2,5 Galantin polttoaineletkun liitäntä polttoainekiskoon

Garveldeth

-98 2.5 V6 man.
Liittynyt
3 Heinäkuu 2010
Sijainti
Joensuu
Galantin polttoaineensuodatin tai liitin alkoi vuotamaan tankin vierestä. Kuparinen PA-putki näyttää muutenkin jo varsin elämää nähneeltä ja lisäksi putken 14mm kierreliitin ei lähtenyt irti suodattimesta, pitäisi nyt vaihtaa koko PA putki. Tarviketiskiltä kävin hakemassa uutta letkua mutta kotona googlailessa huomasinkin, jotta eihän tuo letku kestä kuin 1bar painetta. Painepuoli kuitenkin kun kyseessä niin sitä painetta on tietääkseni enemmän. Nopeasti mitä etsin galantin PA-pumppuja niin 3-3,5bar näytti niiden paineen tuotto.

Mutta milläs ihmeellä sitä saisi letkun vaihdettua tuohon polttoainekiskon liittimeen? Hätä tilanteessa pystyn kyllä itsekin koneistamaan tuohon käypäisen osan koululla mutta työlääksi menisi moinen. Nuinkin lähelle moottoria mielelläni laittaisin jollain muulla kuin klemmareilla kötöstelemällä...

Kuva dropboxissa liittimestä: https://www.dropbox.com/s/jv1cge01jxxh377/IMG_20180523_213745.jpg?dl=0

eli linja menee vakiona seuraavasti: Tankki - pieni pätkä letkua - PA suodatin - kupariputkea konehuoneeseen saakka - pätkä letkua - kuvan liitin kiinni letkussa.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: 2,5 Galantin polttoaineletkun liitäntä polttoainekiskoon

Ite hankkisin kokonaan uuden liittimen tai sit kysyisin Autoracingilta sopivan liittimen tuohon putkeen.
 

Garveldeth

-98 2.5 V6 man.
Liittynyt
3 Heinäkuu 2010
Sijainti
Joensuu
Vs: 2,5 Galantin polttoaineletkun liitäntä polttoainekiskoon

Aamulla kävin kysymässä hydrauliikkaliikkeestä olisiko heillä prässätä tuohon uusi liitin letkuineen ja kuulemma onnistuu.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: 2,5 Galantin polttoaineletkun liitäntä polttoainekiskoon

No joo toi on ihan hyvä ajatus kun paineet eivät ole mitkään mahdottomat.
 
Ylös Bottom