2.8 pajeron syöttöpumpun stefan vaihto

juke

New Member
Liittynyt
4 Huhtikuu 2008
Ilmavaivat kiusanneet pitkään ja nyt alkaa stefanvaihto olemaan valmis. Pieniä vinkkejä tuleville "stefan vaihtajille"... Siellä syöttöpumpun alla, pumpun ja startin välissä on yksi kannatin, 14mm kannalla on se pultti ja tooosi hankala edes löytää saatikka aukasta... räikkälenkki oli mulla pelastavana ;) Suihkuputket otin vain suuttimista irti, pumppu ei meinaa mahtua tulemaan pois millään, akkutelineen pohjan kulma pahasti tiellä. Rälläköin siitä pois ja kiinni laitto meni mukavemmin. Stefa oli tosi tiukassa ja stefanhuuli oli purrut akselille selvän uran. Olisi pitänyt jättää uusi stefa hieman ulos, että huuli olisi osunut "terveeseen" kohtaan :seina noh ei auta kuin toivoa että nyt pelaa....
 
Vs: 2.8 pajeron syöttöpumpun stefan vaihto

.... Niin ja sen stefan takana on kunnon stoppari, joten voi huoletta kaivalla eikä se pääse muljahtamaan sinne sisään.
 
Vs: 2.8 pajeron syöttöpumpun stefan vaihto

Joo se on hankala paikka mutta kun oppii tekniikan niin käyttää pumpun tunnissa pois, tosin ei sille muuta ehdi sitten tekemään ;D
 
Vs: 2.8 pajeron syöttöpumpun stefan vaihto

Uskaltaa jo ilmoittaa, että ilmavaivat poistuivat täysin stefanvaihdon myötä :driver
 
Vs: 2.8 pajeron syöttöpumpun stefan vaihto

Moi! Tuoreessa ostoksessani on kuulemma sellainen ominaisuus jotta vuotaa naftaa öljyn sekaan kun auto käy paljon tyhjäkäyntiä.
Auto kuulemma ei käy tyhjäkäyntiä ilman jälkiasennus siirtopumppua. Enpä ole kerinnyt koittaa sammuttaa pumppua olen pitänyt sitä päällä koko ajan. Eikös tämä kuvailu haiskahda tuolta stefalta? Taitaa vetää tyhjäkäynnillä ilmaa sen verran ettei käy ilman pumppua? Eikä se kyllä taida muualta saada sotkettua öljyn sekaan, paitsi jos suuttimen vuotais pahasti, mutta sitä en kyllä usko.

Onko monenko tunnin homma vaihtaa?, ja kuinkas tuo pumpun ratas? Saako sen sinne lukittua jotenkin hollille (kartio liitos vai kiilaliitos?) vai pitääkö purkaa koko kioski ketjuineen päivineen?

On muuten neliveto POP liukkaalla kelillä :driver 8) Eka kunnon nelikko jonka omistan
 
Vs: 2.8 pajeron syöttöpumpun stefan vaihto

JiiHoo sanoi
Moi! Tuoreessa ostoksessani on kuulemma sellainen ominaisuus jotta vuotaa naftaa öljyn sekaan kun auto käy paljon tyhjäkäyntiä.
Auto kuulemma ei käy tyhjäkäyntiä ilman jälkiasennus siirtopumppua. Enpä ole kerinnyt koittaa sammuttaa pumppua olen pitänyt sitä päällä koko ajan. Eikös tämä kuvailu haiskahda tuolta stefalta? Taitaa vetää tyhjäkäynnillä ilmaa sen verran ettei käy ilman pumppua? Eikä se kyllä taida muualta saada sotkettua öljyn sekaan, paitsi jos suuttimen vuotais pahasti, mutta sitä en kyllä usko.

Onko monenko tunnin homma vaihtaa?, ja kuinkas tuo pumpun ratas? Saako sen sinne lukittua jotenkin hollille (kartio liitos vai kiilaliitos?) vai pitääkö purkaa koko kioski ketjuineen päivineen?

On muuten neliveto POP liukkaalla kelillä :driver 8) Eka kunnon nelikko jonka omistan

Moi, kyllä vähän tuntus että stefa ois kaput, eikai se oikein muualta pääse öljyn sekaan :eek:, kyllä siihen aikaa kannattaa varata päivä niin ei tarvi hätäillä, pumpun rattaassa on kiilaliitos, ja pumppu lähtee rattaineen päivineen jakopäästä, eli ei tarvi purkaa muuta pois. Pitää vaan muistaa merkitä se ratas tarkasti ettei mene ajoitus pieleen, ottaa vaikka alipaine ja ohjaustehostimen pumput pois niin niistä reijistä pystyy merkata rattaan siihen jakopään koteloon :peukku
 
Vs: 2.8 pajeron syöttöpumpun stefan vaihto

Näinpä juuri ja kannattaa kääntää kampiakselin merkki kohalleen ennen pumpun irroitusta jos käy joku moka niin saa pumpun ajoituksen kohalleen. Ite tein maalitussilla omat merkit syöttöpumpulle. Ulosvedin on oltava et saa pumpun rattaan nätisti irti, kiristä melko tiukkaan ulosvedin ja kopauta siihen vasaralla niin poksahtaa kartiosta irti.
 
Vs: 2.8 pajeron syöttöpumpun stefan vaihto

pajeromies sanoi
Moi, kyllä vähän tuntus että stefa ois kaput, eikai se oikein muualta pääse öljyn sekaan :eek:, kyllä siihen aikaa kannattaa varata päivä niin ei tarvi hätäillä, pumpun rattaassa on kiilaliitos, ja pumppu lähtee rattaineen päivineen jakopäästä, eli ei tarvi purkaa muuta pois. Pitää vaan muistaa merkitä se ratas tarkasti ettei mene ajoitus pieleen, ottaa vaikka alipaine ja ohjaustehostimen pumput pois niin niistä reijistä pystyy merkata rattaan siihen jakopään koteloon :peukku
Moro ! Omaan pajeroon 2.8 koneella stefanvaihon tehneenä laitoin jonkinmoista ohjetta viestiketjuun joka löytyy hakusanalla: 2gen Pajero tyhjäkäyntiongelmia.Toivotaan että siitä apua vähän olis.
 
Vs: 2.8 pajeron syöttöpumpun stefan vaihto

Sorry Juke ! Oli tarkotus suunnata tuo ohje pajeromiehelle.En ole näissä nörttihommissa(kaan) mikään kirkkain tähti...
 
Vs: 2.8 pajeron syöttöpumpun stefan vaihto

mites tuo syöttöpumppu, saakos sen jollain lukittua paikoilleen, ennen kuin vetäisee pois paikoiltaan
 
Vs: 2.8 pajeron syöttöpumpun stefan vaihto

Ei saa eikä voi.. Sen pitää päästä kääntymään hammastuksen mukana..
 
Pumppu on pöydällä odottamassa stefan vaihtoa. Mitä muita teeseitsemiehen tehtävissä olevia toimenpiteitä/huoltoja pumpulle kannattaisi samalla tehdä?
 
Nonii itellä ois kans edessä stefan vaihto? Voiko ajotus mennä pieleen jos kuitenki saa samalle hampaalle? Vinkkejä saa antaa mitä pitäisi huomioida.
 
Nyt on remontti tehty ja katsotaan miten käy että auttoiko. Urat oli kulunut akseliin ja mulla oli nyt 2 huulinen stefa siihen. 99 vm ja tämmöne stefa kävi 20x31X7, STEFA, 2.HUULINEN, AS, NBR, EU4200 (#EU4200). En laittanu iha pohjaan nii jospa se nyt toimis
 
Takaisin
Ylös Bottom