1977 Celeste / Miikka

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Olisit nyt kertonut vähän tarkemmin... 2.0 vaiko 1.6? Onko GSR?

Asiallisen näköinen projekti, vielä noilla nuolivaloilla :peukku
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Niko Päivinen sanoi
Olisit nyt kertonut vähän tarkemmin... 2.0 vaiko 1.6? Onko GSR?

Asiallisen näköinen projekti, vielä noilla nuolivaloilla :peukku

Kirjotin hätäsesti innoissani sen mitä keksin mutta päivittelen lisätietoa kun tulee mieleen. Eli tosiaan 1.6-koneita on molemmat, toisessa on kuulemma vähän kireemmät nokat :)
 

Lancer1976

A72 Lancer 1,4 GL -76
Liittynyt
12 Helmikuu 2006
Sijainti
Hki rovaniemi vantaa tuusula
Hienoa että jollain muullakin on kiinostusta laittaa vanhaa mitsua :peukku
Ketjukoneita noi vanhat koneet: 4G32, 4G33, 4G36
Omassa lancerissa on myös ketjukone.
Aikalailla on päässyt ruoste iskemään.
Mitkä on suunnitelmat, tuleeko ajoauto, kesäauto vai museoauto?
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Lancer1976 sanoi
Hienoa että jollain muullakin on kiinostusta laittaa vanhaa mitsua :peukku
Ketjukoneita noi vanhat koneet: 4G32, 4G33, 4G36
Omassa lancerissa on myös ketjukone.
Aikalailla on päässyt ruoste iskemään.
Mitkä on suunnitelmat, tuleeko ajoauto, kesäauto vai museoauto?
Omassa lancerissani on 4G33 hihnalla
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Imperio sanoi
Omassa lancerissani on 4G33 hihnalla

Käsitin tuosta Lancer1976:n kirjoituksesta että vanhoissa koneissa on ketju, eiks Impellä oo pari vuotta tuoreempi?

Lancer1976 sanoi
Hienoa että jollain muullakin on kiinostusta laittaa vanhaa mitsua :peukku
Ketjukoneita noi vanhat koneet: 4G32, 4G33, 4G36
Omassa lancerissa on myös ketjukone.
Aikalailla on päässyt ruoste iskemään.
Mitkä on suunnitelmat, tuleeko ajoauto, kesäauto vai museoauto?

Museoautoksi tuota yritetään saada. Keväällä tosiaan ajattelin saada auton tyhjäksi kokonaan, hitsata, hiekkapuhalluttaa ja maalauttaa. Sitten voi alkaa kokoamaan autoa ehjäksi :peukku
 
M

MetalMan_

Guest
Ite oon käsittäny näin että ne mallit missä lamput on takana "pystyssä" eli 76-77 (?) niin koneissa on nokat ketjulla ja sitten kun vaihtuivat vaakasuuntaan ~78-79 ni vaihtu koneisiinki nokille hihnat ???
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Eikös myös 4G32 ole monenlaisia versioita kuten 4G63,
eli hihnallakin ja vielä etu- sekä takavetoisissa...!? Eikös
tuo mallimerkintä koneille mene suunnilleen pyttymäärä/
polttoaine/tilavuus-kaavan mukaan eikä kerro vielä
jakopään tyypistä tai muistakaan yksityiskohdista...? :)
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Nyt vähän asiasta poiketen, ajattelin alkaa vaikkapa juuri tähän viestiin keräämään sellasia kysymyksiä joihin ei itellä ole tietoa.

Mulla on tohon sellanen harmaantunut keulamaski. Minkä värinen se tarkalleen on ollut alkuperäisenä? Matta- tai kiiltävä musta? Onko sitä ollut alkuperäsenä korin värissä?

Onko noita kylkimerkkejä saatavilla merkkiliikkeestä? "Vähän" kulahtanut orkkiskromit noista.

Onko kellään kuvaa Celesten perästä orkkiskunnossa? Onko siellä mitään merkkejä?
 

Hyeena

Galant Sigma 2000 GLX -80
Liittynyt
15 Toukokuu 2003
Sijainti
Kaarina
miikka sanoi
Onko kellään kuvaa Celesten perästä orkkiskunnossa? Onko siellä mitään merkkejä?
Suomen Koneliikkeen mainoksen kuvissa nakyy olevan vain logo+mitsubishi teksti hantinpuolella vaakavalon paalla ja st(/gsr) teksti keskella valojen valissa.

Samaisessa lapyskassa nakyy myos ilmeisesti celeste, jota ollaan lastaamassa laivaan, jossa on korin variset ritilat takana ja myos takavalojen ylapuoli ja vali ovat korin variset. Keulaa ei ko. kuvassa nay.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: 1977 Celeste / Miikka

Tuohon kromihommaan, kävin itse lauantaina ostamassa "kontaktimuovia" joka on kromipinnalla. Tiedän, tiedän, ajattelette että eihän se voi kestää...

Mutta tämä ei olekaan ihan mitä tahansa tavaraa. Paksua kuin mikä, tarvitsee lämpöä taipuakseen. Kiiltää kuin peili (ihan oikeasti! Ei ole mikään himmeä/appelsiinipinta) ja myös pysyy kiinni. En saanut enää irti kun kännykänkuoren tuolla päälystin. Päällä on ohut suojakalvo, joka suojaa naarmuilta. Sen kun ottaa pois, voi vaikka fledan tarkistaa :)

Hintaa oli 7,5 euroa/metri. Tuota käyn ostamassa koko rullan ensi viikolla, on muuten aika pirun hyvä löytö...

p.s. suosittelen tekemään juurikin tasaiset pinnat, kuten kirjaimet ja listat yms tuosta, kuviot voi olla aika vaiketa saada muotoon...
 

Hyeena

Galant Sigma 2000 GLX -80
Liittynyt
15 Toukokuu 2003
Sijainti
Kaarina
Vs: 1977 Celeste / Miikka

nostokurki sanoi
Hintaa oli 7,5 euroa/metri. Tuota käyn ostamassa koko rullan ensi viikolla, on muuten aika pirun hyvä löytö...
Ja mistakohan loyty ja tarkkaan ottaen mita? alko itseakin kiinnostaa.. ;)
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: 1977 Celeste / Miikka

Hyeena sanoi
Ja mistakohan loyty ja tarkkaan ottaen mita? alko itseakin kiinnostaa.. ;)

Kuopiosta löytyi keskustan Carlsonilta, sisustusosastolta. En ole ennen tuota tavaraa nähnyt, onhan niitä ohuempia mutta tämä on ihan oikeata tavaraa... ;)
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: 1977 Celeste / Miikka

Jos en tuota kromijuttua ite löydä mistää ni nostokurkihan vois ostaa mulle ja pistää tulee... ???

Pitäs noit "Celeste"-tekstejä korjailla vähän 8) Ja olis käyttöä muutenki, että jonku kolme metriä voisin napata ni riittää lapsenlapsilleki... :driver
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: 1977 Celeste / Miikka

muahaha, ostinpa kerralla kaiken pois sieltä. Eli tavaraa löytyy nyt minun kauttani, tosin jäljellä oli enää se 3 metriä eikä tietoa milloin tulee lisää... 8)
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: 1977 Celeste / Miikka

Galantin moottoria rakentaessa lohko ja kansi oli yli kuukauden verran häihälällä pölyttymässä. Ei ollut saanut aikaan kuin lohkon porauksen ja plaanauksen, tekemättä jäi kansityöt kokonaan. Maanantaisin siellä haisi etyylialkoholi, tiedä sitten mitä se siellä oli putsaillut viikonloppuisin. En suosittele tuota koneistamoa kenellekkään.
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: 1977 Celeste / Miikka

tepi sanoi
Galantin moottoria rakentaessa lohko ja kansi oli yli kuukauden verran häihälällä pölyttymässä. Ei ollut saanut aikaan kuin lohkon porauksen ja plaanauksen, tekemättä jäi kansityöt kokonaan. Maanantaisin siellä haisi etyylialkoholi, tiedä sitten mitä se siellä oli putsaillut viikonloppuisin. En suosittele tuota koneistamoa kenellekkään.

Mitä nyt koulussa kyselin niin tiesivät sanoa ihan hyväksi paikaksi sen. Ja Häihälää on kyllä kehuttu Overdrivenkin keskustelussa: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=112319&highlight=&sid=27fa334bb7558d3d55f7672dd6524902
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: 1977 Celeste / Miikka

Varmasti osaa 60 luvun työntötanko tekniikan, piha täynnä niitä.
Laitteet loppuivat, kun 16v kanteen piti vaihtaa ohjurit. Tammer dieselissä vaihtoivat heti ja jälki oli priimaa.

ps. Siellä sarankulmassa on joku kansipajakin jossa uudet cnc laitteet kansihommiin, nyt ei oo vaan tarvetta niin en oo perehtynyt mikä lafkan nimi on.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: 1977 Celeste / Miikka

tepi sanoi
Ei ollut saanut aikaan kuin lohkon porauksen ja plaanauksen
Hehee,mutta eipä tuota lohkoa noin vaan jyrsitäkkään,kun pitää hiomalla ottaa..
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: 1977 Celeste / Miikka

Pakko kyllä sanoa että hyvät kaupat teit tuosta uudesta projektista.
 
Ylös Bottom