2.8 2.G Pajeron kytkimen vaihto

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Isälle olin tänään kaverina kun sillä meni Pajerosta kytkin. nyt kun se on purettu, niin tuli mieleen, että mitenkäs se painelaakeri oikeati pitäisi irroittaa asetelmasta.

Nyt on kone irti ja paineasetelma ja laakeri vielä kiinni laatikossa kun asetelman onneksi sai pultattua irti kytkinkopassa olevasta reiästä. jossain Evossa, oisko 7:ssa, on ilmeisesti sama systeemi ja pitäisi ihan simppelisti irrota jollaki pienellä meisselillä, mutta met ehittiin jo aika kovalla voimalla repiä konetta irti, ennenkuin juolahti mieleen, että tässäkin voisi olla tämmöinen uudelleen keksitty kytkin..

Ja Pajen vuosimalli on 1996, jos se muuttaa jotakin..
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: 2.8 2.G Pajeron kytkimen vaihto

Nyt sitte ratkes tämäkin. Painelaakeria pitää asetelmassa kiinni lukkorengas ja sen ilmeisesti saa kammettua pikku meisselillä jostakin välistä irti.

Ja seuraava ongelma: Mistäs 4M40 koneeseen saa kampiakselin takapään stefan? Timanttitiskiltäki tuli väärä eikä ne oikein kuulostanu tietävän, että mistä sinne oikean stefan saa.. aikoivat kai selvitellä asiaa..
 

uge

Active Member
Liittynyt
28 Joulukuu 2003
Vs: 2.8 2.G Pajeron kytkimen vaihto

4M40 koneeseen on neljää eri numeroa stefalle. Alustanumerolla löytyy sopiva ilman ihmettelyä.
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: 2.8 2.G Pajeron kytkimen vaihto

uge sanoi
Alustanumerolla löytyy sopiva ilman ihmettelyä.
Vaan kun nimenomaan ei löytyny. Oisko herra Gûnther saksan aikoina ajanu koneen rikki ja vaihettu kone tuohon tms.

Oisko jemmassa niitä numeroita?
 

uge

Active Member
Liittynyt
28 Joulukuu 2003
Vs: 2.8 2.G Pajeron kytkimen vaihto

ME200012
ME202115
ME202851
ME203250
Nuo kaikki löytyy kun katsoo V46W mallilla, vanhimmasta uuteen. Jos kone tosiaan vaihdettu, voi olla mikä tahansa.
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: 2.8 2.G Pajeron kytkimen vaihto

Kiitos uge. Eiköhän noilla jo himpun verran pääse eteenpäin.
Sen verran vielä, että näkeekö noiden stefojen kokoa mistään? Mulla on kyllä vanha josta mitattuna mitat on 90*114, mutta paksuutta en saanu oikein mitattua, ku ei kehtaa irroittaa ennenkuin on uusi laittaa tilalle.

Loput onkin Edittinä lisättyä ja vastaa kysymykseen:
ME 202581 on muuten 94,5*114*12 ja se ei tähän koneeseen käynyt, vaikka runkonumerolla tilattiin. Pistetään tähän se silti näkyviin jos joskus on jollekkin tarpeellinen tieto

ME202115= 90*114*10,5*17 (älkääkä kysykö, että miten stefassa voi olla 4 mittaa, nuo on vain netistä löytynyt..
ME200012= 92*114*8*17
ME203250= 90.5*114*12
Tuossapa mitä google näyttää.. Siinä stefassa on sellainen kaulus, että sitä ei saa lyötyä liian syvälle. Voiskohan tuo 4. mitta kertoa siittä kauluksesta jotakin...

Ja sen verran vielä, että jos jollekkin joskus tulee stefojen mittojen kanssa vastaavaa ongelmaa, niin http://infodozer.com/musashi on aika hyvä kataloogi, josta näkee orkkisnumeron ja mitan
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: 2.8 2.G Pajeron kytkimen vaihto

Ja taas tapahtuu stefa-rintamalla.
Tuo ME202115 ois siis ollu se oikea, mutta kun syöttivät sen koneelle timanttitiskillä, niin sepä muuttikin numeron sitten tuohon jo saatuun väärään stefaan ME202581. Siellä sitte luki pienellä perässä, että siihen kampiakselille tulee liäksi holkki. Eli stefa oli kokoajan oikea, mutta ei tullu ihan kaikkia osia mukaan mitä piti.

Olivat ne kuitenkin tämän jo itsekkin selvittäneet ja tilanneet hyllyyn tuon holkin, että oli kuites jo hyllyssä valmiina.
 
Ylös Bottom