2.0 DI-D RaceChip PD

Jape_79

New Member
Liittynyt
4 Toukokuu 2014
Sijainti
Varkaus
Vuosien saatossa olen huomannut ettei köyhän pitäisi ostaa sitä halvinta, kuitenkaan en voinut vastustaa kiusausta vaan tilasin Grandikseen tuollaisen "tehoboxin". http://www.racechip.com/chiptuning/mitsubishi/grandis/grandis./2-0-di-d-100kw/index.php

Googlettelin aikani ja erinäisiltä palstoila löytyi hyvin monenlaisia kommentteja laitteesta muun merkkisissä autoissa, ainakin suurin osa kenellä purkki oli asennettuna oli tyytyväisiä, vastaan taas tuntui olevan kaikki kenellä tätä ei ollut. Tuosta rohkaistuneena laitoin sitten tilauksen kehiin :)

Ainakin kyseinen firma tuntuu panostaneen asiakaspalveluun ja toimitukseen. Laitoin asiakaspalveluun sähköpostia kun onnistuin sähläämään tilausta tehdessäni, vastauksen viestiini sain alle tunnin kuluessa jossa kerrottiin että tilaus on korjattu ja että paketti lähtee matkaan vielä samana iltana :) Seuraavana päivänä UPS:n kaveri soitti ja kysyi minne paketin voi tulevana aamuna toimittaa, koska ei ollut varmuutta onko kotiosoitteessa silloin ketään niin kysyi pääsenkö noutamaan paketin jos tuovat sen työpaikalle! Eilen aamulla kuriiri soittikin ja kertoi olevansa konttorin ovella pakettia tuomassa, aikaa tilauksen teosta oli kulunut alle 2 vrk, ja vielä ilman toimituskuluja :peukku

Illalla asensin johtosarjan paikalleen suuttimille menevän johtosarjan väliin ja johdot akulle, boxin itsessään punoin nippusiteillä akun takana kulkevaan johtosarjaan kiinni, ja avot, asennus tehty alle 10 minuutissa :)

En tiedä onko kyseessä ainoastaan kalliimpi Evry modi vai tekeekö tuo todellakin mitä valmistaja lupaa ja purnukka optimoi ruiskutuskarttoja mutta ainakin ensimmäisen 10km testilenkin jälkeen olen tuohon erittäin tyytyväinen ;D 1500-2000 kierroksella vaivannut puhdittomuus on tiessään, vetoja piisaa aina punaviivalle asti ja alle 70km/h nopeudella pääsee samoja ylämäkiä ylös 6 vaihteella ilman jyrinöitä joihin ennen joutui kepittämään pienemmälle kun tuntui että paikat tippuu hampaista :peukku Liekkö plasebo vaikutusta mutta myös ajotietokone näytti väittävän että hetkellinen kulutuskin olisi ollut pienempää :nykii

Aika näyttää lunastaako vekotin lupauksensa vai haukkasinko hatullisen pa...aa, ainakin vielä tässä vaiheessa olen positiivisen yllättynyt 8)
 
Vs: 2.0 DI-D RaceChip PD

No jos hyvältä tuntuu niin mikäs siinä. Toki fiksuinta olisi ollut suoraan modata sitä ecua niinkun sanoin. Nostaakohan tuo myös ahtoja. Oletko katsonut savuttaako jo mustaa? Ajotietokoneen kulutus voikin nyt sitten heittää kun se ecu luulee ohjaavansa syöttöä jollain tavalla ja todellisuudessa polttoainetta syötetään enemmän.

Ei kannata ajella alle 70km/h kutosella ylämäkiä vaikka vääntö riittäisikin. Kyllä se laatikko kiittää :)
 
Vs: 2.0 DI-D RaceChip PD

mystinengalant sanoi
No jos hyvältä tuntuu niin mikäs siinä. Toki fiksuinta olisi ollut suoraan modata sitä ecua niinkun sanoin. Nostaakohan tuo myös ahtoja. Oletko katsonut savuttaako jo mustaa? Ajotietokoneen kulutus voikin nyt sitten heittää kun se ecu luulee ohjaavansa syöttöä jollain tavalla ja todellisuudessa polttoainetta syötetään enemmän.

Ei kannata ajella alle 70km/h kutosella ylämäkiä vaikka vääntö riittäisikin. Kyllä se laatikko kiittää :)

Siinäpä se kun ei riitä aika ajaa toiselle puolelle suomea muokkauttamaan ecua. Koitin etsiskellä lähistöltä paikkaa jossa ecun saisi muokattua, huonoin tuloksin. Ei täällä perähikiällä kukaan noita tee :seina Laitoin myös suosittelemallesi virivelholle kysymystä asiasta mutta en saanut mitään vastausta.

Joo, en ihan heti noita kaikkia lupauksia purnukan ominaisuuksista uskokaan... Niinhän se taitaa olla että kulutusmittariin ei ole enää uskomista, pitää laskea seuraavasta tankillisesta niin näkee mitä kuluttaa :) Ei ainakaan niin paljoa lykkää mustaa että peilistä erottaisi, pitää kysyä jos joku ajelisi perässä ja keroisi tuleeko nokea mustana vai ei.

Toiminnasta suora lainaus tuolta sivuilta:

"The RaceChip® is connected between the engine control unit and the injection unit. The engine control unit normally sends the data directly to the injection unit. Now, the RaceChip® receives the data first and optimizes it tailored to the driving situation.

Furthermore, the RaceChip® is only active, when you need the performance. Thus your driving is engine-protective. We modify the injection values of the vehicle with the RaceChip®, i.e. the injection quantity, injection duration and the injection time are optimized. Additionally, the charging pressure is increased by max. 0.2 bars.

This optimization results in a power improvement respectively leads to a fuel saving."
Väittävä siis että tuo muutta ruiskutuksesta muutakin kuin pelkästään määrä, ahtoja nostaisi maksimissaan 0.2 bar.

Kiitti vinkistä, ei passaa tuhota laatikkoa isolla vaihteella vedättämällä :peukku
 
Vs: 2.0 DI-D RaceChip PD

Jape_79 sanoi
Siinäpä se kun ei riitä aika ajaa toiselle puolelle suomea muokkauttamaan ecua. Koitin etsiskellä lähistöltä paikkaa jossa ecun saisi muokattua, huonoin tuloksin. Ei täällä perähikiällä kukaan noita tee :seina Laitoin myös suosittelemallesi virivelholle kysymystä asiasta mutta en saanut mitään vastausta.

Joo, en ihan heti noita kaikkia lupauksia purnukan ominaisuuksista uskokaan... Niinhän se taitaa olla että kulutusmittariin ei ole enää uskomista, pitää laskea seuraavasta tankillisesta niin näkee mitä kuluttaa :) Ei ainakaan niin paljoa lykkää mustaa että peilistä erottaisi, pitää kysyä jos joku ajelisi perässä ja keroisi tuleeko nokea mustana vai ei.

Toiminnasta suora lainaus tuolta sivuilta:

"The RaceChip® is connected between the engine control unit and the injection unit. The engine control unit normally sends the data directly to the injection unit. Now, the RaceChip® receives the data first and optimizes it tailored to the driving situation.

Furthermore, the RaceChip® is only active, when you need the performance. Thus your driving is engine-protective. We modify the injection values of the vehicle with the RaceChip®, i.e. the injection quantity, injection duration and the injection time are optimized. Additionally, the charging pressure is increased by max. 0.2 bars.

This optimization results in a power improvement respectively leads to a fuel saving."
Väittävä siis että tuo muutta ruiskutuksesta muutakin kuin pelkästään määrä, ahtoja nostaisi maksimissaan 0.2 bar.

Kiitti vinkistä, ei passaa tuhota laatikkoa isolla vaihteella vedättämällä :peukku

Pyysinpä sitten kaveria ajamaan perässä, ei lykkää mustaa ollenkaan normaalisti ajellessa tai kiihdyttäessä, vasta reippaammin vedättäessä alkaa kuulemma antamaan sauhua, eikä silloinkaan kuulemma putken täydeltä... Boxia saa hautessaan vielä hienosäädettyä about +/- 6% verran. Jos joskus mielenkiintoa itellä riittää niin voisi koittaa huomaako tuota käytännössä ja loppuuko savuaminen säädöllä kokonaan :)
 
Vs: 2.0 DI-D RaceChip PD

Mahtaiskohan tuollaisia löytyä, missä olisi on/off-nappi kojelautaan?

Jokatapauksessa tuollainen 590 € ecu-softauksesta on aika paljon enemmän, kuin 190 € tai vähemmän toisia kanavia pitkin. Läheisellä Nesteellä on tämä LTR-softapiste.
Nämä kyllä on jo senverran vanhoja autoja ettei pitäisi olla huolta jostain huollon softapäivityksestä että häviää parametrit.

No jos sen verran tuunais, että laittais auton puhaltimen remuc-ohjaukseen kännyllä ensiavuks.
 
Vs: 2.0 DI-D RaceChip PD

Diddi sanoi
Mahtaiskohan tuollaisia löytyä, missä olisi on/off-nappi kojelautaan?

Jokatapauksessa tuollainen 590 € ecu-softauksesta on aika paljon enemmän, kuin 190 € tai vähemmän toisia kanavia pitkin. Läheisellä Nesteellä on tämä LTR-softapiste.
Nämä kyllä on jo senverran vanhoja autoja ettei pitäisi olla huolta jostain huollon softapäivityksestä että häviää parametrit.

No jos sen verran tuunais, että laittais auton puhaltimen remuc-ohjaukseen kännyllä ensiavuks.

Mihin tarviit on/off nappia?

Minusta näyttää että tämä purkki todellakin tekee sen mitä lupaa eli jotain muutakin kun lisää ainoastaan syöttöjä läpi kierrosalueen :eek: Referenssiä itelläni ei ole tuohon kulutukseen mitä oli ennen mutta niillä muutamalla tankillisella joilla tälla olen nyt ajellut niin lukemat on vakiintuneen (laskettuna) himppa reiluun 6l/100 km. Ajotietokone näyttää jopa liian suuria keskikulutuksia noihin laskettuihin kulutuksiin verrattuna, näytön lukemat tankkausten välillä pyörineet välillä 6.5-7.0l/100km.

Alla litrat ja kilsat, ajo pääasiassa taajama pyörittelyä toisessa tankillisessa lyhyt maantiepätkä:

1. tankki: 47.2l, 739km
2. tankki: 44.8l, 742km
3. tankki: 48,4l, 753km
4. tankki: 46.7l, 728km

Nälkä taitaa kasvaa syödessä, aika näyttää tuleeko myöhemmin vaihdettua isompi ahdin ja custom softa. Jos näin käy niin sitten olisi halvalla yksi kappale RaceChip boxeja kaupan. Siihen asti ajelen tyytyväisenä tähän hankintaan ja uskallan jopa suositella muillekkin jotka kaipaa kevyttä piristystä koneeseen alle 200€ hintaan kotiovelle toimitettuna :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom