-07 tai uudemman Outlanderin ostoon liittyviä kysymyksiä(Di-D 2.0)

DonJFO

New Member
Liittynyt
4 Elokuu 2014
Terve kaikille,

Kysymykseni liittyy (käsittääkseni)Japanissa valmistettuun -07 Outlanderiin VAG-konsernin 2.0 Di-D koneella.

Onko -07 Japani Outlanderissa huomattavia eroja verraten -08 Hollannissa kasattuun samaan härveliin? Vikoja?
Onko 2.0 Di-D kone epäkannattavampi vaihtoehto kuin tuo PSAn 2.2? Vikoja? Mielipiteitä?

Olen ajanut tuota 2.0 myllyä ja vaikutti ihan hyvältä metelistä huolimatta. Vähän vaan jänskättää luetut asiat turbojen jumeista jne.

Tällä hetkellä siis on ollut kiikarissa -07 ja tuolla 2.0 Di-D masiinalla n. 150tkm ajettuja yksilöitä. Osto tapahtuu luultavasti keväällä 2015.
Uusi olisi hieno peli, 100% Japski, mutta siihen ei ihan riitä rahkeet ;D

Toivon täältä saavani päätöksen jahkailuilleni.

Dängjuu! :peukku
 
Vs: -07 tai uudemman Outlanderin ostoon liittyviä kysymyksiä(Di-D 2.0)

Tuskin on merkittävää laatueroa Nedcar:n kasaamalla autolla verrattuna Japseissa tehtyyn.
Tuo PSA:n commorail on hyvän moottorin maineessa. Commonrailissa kannattaa kuitenkin muistaa, että suuttimet ja korkeapainepumppu ovat jossainmäärin kulutustavaraa. Toki pumppusuuttimiakin menee. Commonrail lienee jonkinverran kalliimpi korjata, mahdollisten vikojen ilmetessä. Huoltoväli on 15tkm(UIS) ja 20tkm(CR).
Kuten kaikissa nyky dieseleissä, talvella lämpiäminen on hidasta. Suosittelenkin Webastoa tms.

Porukoilla on uutena hankittu -07 2.0 DID outtis. Tällä hetkellä mittarissa n. 80tkm ja mitään vikaa ei ole ollut. Huolettu normaalisti 12kk välein. Kärryä on vedetty jonkun verran, ja reilu 2000kg tulee ihan mukavasti perässä, eikä kulutuskaan ihan mahdottomia ole, vaikka ilmanvastusta onkin melkoisesti umpitrailerilla.
 
Vs: -07 tai uudemman Outlanderin ostoon liittyviä kysymyksiä(Di-D 2.0)

Kiitti vastauksista!

Tämä avartaa jo paljon itseni ollessa täysin googlen varassa Outtistietämyksessä.

edit:
Muilta lisätiedot, kokemukset ja mielipiteet otetaan enemmän kuin mielellään vastaan!
 
Vs: -07 tai uudemman Outlanderin ostoon liittyviä kysymyksiä(Di-D 2.0)

Päiviä vain täältäkin suunnalta

Tässä on tullut katseltua noita Outlandereita sillä silmällä tovin aikaa, ja kauppoja hieroin paikallisen merkkiliikkeen myyjän kanssa tuolla surullisen kuuluisalla (?) 2.0Di-D koneella olevasta 2010 vuoden Outtiksesta. Manuaali vaihteisto ja Instyle+ varustelu, 97tkm mittarissa.

Mutta mitä enempi on tullut luettua näitä kokemuksia aiheesta, sen enempi on alkanut tuntua, että perääntyisin ja alkaisin harkita eri merkkiä tai vähintäänkin eri koneella olevaa vastaavaa laitosta. Vaan kun ei tahdo olla tällä perällä tuolla parhaalla varustelutasolla ja 2.2 koneella tuon ikäisiä (facelift) malleja.

Vai onko tuota mottia fiksattu valmistajan toimesta jollain tapaa vuosien varrella? Meinaan, onko sama tekniikka ja samat murheet riippumatta vuosimallista (06-12 välillä). Eli siis jos oikein käsitän, niin sukupolvi kakkosesta kysymys. Vai osaako VAG ottaa virheistään oppia ja korjata niitä? Nykyinen kehonsiirrin on myöskin VAGin koneella, tosin 2.5tdi vuodelta 01 sillä tehottomimmalla versiolla. Taulussa 415tkm ilman suurempia remontteja. :driver Mutta eiköhän tuo caravelle kosahda tuosta kohta, kun menin ääneen sanomaan. ;D

Tokikin noita Outlanderissakin käytettäviä 2.0di-d / tdi koneita on valmistettu melkoisia määriä, joten väkisin joukkoon mahtuu sitten enempi niitä maanantaiversioita, mutta jokainen sellainen on aina liikaa, se kun aiheuttaa aina ylimääräistä verenpaineen nousua autonomistajalle plus mahdolliselle perheväelle. :mad:
Ja luonnollisesti jokaisesta merkistä löytyy niitä ongelmia, joitakin tuodaan vain aktiivisemmin esille ja niistä löytyy paremmin tietoa kuin toisista. ???
 
Vs: -07 tai uudemman Outlanderin ostoon liittyviä kysymyksiä(Di-D 2.0)

Koskaan ei tiedä minkä sattuu saamaan. Iteki ostin uuden asx just, ja aika näyttää. Ainaki ekat 5v saa takuun piikkiin :D
 
Takaisin
Ylös Bottom