2 gen Pajero öljynpainevalo

Parkku

New Member
Liittynyt
25 Elokuu 2016
Sain alkuviikosta Pajeron pois syöttöpumpun stefan vaihdosta. Takaisin ajettuani loppumatkalla alkoi öljynpaineen merkkivalo palamaan. Ajoin sivuun kuuntelin koneen ääntä joka oli normaali ja sammutin auton. Laitoin käyntiin, valo ei palanut. Kotona katsoin öljyt ja niitä oli riittävästi. Sittemmin se on hetken päästä käynnistyksen jälkeen alkanut palamaan. Vitutuspäissään olen sillä valosta huolimatta ajanut muutamia kymmeniä kilometrejä joten jos siellä ei painetta olisi niin olisi se jo kolkattanut ja leiponut kiinni. (Paineenmittausajan olen toki varannut mutta perinteisesti menee pari viikkoa ennen kuin vapaa aika löytyi)
Öljyt vaihdoin, entisissä ei ollut mitään hälyyttävää. Uuden anturin ostan ensi viikolla kunhan joulusta selviää.

Lueskelin täältä ja muualta, että jos öljynpainekytkimen johto on rispaantunut ja ottaa maihin niin se voi oireilla noin. Eilen vietin pellin alla aikaa ja tein mm. Seuraavat jutut:
-tarkistin öljynpainekytkimen/anturin liitoksen oli ok
- kun ottaa öljynpainekytkimen johdon irti, valo sammuu. Kun laitan johdon maihin, valo syttyy.

Tuleeko kellään mieleen mitään sellaista paikkaa johtosarjoissa,jotka olisi kulumiselle alttiita tällaisissa 2.8 td 2 gen Pajeroissa?

Toissa viikolla autosta hävisi mystisesti toisen takavalon ns. ajovalo. Jotenkin itsestä tuntuu, että jossain on nyt jokin johtosarja ahtaalla ja pikkuhiljaa sähköjä tippuu pois toisensa jälkeen.
 
Ylös Bottom