1993 Galantin keskuslukitus reistailee

T

tomppa

Guest
Onkohan kenelläkään kokemusta 1993 Galantin (E52) keskuslukosta? Minulla se "nysvää" kiinni-auki jonkin aikaan jos rele on paikoillaan ja kun auto tärähtää, alkaa taas "nysväily". Ennen se teki vaan pakkasella sitä vaan nyt se tekee lähes aina. Olen kerran vaihtanut releeseen transistorin, mutta en usko että vika on siinä.
Ennen transistorin vaihtoa rele toimi vaan toiseen suuntaan.
 
Koitapa säädellä niitä vipuja. Jos joku säätö on joskus luistanut niin moottorin asentoanturi voi olla sillä hilkulla että onko kiinni vai auki. Toi tärähtäessä sekoominen ainaski viittaa siihen.
Ovipahvit auki vaan...
 
Se on kyseisten mallien tyyppivika. Kuskin oven lukkomoottoriin pääsee kosteus ja se hapettuu ja siitä seuraa juuri tuo kiinni-auki-kiinni-auki. Pahinta on se kun lukot menee joskus normaalisti kiinni ja aukeaakin omia aikojaan ja antaa pitkäkyntisille hyvät apajat.
Mulla oli aikanaan 94 Galant ja tää vika tuli siihen alle kahden vuoden ikäsenä. Huolto vaihtoi lukkomoottorin takuuseen ja ilmoitti, että onhan näitä vaihdeltu.
Auto oli mulla vuoteen 00 saakka ja lukut pelas loppuajan ihan hyvin.
 
Se on kyseisten mallien tyyppivika. Kuskin oven lukkomoottoriin pääsee kosteus ja se hapettuu ja siitä seuraa juuri tuo kiinni-auki-kiinni-auki. Pahinta on se kun lukot menee joskus normaalisti kiinni ja aukeaakin omia aikojaan ja antaa pitkäkyntisille hyvät apajat.
Mulla oli aikanaan 94 Galant ja tää vika tuli siihen alle kahden vuoden ikäsenä. Huolto vaihtoi lukkomoottorin takuuseen ja ilmoitti, että onhan näitä vaihdeltu.
Auto oli mulla vuoteen 00 saakka ja lukut pelas loppuajan ihan hyvin.

Vika sitten oli siinä moottorissa. Avasin moottorin ja se
oli täysin hapettunut. Hioin kosketuspinnat puhtaiksi ja
vika hävisi. Kiitos paljon neuvosta!!! :)
 
Takaisin
Ylös Bottom