Hakutulokset

  1. jarnokara

    Grandiksen madalluksesta vielä

    Vs: Grandiksen madalluksesta vielä Lisäys äskeiseen. Aiheesta keskusteltu aiemmin: Grandiksen rengastus ja vanteet
  2. jarnokara

    Grandiksen madalluksesta vielä

    Vs: Grandiksen madalluksesta vielä Ikävä tuottaa jousien vaihtajille pettymys, mutta renkaita tulee menemään!!! Kokemusta aiheesta muutaman tuhannen euron arvosta. Takanahan renkaan kallistusta ei voi säätää, joten syö sisälaidan huomaamatta. Kannattaa lukea aihe: Grandis ja asuntovaunu. Itse...
  3. jarnokara

    Grandis DI-D jäähdytinneste katoaa....

    Vs: Grandis DI-D jäähdytinneste katoaa.... Remontin jälkeen 100 000km ajettu ja mukavasti hyrskyttää. Minulla tuli kaksi vuotta Grandis elämää juuri täyteen ja 150 000km takana. Kaikesta huolimatta tyytyväinen autoon ja voin suositella muillekin.
  4. jarnokara

    Grandiksen ahtovika?

    Vs: Grandiksen ahtovika? Kannattaa olla pesun kanssa todella varovainen. Yksikin siiveke vinossa, niin turbo entinen. Kyseinen turbohan on mallia "kertakäyttö". Oma turboni kävi Oulun Turbohuollossa, jossa puhdistivat ja rasvasivat. Aukaista ei voi. Ihmettelen vain suuresti, miksi turbo...
  5. jarnokara

    Grandiksen ahtovika?

    Vs: Grandiksen ahtovika? Minulla oireet pahenivat sitä mukaa, kun kansihalkeilma isoni. Paineita ei mitattu, mutta viime metreillä autossa ei turbon letku pysynyt kiinni kuin tyhjäkäynnillä. Mikään ei mennyt takuuseen, vaan kaikki on maksettu omasta pussista. Mutta mitä tahansa koneeseen...
  6. jarnokara

    Grandiksen ahtovika?

    Vs: Grandiksen ahtovika? Tarinasi on niin tuttu. Oireet ja kilometrit. Voisin kuvitella omasta kokemuksesta, että turbon siivet jumittaa. Omassani oli aika vastaavat oireet. Lue keskustelu: Grandiksen jäähdytinneste katoaa. Katoaako jäähdytysnestettä? Jos katoaa, niin kansi halki ja vesi menee...
  7. jarnokara

    Outlander käyttökokemuksia

    Vs: Outlander käyttökokemuksia Suosittelen, että käytät autosi huollossa Raskone Oy:llä. Hinnat huomattavasti asiallisemmat ja hommat tulee tehtyä. Ota kaikki mahdolliset moottoriosat VW:n puolelta, niin säästät pitkän pennin, jopa kymmeniä prosentteja. Kun ovat samoja osia eri paketissa. Itse...
  8. jarnokara

    Grandikseen jarrulevyt

    Vs: Grandikseen jarrulevyt Eiköhän nuo alkuperäiset pitäisi kestää?? Itsellä ei ole ainakaan ollut mitään ongelmaa. Autossa minun ajoa 90 tkm takana ja kerran palat vaihdettu. Ison vaunun vetoa tuhansia kilometrejä.
  9. jarnokara

    Grandis DI-D jäähdytinneste katoaa....

    Vs: Grandis DI-D jäähdytinneste katoaa.... Nykytietoa: Aikaisemmat ongelmat onneksi taakse jäänyttä elämää. Remontin jälkeen ajettu 45 000km ilman murheita. Ainoastaan se, että kustannukset remontista koitui minulle, niin jäi kaivelemaan. Mutta onko sellaista autoa, mihin ei koskaan mitään...
  10. jarnokara

    Grandiksen rengastus ja vanteet

    Vs: Grandiksen rengastus ja vanteet Minulla on nuo 19". Kumit 235x35. Autossa myös alustasarja. Itse ajan 70 000km vuodessa. Tällä setillä ajo-ominaisuudet ovat vielä ihan hyvät normaaleilla teillä. Kumien menekkiin kannattaa varautua/tottua. Edessä kumit kuluu tasaisesti, mutta takana...
  11. jarnokara

    Grandiksen iskarit

    Vs: Grandiksen iskarit Ne yläpään jousilautasen laakerit ovat hyvin todennäköinen kolinan syy. Ovat aika lyhyt ikäisiä. Lelunnäköisiä ovat. Myös jousen asento kupissa on tärkeä, ettei narisisi käännöksissä. Minulla kolisi ja narisi sen jälkeen, kun olin madallussarjan laittanut. Oheiset asiat...
  12. jarnokara

    Grandis ja asuntovaunu?

    Vs: Grandis ja asuntovaunu? Lisäystä vielä tuohon alkuperäiseen kirjoitukseeni.(Oli pyyhkiytynyt, kun tuon kuvan kanssa sähelsin) Eli Grandikseni on mallia DID. Ja voin sanoa, että diesel Grandis on kuningasveturi. Vakaa ja vahva. Kulutuksesta vielä. Sehän on niin suhteellista, riippuen...
  13. jarnokara

    Grandis ja asuntovaunu?

    Vs: Grandis ja asuntovaunu? Jep, sielläkin on oltu monena kesänä. Muistelen autosi perusteella, että oltiin tänä kesänä "selät" vastakkain Rauhalahdessa.
  14. jarnokara

    Grandis ja asuntovaunu?

    Vs: Grandis ja asuntovaunu? Ja voima myös riittää. 6 vaihteisesta laatikosta löytyy sopiva vaihde joka tilanteeseen. Vakionopeussäädin tekee vedosta mukavaa. Diesel-automaatissa vetoarvot tulee tipahtamaan uskoakseni 400-600kg. Automaatti ei kestä näitä voimia. Voin puhua kokemuksesta, koska...
  15. jarnokara

    Q: Missä viipyy uusi Grandis?

    Vs: Q: Missä viipyy uusi Grandis? Nyt on tullut hiukan uudistunut painos Grandiksesta liikkeisiin. Kävin Veholla näyttelyssä viikonloppuna. Kattokaiteet, etupuskurissa ja helmoissa hopean väriset muovilisukkeet, integroitu radio, ym.. Kysyin automaatista, mutteivat osanneet sanoa mitään...
  16. jarnokara

    outlanderia -08 ostamassa?

    Vs: outlanderia -08 ostamassa? Kannattaa varmaan vielä mietiskellä asiaa..... Kone sama kuin Grandiksessa. Lue noita Grandis DI-D keskusteluaiheita.
  17. jarnokara

    Grandis Di-D pukkaa öljyä ulos täyttökorkista.

    Vs: Grandis Di-D pukkaa öljyä ulos täyttökorkista. Tuollainen huohonta ei ole todellakaan normaalia. Heti yhteys korjaamolle ja katsotkin, että laittavat asiasta merkinnän papereihin.
  18. jarnokara

    Grandis DI-D jäähdytinneste katoaa....

    Vs: Grandis DI-D jäähdytinneste katoaa.... Auto jälleen liikenteessä. Eli uusi kansi, turbon letku ja kaikki tiivisteet vaihdettu. Ja taas lähti tililtä reilu 3000,-!!! Varovaista ajoa vielä, että turbon säätösysteemit "vertyisi". Nehän nimittäin rupesi myös silloin jumittaan, kun nesteet meni...
  19. jarnokara

    Grandis DI-D jäähdytinneste katoaa....

    Vs: Grandis DI-D jäähdytinneste katoaa.... Nyt näyttää tosi pahalta. Vika ei olekkaan lauhduttimessa, ikävä kyllä. KANSI ON HALKI!!!! Kolmospytystä tihkuu pakoaukkoon. Aivan käsittämätön homma, 120tkm ajettu ja kansi halki. Auto ei ole keittänyt yms.. Tietysti soitin tänään maahantuojalle ja...
  20. jarnokara

    Grandis DI-D jäähdytinneste katoaa....

    Vs: Grandis DI-D jäähdytinneste katoaa.... Vesipumppu vaihdettu 90 tkm huollossa. Vesipumppu vuotohan vuotaisi ilmeisesti tässäkin koneessa ulospäin. Tänään tilattu se lauhdutin VW:ltä, hinta 404,-. Mitsulta hinta olisi 585,-. Osa täsmälleen sama. Kannattaa olla tarkkana moottoriin...
Takaisin
Ylös Bottom