2.8 pajeron käyntihäiriö ja voimansiirron täristys

harrio

New Member
Liittynyt
19 Helmikuu 2021
Puolisen vuotta omistanu 97 2.8 manuaali saksan tuonti pajeron. Pakkasten alkaessa alkoi oireet. Käynnistyy hyvin kylmänä mutta n.puolen kilometrin ajon jälkeen ei pysy oikein alle 2000 kieroksen käynnissä. Jos pääsee sammumaan joutuu startaan pitkään. jos ajaa kylmänä muutaman sadan metrin matkan ja samutaa joutuu startaan pitkää. Kun moottori lämpenee toimii normaalisti. Oire tulee vain jos moottori on ehtinyt jäähtyä täysin kylmäksi ja häiriö kestää kovalla pakkasella pitempään. Miten tämmöstä vikaa vois lähteä selvittään.
 

Pajeromies4ever

New Member
Liittynyt
23 Helmikuu 2021
Mulla sellaista vikaa että lähtee aina käyntiin mutta sammuu yleensä hyvinkin pian. Sitten saa startata pitkään. Syöttöpumpun stefaa on moni epäillyt ja nyt alkaa tulla mitta täyteen ja remontti lähestyy.
 

harrio

New Member
Liittynyt
19 Helmikuu 2021
Luin nuo kaikki käynti ongelma jutut ja stefa vialtahan tämä vaikuttaa. Käyntihäiriöön selvästi vaikutaa lämpötila ja seisonta aika. Samoin autossa on tärinä joka alkaa 80, lähes häviää 90 ja sen jälkeen taas palaa. Kaikilla vetotavoilla, vapaalla, vedossa ja kaikilla vaihteilla joilla noihin vauhteihin pääsee.
Sitten pieni ongelma josta en löytänyt tarinaa. Lämpömittarin näyttö himmenee kun sytytää ajovalot, välillä häviää kokonaa ja sytyy näyttöä koputtelemalla. Kokonaan häviämis vika selvästi lcd panelissa. Onko kukaan vaihtanut sitä ja mistä uuden vois hankkia tilalle
 

lehtijousi

Member
Liittynyt
29 Huhtikuu 2017
Väliaikaisena korjauksena voisi koettaa lisätä laadukasta synteettistä 2T öljyä polttoaineen sekaan, niin se voi hieman pehmentää stefaa ja parantaa tiiveyttä.
 

lehtijousi

Member
Liittynyt
29 Huhtikuu 2017
Onko tätä testattu

On tuosta monenlaisia kokemuksia. Jotkut lisää 2T öljyä dieseleihin etenkin talvisin joka tankilliseen, kun löpö on kuivempaa. Ei siitä haittaakaan ole, kunhan ei ole mitään hiukkassuodattimia tms, jotka voisi itseensä ottaa, eikä käytä mitään huonosti dieseliin liukenevaa öljyä. Kannattaa sekoittuvuus varmistaa kirkkaassa kannussa.

Tämä Red Linen RL-2 voisi vähän auttaa myös tai huonossa tapauksessa puhdistaa ja alkaa vuotamaan enemmän.
 

harrio

New Member
Liittynyt
19 Helmikuu 2021
Oon johonki vanhaan diisseliin sillontällön jotain 2t öljyä lisänny mutta en mitään merkittävää eroa huomannu
 

harrio

New Member
Liittynyt
19 Helmikuu 2021
Tuossa tutkin polttoaine linjaa ja siitä löytyi 6 liitosta ja takaiskuventtiili eli tämänkanssa ollut vissiin jonkinlainen asemasota pitempäänkin. laitoin läpinäkyvänletkun suotimelta pumpulle, ja siellähän liikkui ilmaa isoina kuplina. Uusi letku tankilta suotimelle ja kuplinta loppui lähes kokonaan. Uuden suodatinjalan vaihdon jälkeen ei enää ilmakuplia näy. Käynti ongelmat loppu myös ainakin näin lauhoilla keleillä. Sitten kysymys tyhjäkäynnistä kylmällä moottorilla,kuinka paljon se pumpun alla olevan laiten pitäis nostaa kierroksia pakkasella käynistettäessä.
Sitten ruostesuojaus asiaa. Oletteko yrittäneet tyhjentää runkopalkkeja huuhtomalla tai muuten. Tässä mun autossa ei ole vielä yhtään paikkaa eikä tarvettakaan hitsukseele joten tekis mieli yritää jonkin sorttista suojausta. Rungon sisällä vaan näyttäi olevan aika paljon törkyä.
 

harrio

New Member
Liittynyt
19 Helmikuu 2021
Kyllä käynti ongelmat jatkuu. Pitää vielä vaihtaa paluu linja ja sitten varmaan pumpun stefa.
 

harrio

New Member
Liittynyt
19 Helmikuu 2021
Vaihteiston jurinat tais loppua. Takakardaanin lähdön laakeri oli vääränlainen, ilman ulkokehän lukkorengasta. joten laakeeri pääsi liikkumaan pesässään useamman millin pitkittäin. nyt uus laakeri ja simmit. Noita voiman siiron jurinoita vois aiheutaa jus tuon hännän ja laakerin välinen klappi.
 
Ylös Bottom