuolen maa menee siihen viereen akun sivuun, siihen pyöränkotelon pellin saumaan. Hanttipuoli menee sinne akun alle johonki, en sitä ole hoksannut mieleen panna. Starttiin menee siihen samaan +napaan kaksi paksua kaapelia. Kumma vain kun hanttiakku oli kytkettynä ja kuskin puolen maa...
  8. S

    Pajeron kaksiakkusysteemistä kysymys

    vm91 Pajero, huomasin nyt uuden jutun, remontin aikana oli akut pois ja latasin sillä aikaa ne erikseen laturilla. Hanttipuolen lataus meni ok, mutta kuskinpuolen akku oli muka täynnä jo muutamassa minuutissa, ihmettelin sitä, mutta sitte laitoin takasin molemmat. Pikkusen oli nahkeaa pyöritys...
  9. S

    4D56 moottorin venttiilivälys

    Oi kiitos paljon, vahvisti tietoani, ja juuri tuon piirroksen avulla olen pyörittänyt, ensin se lähtötilanne ja siinä olen vaan sitte laskenut venttiilit..1,2,4,5 ja sitten 180 astetta nokkapyörä ja venttiilit 3,6,7,8 ja kylmä moottori kaikki 0,15
  10. S

    4D56 moottorin venttiilivälys

    Juurikaan ei ole tietoa jaettu täällä eikä googlettamallakaan löytynyt venttilivälyksistä. Lämmin moottori on ilmeisesti sitten 0,25 mutta kylmä moottori...oli jopa tietoa että sitten 0,30 mutta Brasilian sivuita youtubesta ja tais olla muillakin kielillä, mutta ei suomeksi, no minä puhun...
  11. S

    L200 4WD -04 laatikon/koneen ääniongelma -laatikko korjattu- koneesta ääntä

    Mulla 92 pajero ja sama ääni ollut jo yli kymmenen vuotta. Esim aamulla eka käynnistys, käy siististi jonkin aikaa ja sitten alkaa se rolinan tapainen, loppuu kun kytkintä polkaisee, saa loppumaan kun pumppaa ja löysää polkimen nopeasti, kunnes taas alkaa, joskus ei rolise ollenkaan, ei mitään...
  12. S

    Pajero 2,5 tdi venttilivälykset

    Nyt on seisokkiautolla pihalla ajeltu taloa ympäri. Pajero käy kuin mersun dieseli, Pehmeästi hyristen, käyntiin lähti vaivatta ja aivan heti jälkihehkun loputtua tasaantui käynti tasaiseen 700 kierrokseen eikä kome ravistellut yhtään. Eipä ole japsidieseli näin hyvin toiminut meilläolon, 12...
  13. S

    Pajero 2,5 öljytilavuus

    kiitos vastauksesta, katsompa sen anturin seuraavalla kerralla kun auton alla käyn. Tuo 5,7 on siellä nyt ihan tarkalleen ja tikku näyttää tason siihen alempaan merkkiin.
  14. S

    Pajero 2,5 öljytilavuus

    No, voihan sen sitten summassa laittaa, mistään ei tietoa löydy, ei googlettamallakaan löytyny 2,5 litraiseen. Halusin siksi tietää, koska epäilen,että aiemmassa elämässä on tämä Paje käynyt jonkin jutun ja olen ihmetellyt tuon mittatikun plokista nousevan putken pituutta, kun on kovin lyhyt...
  15. S

    Pajero 2,5 öljytilavuus

    2,5 Tdi -92 Teknisissä tiedoissa 4,5 + lauhdutin + filtteri yhteensä 5,7 litraa Se vain on aina vajaa, alamerkissä kun sen sitten mittaa. Kaikki on kyllä tehty oikein ja käytetty lämpimäksi ja sitten seuraavana päivänä mitattu. Levännyt vuorokauden tai yli. Tietäiskö joku, mikä se määrä sitten...
  16. S

    Pajero 2,5 tdi venttilivälykset

    Nyt on valmis. Nokka-akseli uusi ja hihnat yms.. Laitoin ennen käynnistystä ventt.välykset 0,15 kuten latinosivuilla sanottiin. Käytin lämpimäks ja otin ventt.kopan pois. Tarkistin jokaisen välyksen ja kaikki oli 0,25 !! Pari välystä pistin pienemmäksi kun oli hivenen väljä. Lämpölaajentuminen...
  17. S

    Pajero 2,5 tdi venttilivälykset

    ""50% pienemmät kuuman maksimiarvoista täysin kylmänä (+18°), niin ollaan selvillä vesillä. Miten säädät täysin kuuman moottorin venttiilivälykset, kun ensimmäinen mikä jäähtyy on venttiilikoneisto heti kun avaat venakopan? "" edelinen oli lainas overdriven sivuilta ??
  18. S

    Pajero 2,5 tdi venttilivälykset

    Niin minäkin mielessäni pähkäilin, mutta kun sitä mietti niin ei oikein selvennyt että pieneneekö se sittenkin tuossa kun laajenee, no siellä sivuilla oli kuiteskin nuo infot ja oli toinenkin latinosivu samoin, taidan kuiteski laittaa sen välin pikkasen isommaksi kuten sanoit.
  19. S

    Pajero 2,5 tdi venttilivälykset

    0,3 tuntuu isolta, löysin Brasilian sivuilla videon ja oli maininta, että 0,15 kylmänä ja 0,25 lämpimänä siellä on noin 25..30 normaali lämpö varjossa ja meillä tallissa nyt n. 10 joten ilmeisesti kylmänä pitää pienempi välys olla, ehkä sitten tiukka 0,15 ??
  20. S

    Pajero IC

    J
Ylös Bottom