-16 diesel outlander sivuääni.

H.T.L

Member
Liittynyt
12 Toukokuu 2019
Morjens.
Elikkä ongelma olis seuraavan lainen.
Moottorin kierrokset kun nousee 2000 paikkeille kiihdyttäessä, kuuluu ikään kuin pieni resonointi ääni moottorin puolesta.
Ongelma tulee lämpöisellä koneella ja on ajoittainen ei jatkuva.
Itse tutkiessa arvelisin kuuluvan imusarjan puolelta, mutta varmuutta ei.
Toi ääni on kuulunut noin vuoden etenkin lämpösillä keleillä sen huomaa.
Onko kellään vastaavaa kokemusta moisesta ominaisuudesta?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Oisko mahdollista että sen aiheuttaa joku pakoputken/turbon lämpökilpi?
 

AnselmiPanda

Member
Liittynyt
3 Joulukuu 2020
Morjens.
Elikkä ongelma olis seuraavan lainen.
Moottorin kierrokset kun nousee 2000 paikkeille kiihdyttäessä, kuuluu ikään kuin pieni resonointi ääni moottorin puolesta.
Ongelma tulee lämpöisellä koneella ja on ajoittainen ei jatkuva.
Itse tutkiessa arvelisin kuuluvan imusarjan puolelta, mutta varmuutta ei.
Toi ääni on kuulunut noin vuoden etenkin lämpösillä keleillä sen huomaa.
Onko kellään vastaavaa kokemusta moisesta ominaisuudesta?
Minulla on muutaman kerran kuulunut, mutta kiihdytettäessä. En ole paikallistanut sitä. En ole huomannut, että lämpötila vaikuttaisi. Ilmoittele jos löytyy.
 

H.T.L

Member
Liittynyt
12 Toukokuu 2019
Mullakin ääni loppu kun kierrokset menee yli 2000. Ääni on ikään kuin resonois joku värinästä. Matka-ajossa ei kuulu mitään.
 

JSO

Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2016
Ihan sama resonointi minunkin autossani. Olen koettanut paikallistaa onnistumatta. Joissakin on resonoinu imuputket, mutta se kait oli niissä joissa imuputket ja muut oli erilaisia. Esmes juutuupista löytyy juttuja.
 

H.T.L

Member
Liittynyt
12 Toukokuu 2019
Osaako joku kertoa pyörittääkö jakoketju tasapainoakselia vai onko sillä oma ketju,
Auto menossa apuhihnojen vaihtoon ja samalla uusi kiristäjä. Ajattelin jos alettaisiin tarkemmin kattoon mistä toi ääni kuuluu kun kylmänä kuuluu pieni ropina jakopuolelta.
 

Sergei

New Member
Liittynyt
11 Joulukuu 2014
No, se on se melko varmasti se tasapainoakselin pusla joka on väljä...tervetuloa joukkoon!
 

H.T.L

Member
Liittynyt
12 Toukokuu 2019
No, se on se melko varmasti se tasapainoakselin pusla joka on väljä...tervetuloa joukkoon!
Kävin korjaamolla kuunteluttamassa ääntä. Sanovat kuuluvan nokkapyörän kohalta jakoketjusta. Ei kuulemma vielä niin kova että pitäs ottaa auki. Ääni kuulunu jo 70tkm ajan eikä oo muuttunu.
 

JSO

Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2016
Joo, ei ole mulla mikään "kalina" tai "kilinä" jota tuo tasapaino-akselin palikka pitää, vaan joku lämpösuoja tai mikälie muovilärpäke resonoi. Tuota ääntä ei edes kuule kuin ainoastaan kuskin pukilla ja ajaessa.
 

H.T.L

Member
Liittynyt
12 Toukokuu 2019
Se ääni ei ole kilinä tai kolina niin kuin JSO kertoi kanssa. Ikään kuin resonointi joka kuuluu ajoittain. Ei mitään suoranaista sääntöä sen kulumiseen. Hassua kun kävin korjaamolla kuunteluttamassa ääntä ja koeajo suoritettiin, niin silloin ei antanut mitään ääntä.
 
Ylös Bottom