Äänieristystä ja uutta mattoa sisälle

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Mimmoista äänenvaimennusta olisi hyvä käyttää plankolle pellille? itse olen katsellut tuota dynamattia (http:www.autostudio.fiproduct_info.php?products_id=6031) mutta olis kiinnostavaa kuulla käytännön kokeita sekä tuon riittävyydestä semmoisiin kohtalaisiin äänieristyksiin.

dynamatin etuna olisi ainakin paino, ei huvittaisi turhaan työntää monia kiloja lisäpainoa kun entisiä on juuri saatu karistettua pois.

sitten pitäisi vielä saada uusi sisätilan matto, entinen oli kostea kuin uitettu koira ja tuli otettua se pois sieltä vähän turhankin raivokkaasti. mistä materiaalista moista olisi hyvä leikellä ja mimmoisia kangasvaihtoehtoja ovat muut käyttäneet?
 

Vesku

Autohifi, Lasitummennukset.
Liittynyt
18 Marraskuu 2003
Sijainti
Kokkola
Vs: Äänieristystä ja uutta mattoa sisälle

Dynamat on Ylivoimaisesti parasta vaimennusteholtaan/paino.
Mitä olet tarkalleen ottaen vaimentamassa?
Mulla on 7. eri tyyppistä vaimennus ainetta. Jokaista olen laittanut, joten kokemusta on aika paljon.
Se mitä kannattaa laittaa ja mitä on valmis maksamaan, niin riippuu kohteesta ja omistajan toivomuksista.
PS. mulla on tosiaan Dynamattia, vibroplastia, bitumia ja massaa hyllyssä vaikka kuinka, pyydä toki tarjousta ;)

phjamaton olen tehnyt normi huovasta, hieman paksummasta huovasta, keinonahasta ja lasikuidusta.
Se matto on helpoin ku ostaa sellasta paksua huopaa, jossa on muovi taustalla. sen saa lämmittämällä muotoon ja tulee ihan hyvä.
 

oldy bluevan

New Member
Liittynyt
28 Toukokuu 2007
Sijainti
Espoo
Vs: Äänieristystä ja uutta mattoa sisälle

Toinen hyvä ja halpa eristyskeino on Etolan harmaa muovieriste,jota myydään 150 leveänä.

Laitoin L300;seen konepeiton päälle ja johan vaimeni tiiselin pörinät.

Ainoa ongelma oli kiinnitys,liimaaminen ei ole fiksu juttua ja sprayliima ei pysy ja kontakti ruostuttaa,
mutta jos viittii purkaa tarpeeki pitkälle,niin kyllä se siellä pysyy vähän jäykemmän maton kanssa.

OBV
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Äänieristystä ja uutta mattoa sisälle

Vesku sanoi
Dynamat on Ylivoimaisesti parasta vaimennusteholtaan/paino.
Mitä olet tarkalleen ottaen vaimentamassa?
Mulla on 7. eri tyyppistä vaimennus ainetta. Jokaista olen laittanut, joten kokemusta on aika paljon.
Se mitä kannattaa laittaa ja mitä on valmis maksamaan, niin riippuu kohteesta ja omistajan toivomuksista.
PS. mulla on tosiaan Dynamattia, vibroplastia, bitumia ja massaa hyllyssä vaikka kuinka, pyydä toki tarjousta ;)

phjamaton olen tehnyt normi huovasta, hieman paksummasta huovasta, keinonahasta ja lasikuidusta.
Se matto on helpoin ku ostaa sellasta paksua huopaa, jossa on muovi taustalla. sen saa lämmittämällä muotoon ja tulee ihan hyvä.

Eli hivenen eriteltynä:

Takapenkit poistuu ja niiden tilalle tulee paneeli johon sitten jonkunlaista hifiä olis tarkoitus pistää. Tästä johtuen meinasin eristellä nuo taka"penkkien" sivut sekä paksin koska nyt sitä takapenkkiä ei ole vaimentamassa kaikkea sitä meteliä mitä paksin puolelta kantautuu ohjaamoon.

Pohjamatoksi olisi tarkotus saada jokin sellainen ratkaisu joka on suhteellisen helppo pitää siistinä (irtokivet ym helposti imuroitavissa yms) jotakin tummaa, ehkäpä juuri huopakangasta mikäli noinkin helposti on muokkailtavissa :)

kaiken tämän päälle vielä mietityttää jokin viisas keksintö pitää vesi pois sieltä maton alta. nyt kun alkuperäisen maton korkkasin niin sieltä altahan löytyi suorastaan lammikoita. :( enkä myöskään aio siirtyä käyttämään kaukalomattoja.
 

Vesku

Autohifi, Lasitummennukset.
Liittynyt
18 Marraskuu 2003
Sijainti
Kokkola
Vs: Äänieristystä ja uutta mattoa sisälle

T. Kiili sanoi
Eli hivenen eriteltynä:

Takapenkit poistuu ja niiden tilalle tulee paneeli johon sitten jonkunlaista hifiä olis tarkoitus pistää. Tästä johtuen meinasin eristellä nuo taka"penkkien" sivut sekä paksin koska nyt sitä takapenkkiä ei ole vaimentamassa kaikkea sitä meteliä mitä paksin puolelta kantautuu ohjaamoon.

Pohjamatoksi olisi tarkotus saada jokin sellainen ratkaisu joka on suhteellisen helppo pitää siistinä (irtokivet ym helposti imuroitavissa yms) jotakin tummaa, ehkäpä juuri huopakangasta mikäli noinkin helposti on muokkailtavissa :)

kaiken tämän päälle vielä mietityttää jokin viisas keksintö pitää vesi pois sieltä maton alta. nyt kun alkuperäisen maton korkkasin niin sieltä altahan löytyi suorastaan lammikoita. :( enkä myöskään aio siirtyä käyttämään kaukalomattoja.

Laita mailia, niin uskon että multa löytyy tohon vastaus. info@audiovision.fi
 

valtteri87

New Member
Liittynyt
12 Maaliskuu 2008
Vs: Äänieristystä ja uutta mattoa sisälle

ÄÄNIERISTYSLEVY, 1000 X 500 X 20 MM

Autoon, veneeseen, asuntovaunuun jne. Valmistettu vaahtomuovista. Ulkopinta foliota,
takapinta itsekiinnittyvä. Vähentää tehokkaasti moottorista, vaihdelaatikosta ja alustasta tulevia ääniä ja lämpöä. Käytetään moottori-, sisä- ja tavaratiloissa. Kestää lämpötiloja
-30° - +120°C. Testattu ja hyväksytty ISO 3795-standardin mukaisesti.
Toimitetaan vain Matkahuollon kautta.


toi on tot biliteman jotain vaimennus levyä... et onks kenelläkään kokemusta tuosta...? kun ei nyt niin hirveen hintasta ole.... et ei toi kyl kaikki parasta ole mut kyl toikin varmaan toimii ihan hyvin....???
 

Vesku

Autohifi, Lasitummennukset.
Liittynyt
18 Marraskuu 2003
Sijainti
Kokkola
Vs: Äänieristystä ja uutta mattoa sisälle

valtteri87 sanoi
ÄÄNIERISTYSLEVY, 1000 X 500 X 20 MM

Autoon, veneeseen, asuntovaunuun jne. Valmistettu vaahtomuovista. Ulkopinta foliota,
takapinta itsekiinnittyvä. Vähentää tehokkaasti moottorista, vaihdelaatikosta ja alustasta tulevia ääniä ja lämpöä. Käytetään moottori-, sisä- ja tavaratiloissa. Kestää lämpötiloja
-30° - +120°C. Testattu ja hyväksytty ISO 3795-standardin mukaisesti.
Toimitetaan vain Matkahuollon kautta.


toi on tot biliteman jotain vaimennus levyä... et onks kenelläkään kokemusta tuosta...? kun ei nyt niin hirveen hintasta ole.... et ei toi kyl kaikki parasta ole mut kyl toikin varmaan toimii ihan hyvin....???
Riippuu hieman mihin olet sitä laittamassa ja mitä haluat lopputulokselta. Ikävä tosiasia on että hieman enemmän panostamalla (rahaa) saat huomattavasti pienemmällä työllä paljon paremman lopputuloksen. Ja asiantuntijan neuvot on hyvin arvokkaita, ettei tee turhaa työtä. biltemasta tuskin neuvoja saat.
 

paspe

evo3 ja turbocivic
Liittynyt
8 Lokakuu 2007
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Äänieristystä ja uutta mattoa sisälle

No mitä kannattais tuohon -95 evo lanceriin tehä jotta sen saa hiljaiseksi ajomelulta? Eli rengasmeteliä lähinnä pienemmäksi.

Mitä ovien pelleille?
Mitä pohjaan? Veskuhan myy mulle romppeita hyvään hintaan vai mitä? ;)
 

TjjR

...
Liittynyt
30 Elokuu 2007
Sijainti
Nivala
Vs: Äänieristystä ja uutta mattoa sisälle

paspe sanoi
No mitä kannattais tuohon -95 evo lanceriin tehä jotta sen saa hiljaiseksi ajomelulta? Eli rengasmeteliä lähinnä pienemmäksi.

Mitä ovien pelleille?
Mitä pohjaan? Veskuhan myy mulle romppeita hyvään hintaan vai mitä? ;)
itte laitoin vibroplastia
 

catodium

JKL
Liittynyt
28 Kesäkuu 2004
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Äänieristystä ja uutta mattoa sisälle

Eikös peltipinnassa raskasmatto (bitumi) vähennä resonointia ja taas paksumpi äänieristyslevy (vaahtomuovi yms. mistä niitä nyt valmistetaan) vaimenna mm. korkeampia taajuuksia esim. rengasmelua? Näiden yhdistelmä luulisi toimivan..
 

masterboy

Member
Liittynyt
10 Heinäkuu 2008
Vs: Äänieristystä ja uutta mattoa sisälle

Täälläkin olisi kiinnostusta eristellä sitä ajomelua, mitä tai mistä se tuleekaan. Koska aikomus on itse tehdä työt niin eristys rajoittunee sinne takakonttiin ja mahdollisesti konepeltiin. Oven, katto ja lattian verhoiluja en rupee irroittelee...
Mitä mieltä olette catodiumin kirjoituksesta? Ensin bitumipohjainen matto peltiin kiinni ja sitten paksumpi matto päälle?
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: Äänieristystä ja uutta mattoa sisälle

Toimii tuolleen, kun sen paksun päälle tulee auton oma matto.

Isoimmat avut tulee varmaankin juuri ovista ja jos ei päiviksi halua jättää telakalle, niin tekee vaikka ovi kerrallaan.. Ja mitä enemmän saa tukittua samalla sisäpellin reikiä, niin sitä parempi.
 
Ylös Bottom