1990 galant ei käynnisty

Dovu

New Member
Liittynyt
1 Heinäkuu 2020
Elikkäs 2l sohc galantti ei lähde enää käymään. Pari päivää ennen kuin simahti lopullisesti sammahteli tyhjäkäynnille pudottaessa ja muutenkin tyhjäkäynti heitteli koneen lämmettyä. Kipinää ei tule.

Virranjakajan kansi & pyörijä, nokka akselin asentosensori, sytytysymoduli ja puola on vaihdettu. Toista ecua (sekin kyllä vanha), joka löytyi hanskalokerosta, käytin kiinni ja ei silläkään. Puolalle asti tulee virta. Nyt olisi hyvät neuvot kalliit.
 
Niin miten gallussa lähteekö jakajalta piuhat, samanikäisessä Lancerissa lähtee, taistelin jonkin päivän tässä keväällä, yksi piuha oli murtunut rintapellissä olevalla liittimellä. Tuo seilaava tyhjäkäynti tuo huonoja muistoja, sekin esiintyi tuossa Lancerissa, auto kyllä kulki ja käynistyi yleensä, paitsi kerran se toppasi toviksi, käytin akun irti ja taas käynistyi. Lopullinen korjaus tuli kun sain uuden ECUn kouraan, tökkäsin kiinni, murheet oli poissa
 
vm. 1991 Galantista kokemuksia, niin käyttäisin ensin ECU:n huollossa jos ei ole tietoa sen huoltohistoriasta. Kun se on huollettu ja varmuudella toimii, niin sitten alkaisin vasta vaihtelemaan muita osia. Isännällä kun on edelleenkin tuo Black Diamond ja ollu vuodesta 1997 alkaen ja siihen ei ole tarvinut koneen ympärille osia vaihdella, mutta ECU:n huolto on pitänyt tehdä ja oireet olivat ensin epämääräisiä ja sitten simahti kokonaan.
 
vm. 1991 Galantista kokemuksia, niin käyttäisin ensin ECU:n huollossa jos ei ole tietoa sen huoltohistoriasta. Kun se on huollettu ja varmuudella toimii, niin sitten alkaisin vasta vaihtelemaan muita osia. Isännällä kun on edelleenkin tuo Black Diamond ja ollu vuodesta 1997 alkaen ja siihen ei ole tarvinut koneen ympärille osia vaihdella, mutta ECU:n huolto on pitänyt tehdä ja oireet olivat ensin epämääräisiä ja sitten simahti kokonaan.
Juu, tuota olen muualtakin kuullut. Se vaan että käytin kerran jo toista ECUa paikallaan eikä kummentunut. Pitänee ottaa se taas työn alle jos ei muu auta.
 
Niin miten gallussa lähteekö jakajalta piuhat, samanikäisessä Lancerissa lähtee, taistelin jonkin päivän tässä keväällä, yksi piuha oli murtunut rintapellissä olevalla liittimellä. Tuo seilaava tyhjäkäynti tuo huonoja muistoja, sekin esiintyi tuossa Lancerissa, auto kyllä kulki ja käynistyi yleensä, paitsi kerran se toppasi toviksi, käytin akun irti ja taas käynistyi. Lopullinen korjaus tuli kun sain uuden ECUn kouraan, tökkäsin kiinni, murheet oli poissa
Juu sieltä lähtee piuhat, vasta vaihdoin nekin. ECU tosiaan näyttäisi nyt ainoalta loogiselta vaihtoehdolta. Ties jos se toinenkin oli sitten rikki
 
Ecun kannen äkkiä avaa ja näkee onko konkat räjähtäny tai jotain muuta kärähtänyt. Konkat menee näistä kaikista ellei ole vaihdettu ajallaan..
 
Ecun kannen äkkiä avaa ja näkee onko konkat räjähtäny tai jotain muuta kärähtänyt. Konkat menee näistä kaikista ellei ole vaihdettu ajallaan..
Jees, ECUhan se oli. Huomautettavaa on myös humaani virhe, eli virranjakajan kantta vaihtaessani iskin sen väärinpäin kiinni (huom! Orkkis kansi ei mene kuin oikeinpäin paikalleen). Eli ECUn vaihtoa ensikertaa kokeillessani oli kansi väärin eli siksi se ei uudella ecullakaan aluksi pelallut. No, nyt käy ja kukkuu! Olkaaham immeiset huolellisia niin säästytte päänvaivalta ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom