Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Club Member
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Eilen kun radalta päästiin Turkuun asti huomasin ensimmäisissä liikennevaloissa että öljynpainevalo syttyy tyhjäkäynnillä. :seina
Heti kun kierrokset nousee 50rpm yli 900 valo sammuu. Ajoin auton kuitenkin kotiin ja talliin.
Onko ehdotuksia mitä on mennyt:

1. laakerit
2. öljypumppu
3. paineanturi
4. öljyt ylikuumentuneet ja muuttuneet "vedeksi"

Googlella katsoin että 2. ja 3. vaihtoehtojakin on jollain ollut mutta melkoista sattumaa olisi jos juuri kovan käytön jälkeen esim. anturi hajoaisi.
Öljyinä Castrol Magnatec 5W-40, öljyn paine- lämpötilamittareita ei (vielä) ole.
 

artova

IX
Liittynyt
23 Tammikuu 2010
Sijainti
Raisio
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

Itse mittaisin ensimmäisenä öljynpaineen, suodatinjalassahan on paikat mittarille/anturille. Näyttikö öljy normaalilta, eikä esim vettä seassa? Ja kyseessähän oli varmasti öljynpaine eikä öljypinta valo? Kuinka paljon moottorissa oli öljyä, nämä vessat pakkaa haukkaamaan ilmaa öljypumppuun oikealle käännyttäessä, jos öljypinta ei ihan ylämerkissä tai vähän päälle. Olisiko tuo "ominaisuus" saanut jotain pahaa aikaan ???

Valuta öljyt pois ja katso, onko öljyn seassa jotain siihen kuulumatonta. Mitään sivuääniä ilmeisesti moottorista ei kuulu? Jos autolla on pakko ajaa, (rauhassa) niin ensiapuna voisi koittaa paksumpaa öljyä ja RVS käsittelyä. Öljynpainemittari kabiiniin olisi kova sana ;)
 

simonsays

Active Member
Liittynyt
4 Tammikuu 2007
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

voisin melkein sanoa että suomen radoilla ei tuo pumpun ilmaa haukkaaminen kovinkaan paljoa vaikuta jos moottorissa on öljyä riittävästi.

ota ensimmäisenä vaikka öljykorkki käydessä auki ja katso taskulampulla tuleeko kanteen öljyä.

öljynpaineanturi on yksi mahdollisista ongelman aiheuttajista, ja jos se öljy on päässyt käymään kuumana niin vaarmasti ominaisuudet ovat heikenneet. (varsinkin kun eilen oli todella kuuma päivä)

toisellakin punaisella evolla on tällä hetkellä sama ongelma mutta siinä 99% todennäköisyydellä selvitään anturin vaihdolla.
 

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Club Member
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

Tämäkin vähän edennyt ja saanut samalla surkuhupaisia piirteitä:

Tarkastin öljyt ennen radalle lähtöä ja olivat ylämerkissä, lisäsin varmuudeksi n. 2 desiä.
Valo oli tosiaan öljynpainevalo, pinnan varoitusvalo on käsittääkseni siinä Lancer-tekstin yläpuolella ?
Maanantaina tarkastin että kanteen tulee öljyä, käytin samalla auton lämpimäksi ja ajoin varovasti pienen lenkin. Valo ei enää palanut missään vaiheessa. Minkäänlaisia sivuääniä ei onneksi kuulu.

Eilen menin mätänettiin hakemaan uutta öljyä ja ostin samalla Autogaugen painemittarin kun tuossa muutkin on samanlaisia.
Autossa itseasiassa oli jo samanlainen öljynpainemittari, mutta sitä ei ole kukaan jostain syystä koskaan kytkenyt. (no, tod. näk. syy selvisi myöhemmin)
Ajattelin käyttää vanhaa mittaria kun siihen oli valmiiksi virrat kytkettynä ja rupesin vetämään signaalijohtoa anturille. Kun sain auton sen verran ylös että mahduin alle valutin öljyt pois. Magneettipropussa ei ollut hiukkastakaan mitään ja öljy näytti normaalilta. Seuraavaksi huomasin että kierre mittarissa on tietenkin ihan eri kuin suodattimen jalassa ja kello niin paljon että hydrauliikkapuljut jo kiinni. Tein kuitenkin K-rauta-biltema-kierroksen, eikä sieltä löytynyt sopivaa palikkaa. Takaisin kotiin ja odottamaan aamua.

Tänään menin sitten hydrauliikkaliikkestä metsästämään sopivaa supistusnippaa, ja liikkeessä oli myyjä samaa mieltä kuin edellisenä iltana K-raudassa, että tarvitaan 3/8" -> 10mm palikka jollaista ei tietenkään ole olemassakaan. Sai kuitenkin kolmella palikalla tehtyä siitä sopivan, mutta tuli niin pitkä viritys että vähän epäilinkin ettei mahdu paikalleen. Takaisin kotiin ja koittamaan, ei mahdu kumpaankaan aukkoon. Sitten koitin pelkkää nippaa sinne aukkoon ja huomasin ettei sekään sovi kunnolla. Pienen raivoamisen jälkeen foorumille ja löysin topikin jossa näitä kierteitä on puitu. Eli 3/8" -> 1/8" palalla saa ilmeisesti kohtalaisen virityksen aikaan.
Kello oli taas 15 minuuttia liikaa ettei liikkeeseen olisi enää ehtinyt niin jatketaan taas huomenna. Samalla muuten huomasin että Motonetissa olisi ollut myynnissä myös pelkkiä AG:n antureita. ::)
 

artova

IX
Liittynyt
23 Tammikuu 2010
Sijainti
Raisio
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

Itse kun öljynpaine- ja lämpö mittareita asensin, niin hain sopivat nipat Hydroscandista Orikedolta. Ensin kasasivat hytikkanipoista hirveän kokoisen tötterön. Heti tajusin, ettei tuollaista voi laittaa... Sitten satuin katsomaan paineilmasupistuksia siinä hyllyssä, ja löytyi just sopiva! Toisesta joutui hiukan reikää poraamaan isommaksi, että anturin kärki meni nipasta läpi.
 

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Club Member
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

Samassa paikassa kävin minäkin.
Oliko se nippa siis 3/8 BSPT / RK -> 1/8 NPT vai 3/8 BSPT / RK -> 1/8 BSPT / RK ???
 

artova

IX
Liittynyt
23 Tammikuu 2010
Sijainti
Raisio
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

JaniB sanoi
Samassa paikassa kävin minäkin.
Oliko se nippa siis 3/8 BSPT / RK -> 1/8 NPT vai 3/8 BSPT / RK -> 1/8 BSPT / RK ???

Ei mitään muistikuvaa, mulla oli se suodatinjalan tulppa ja anturi mukana. Tosiaan paineilma puolelta löytyi sopiva supistus, kromattua messinkiä oli. Tulpan ja anturin kierteet täsmäsivät 100%, Defin anturit.
 

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Club Member
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

Vihdoin auto käy ja kukkuu.
Öljynpaine lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä 1-1,2 bar, kuumalla (kävin motarilla huudattamassa) n. 0,8 bar.
Valo syttyi taas muutaman kerran revittelyn jälkeen, mutta manuaalista katsoin että jo 0,29 bar tai enemmän olisi ok tyhjäkäynnillä eli anturi viallinen, kone ehjä ???
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

JaniB sanoi
Öljynpaine lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä 1-1,2 bar, kuumalla (kävin motarilla huudattamassa) n. 0,8 bar.

Paineet kuulostavat ihan normaalilta onneksi :peukku
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

ast sanoi
Paineet kuulostavat ihan normaalilta onneksi :peukku

+1

Kuuma kone tyhjäkäynnillä just toi. Kylmänä jotain 4 bar tai enempi. Riippuu öljystä.
 

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Club Member
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

:peukku

Nyt voi taas keskittyä muihin murheisiin. :)
 

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Club Member
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

simonsays sanoi
toisellakin punaisella evolla on tällä hetkellä sama ongelma mutta siinä 99% todennäköisyydellä selvitään anturin vaihdolla.

Onko jollain kokemusta tuon anturin vaihtamisesta kasissa? Tilasin sellaisen Camskillitä mutta näyttää olevan aika hankalassa paikassa.
Kyllä sinne kai jotenkin käsiksi pääsee ainakin jos purkaa tarpeeksi kamaa edestä mutta aukeaako se normi hylsyllä ollenkaan?
Uudessa on 22 mm kanta, mutta ei tuosta kuvasta ota oikein selvää lähteekö se sieltä ilman spesiaaliavainta ollenkaan:
 

Liitetiedostot

  • öpaine.JPG
    öpaine.JPG
    113.9 KB · Lukukerrat 1,831

Evo driver

ex. Evolution IX GSR -06
Liittynyt
11 Marraskuu 2005
Sijainti
Pohja
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

Omaani vaihdoin öljypaineanturin. Helposti kyllä lähti hylsyllä, ei ollut kyllä kovin kiinni. Ysissä ainakin ei ole hankalassa paikassa.
Mitään tiivestemassaa en kyllä laittanut uuteen anturiin vaan kiersin sen suoraan paikoille vanhan tilalle.
 

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Club Member
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

Onko se ysissä laitettu taas sinne suodattimen jalkaan?
Katselin ysin manuaalia mutten löytänyt että pyydetäänkö siinä käyttämään tuollaista avainta.
 

timppa811

Member
Liittynyt
21 Syyskuu 2010
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

ast sanoi
Paineet kuulostavat ihan normaalilta onneksi :peukku

Onko näin? Mulla on lämpimällä koneella 1,9bar. Radalla jos oikeen tykittää voi tippua ~1,7 luokkaan. Kylmäkäynnistyksessä noin ~4bar
 

Evo driver

ex. Evolution IX GSR -06
Liittynyt
11 Marraskuu 2005
Sijainti
Pohja
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

JaniB sanoi
Onko se ysissä laitettu taas sinne suodattimen jalkaan?
Katselin ysin manuaalia mutten löytänyt että pyydetäänkö siinä käyttämään tuollaista avainta.

On joo. Samanlainen anturi siinä oli mitä tossa sun kuvassakin on.
 

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Club Member
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

No prkl kun se on pitänyt kasissa laittaa niin vaikeaan paikkaan. :mad:
Pitää koittaa purkaa poikkituki ja ahtoputki pois niin voisi jotenkuten mahtua käsi letkujen ja johtojen välistä sinne.
 

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Club Member
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

JaniB sanoi
Öljynpaine lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä 1-1,2 bar, kuumalla (kävin motarilla huudattamassa) n. 0,8 bar.

Tästä melkein pari vuotta nyt aikaa, ja pikkuhiljaa on paineet tyhjäkäynnillä laskeneet. Ensin oli 0,8-1, sitten 0,6-0,8 ja nyt enää 0,4-0,6 bar. ::)
Eilen havahduin liikennevaloissa kun mittari oli punaisen rajalla n. 0,4 barissa, vaihdoin tänään öljyt kun oli jo 7000 km edellisestä, ei vaikutusta.
Kierroksilla paineet tuntuu olevan samoissa kuin ennen, öljynä Magnatec 5w-40.

Onhan siellä edelleen enemmän painetta kuin mitä manuuali antaa minimiarvoiksi, mutta pitäiskö pikkuhiljaa huolestua?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

Mulla on saman magnatekin kans tyhjäkäynnillä autogaugen mukaan vajaa noin 0,8bar painetta lämpimänä. Helixillä putos paineet melkein nollille ja nyt kun laitoin radalle Edge titanium 10w-60 öljyt ni paineet nous pikkusen.

Edit: tolla 10W-60 paineet lämpösenä tyhjäkäynnillä noin 1,2bar.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

Paljonko kilometrejä autolla takana ? Öljypumputkin ovat kuluvia osia.
 

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Club Member
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

137 tkm ajettu. Voiskohan sitten olla pumppu kun tuolla tavalla pikkuhiljaa laskee.
Öljy ollut samaa merkkiä koko ajan.
 

faior

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2010
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

Vois sen öljynjäähdyttimen termostaatinkin tutkia/vaihtaa, ei jaksais uskoa että noilla kilsoilla vielä pumppu ois huonona.

hks1-450x682.jpg

Tommonen pötikkä suodatinjalassa.
Toi termostaatti ois helppo viel katsastaa ennenkun purkaa moottoria, periaatteessa jos toi jumittaa niin öljy ei kierrä jäähdyttimen läpi ja sen takia sitten matala paine lämpösenä. Ton pitäs pystyä ottamaan pois välistä testien ajaksi ainakin, eli tulppa tilalle. Tai sitten purkaa ton jousen yms hilppeet pois ja kiertää takas paikalleen. Lukasin vähän tosta niin näyttäis ettei sitä pidäkkään ottaa pois koska se toimii juurikin toisinpäin, eli kiinni ollessaan öljy virtaa jäähdyttimen läpi ja auki ollessaan(pelkkä tulppa) ei kierrä jäähdyttimen läpi. Voihan noita letkujakin ja jäähdytintä kädellä testata aamulla ennen käynnistystä ja päivän mittaan lämpiääkö letkut ja onko toinen lähtö viileämpi.


Sitten ois viel se öljynpaineen "kuristin"venttiili, mutta tästä en muista yhtään missä sijaitsee, vissiin suodatinjalassa, mutta tarkemmin en muista.. se taas yleisemmin tais aiheuttaa korkeaa painetta jos ei toimi oikein.


Ja tosiaan kyllä siellä 1bar pitäs vähintään olla kuumanakin, muutoin epäilisin kyllä jotain ongelmia jossain. Oma auto tais idlata 10w-60 castrolilla 1.9-2.0bar kesähelteilläkin, magnatekillä tais olla 1.5-2.0bar, ei sitä saanu koskaan alle 1.2bar kuitenkaan magnatekilläkään vaikka kuinka revitti. Kierroksilla tais olla niin, että RPM x 2 = öljynpaine karkeesti, eli jos oli 2000rpm niin öljynpaine oli 4bar, 3000rpm ja 6bar, ja tietty 6-7bar oli maksimit sitten yläkierroksille kun kuristin avautuu. Nämä siis 10w-60 öljyillä.

Paljon sulla muuten tyhjäkäyntikierrokset?
 

Hablu

Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2009
Sijainti
Hamina
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

Omaan evoo sain viikko sitten kytkettyä öljyn paineanturin kiinni.
Lämpimänä on yli 1bar.
Öljynä Castrol 10w60
 

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Club Member
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

faior sanoi
Ja tosiaan kyllä siellä 1bar pitäs vähintään olla kuumanakin, muutoin epäilisin kyllä jotain ongelmia jossain. Oma auto tais idlata 10w-60 castrolilla 1.9-2.0bar kesähelteilläkin, magnatekillä tais olla 1.5-2.0bar, ei sitä saanu koskaan alle 1.2bar kuitenkaan magnatekilläkään vaikka kuinka revitti. Kierroksilla tais olla niin, että RPM x 2 = öljynpaine karkeesti, eli jos oli 2000rpm niin öljynpaine oli 4bar, 3000rpm ja 6bar, ja tietty 6-7bar oli maksimit sitten yläkierroksille kun kuristin avautuu. Nämä siis 10w-60 öljyillä.

Paljon sulla muuten tyhjäkäyntikierrokset?

En nyt ihan tarkkaan muista kun en ole ollut viikkoon auton lähelläkään, mutta suunnillleen krpm+1 eli @ 2000= 3bar jne. n. 6,5 bar saakka.
Tyhjäkäynti on n. 900 rpm.

Yksi mikä tuli mieleen ja varmaan aika epätodennäköistä että jos anturiin olisi kertynyt jotain sontaa? Sitten pitäisi kyllä varmaan kierroksillakin paineet olla tippuneet.
En tiedä pitäiskö vielä koittaa tuota RVS-käsittelyä jos jotain auttaisi?
 

maurizio

New Member
Liittynyt
24 Marraskuu 2013
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

Mä epäilisin tota öljyä käytän sitä ite talvella ja sillon paine on ihan ok mitä lämpimämpi on niin paibe aina tippunut... Kesäsin ajan 10w 60 ja paineet on tyhjäkäynnillä 1,2 lämpimänä.

Myös mikä öljynpaine mittari sulla on?

Sekä onko autoa viritetty? Esim suuttimet vaihdettu?
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

5-40W on Evon moottori öljyn tehtaansuosittelema viskositeetti. Ei se asiaan vaikuta.
 

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Club Member
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

Pääsin eilen taas auton kimppuun ja räpläsin mittarin maadoituksen paremmaksi. Testilenkille ja aluksi näytti että paineet oli lämpimänä n. 0,8 bar. Siitä ne kuitenkin pikkuhiljaa laski taas 0,4 baariin kun jatkoi ajamista. Lisäksi mittari ei anna kovin luotettavaa kuvaa kun sitä naputtelee sormella tyhjäkäynnillä vaihtelee paine 0,2-0,6 bar. ::)
Ajattelin laittaa tilaukseen uuden mittarin, mutta sitten muistin tämän:

faior sanoi
Vois sen öljynjäähdyttimen termostaatinkin tutkia/vaihtaa, ei jaksais uskoa että noilla kilsoilla vielä pumppu ois huonona.
Voihan noita letkujakin ja jäähdytintä kädellä testata aamulla ennen käynnistystä ja päivän mittaan lämpiääkö letkut ja onko toinen lähtö viileämpi.

Tein äsken testilenkin n. 20 km, talliin ja letkuja koittamaan. Tuloletku jäähdyttimelle ihan lämmin, paluu ihan kylmä. Onko se termostaatti paluupuolella?
Manuaalista ei löytynyt mitään tietoa tuosta termostaatista, eikä pikagooglekaan löytänyt kuin aftermarket osia.
 

Liitetiedostot

  • oil cooler.jpg
    oil cooler.jpg
    174.2 KB · Lukukerrat 512

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

Tuossa 04353
 

Liitetiedostot

  • 12-110.jpg
    12-110.jpg
    66.1 KB · Lukukerrat 498

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Club Member
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

JaniB sanoi
Tein äsken testilenkin n. 20 km, talliin ja letkuja koittamaan. Tuloletku jäähdyttimelle ihan lämmin, paluu ihan kylmä. Onko se termostaatti paluupuolella?

Eihän se termostaatti voi tietenkään paluupuolella olla :iws
Tuli vaan mieleen että jos tulo jäähylle on lämmin ja paluu kylmä, niin jäähdyttimessä pitäisi olla tukos. Kuulostaa epätodennäköiseltä eikä ainakaan kokemuksia moisesta löytynyt.
Tuskin se jäähdyttää niin tehokkaasti että paluu on selvästi kylmempi, alle 40 astetta?

Jos tänään kuitenkin irrottaisi sen termarin ja tarkastaa toiminnan ja öljynpaineanturin vois varoiksi vaihtaa.
 

faior

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2010
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

Juu kyllä se termari pitää lähtöpuolella olla, eihän se muuten tietäisi millon laskea öljyä jäähdyttimen läpi.

CFA7t6R.jpg


Mutta voi se tukossakin olla, vaikkakin varmasti aika harvinaista.. se kyllä selittäisi jos öljyn lämmöt karkaisi käsistä kun ei jäähdytä lainkaan josta sitten seuraa paineen lasku. Tosin voi myös olla ettei koko termostaatti ole vielä mennyt kiinni noissa lämmöissä joka pakottaisi suuremman volyymin öljyä jäähdyttimen läpi = toinenkin letku olisi lämmin.

Aikamoista hakuammuntaahan tää on ton termarin ja öljyn lämpöjen vaikutus paineeseen, pitäs sen varmaan peruskruisailussa silti antaa yli 1bar vaikka ei olis koko jäähdytintä. Vaikka toki nää helpommat kannattaa tarkastaa ennenkun konetta availee.. paljos sulla oli siis kylmänä noi paineet? Ja entäpä esim 5min tyhjäkäynnin jälkeen kun oot kylmiltään startannut? Sen jäähdyttimenkin tietty voi kattoa kun irrottaa vaan banjot.
 

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Club Member
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

Homma on melko pitkälti ratkennut, ja halvimmalla mahdollisella tavalla.
Ennen öljyjen valuttamista päätin vielä koittaa laittaa johdot anturin päästä uusiksi kun näytti vähän hapettuneelta.
Auto käymään ja odottelin että lämpeää kunnolla niin paineet oli taas maagisesti 1-1,2 bar @ 900 rpm. :peukku
Samalla koittelin niitä letkuja jäähdyttimelle niin hyvin lämpeää molemmat lopulta, eli sekin homma ok.

Pitää tänään vaihtaa vielä uusi anturi kun innoissani kiristin toisesta tuon tapin poikki:
27-SENSOR.gif

Siihen jäi 3mm jäljelle ja sain vielä pysymään tuon nupin siinä, mutta jotenkin kun lämpeni alkoi ottaa häiriötä ja lopulta löi mittarin tappiin saakka.
Kylmällä koneella toimi taas.
 

Liitetiedostot

  • 20140623_224802_resized.jpg
    20140623_224802_resized.jpg
    67.5 KB · Lukukerrat 294

faior

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2010
Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8

Heh piti eilen noista johdoistakin laittaa mutta unohtui, itellä oli sama homma autogaugen kanssa että johdot aiheutti kans sekoilua. Multakin katkes toi toinen tappi ja tinasin vaan johdon kiinni ja kuumaliimaa päälle.

Hienoa että pelaa taas :)
 
Ylös Bottom