2004 2.4i AT Outlander käynnistysongelma

tuRboman

Member
Liittynyt
28 Heinäkuu 2014
Moi,

Pakkas aamuna teki seuraavan tempun:
Startti pyöritti hyvin, hörähti hieman ja sammui. Uusi yritys pyörittää, mutta ei yritäkään. Ei sytytä vikavaloa tai muutenkaan indikoi mitään.
Kopistelin releitä ja yritin muutaman kerran. Sitten yhtäkkiä pärähti tulille normaalisti. Kävin ajamassa hieman
Seuraavalla starttikerralla taas sama homma. Jonkin aikaa yrittelin ja kopistelin. Sitten yhtäkkiä taas käyntiin kuin ei ois mitään ollutkaan.

Kampiakselin anturi? Onko herkkiä menemään? Bensapumpun rele? Joku muu, mikä?
 
Vs: 2004 2.4i AT Outlander käynnistysongelma

Tähän vois itselle vastata, että bensapumpun kakkosrele tuli vaihdettua ristiin toisen releen kanssa ja vaikuttais, että ongelma poistui. Ainakin toistaiseksi.
Eli tällaista. 170tkm mittarissa ja ikää 11 vuotta.
 
Moro, missä nämä releet sijaitsevat?? Yrittänyt hulluna googlettaa mutta ei vastausta..! Mulla mittarissa 177tkm ja sama homma. Just myin auton avokille ja samana päivänä iski ongelmat. Sama kone, vm, mutta manuaali.
 
Jatketaan vielä yksinpuhelua. Sain tutulta korjaamolta 30min ajan ja ehdittiin selvittää, että bensapumppu ei surahda kun laittaa virrat päälle. Ei tapahdu mitään, vasta kuin startatessa. Kuuluuko Outlanderin bensapumpun käydä 2-3 sek kun laittaa virrat päälle? Tilasin jo uuden (käytetyn) bensapumpun Latviasta, mutta menee tässä jokunen päivä ennen saapumista. Korjaamon mies käynnisti läppärillänsä bensapumpun käyntiin ennen starttausta ja heti lähti tulille, nyt lähtee vasta toisella pitkällä starttauksella. Vikakoodeja oli P0170 ja P0173. Vasemman ylemmän lambdan vaihdoin jo ja luultavasti turhaan, mikäli kaikki oireet johtunevatkin bensapumpusta.
 
Tuo vikahan voi johtua myös bensapaineensäätimestä, suuttimista tai ilmavuodosta.
 
Jep, Venäjän foorumilta bongasin hyvän keskustelun aiheesta ja sillä kaverilla päästi linjaston tyhjäksi tankkiin asti. Syynä halkeama suodattimessa. Suuttimia koitin putsailla STP:n lisäaineilla ja nyt on tankissa OXICAT Oxygen Sensor & Catalytic Converter Cleaner. Just otin alemmat lambdat irti ja todella siisteiltä näyttivät 178tkm ajetuiksi. Lähes varmasti ovat alkuperäiset sillä niin tiukassa olivat ja ulkokuori nakertunut. Oikea alempi lambda oli denso 234000 8972 ja vasen denso 234000 8982. Onko näissä nyt muuta eroa kuin 10cm pituusero??
En tiedä onko järkeä laittaa uusia tilaukseen ennen kuin saa sen bensapumpun ja uuden suodattimen vaihdettua. Ja tosiaan sain selvitettyä että näissä mitsuissa b-pumppu ei käynnisty kun laittaa virrat päälle. Ainoastaan startatessa ja käynnissä pumppu käy.
Eli kyllähän kaikki viittaa että joko paineet todella huonot tai tankissa oleva bensapaineensäädin viallinen. Siksi muuten rupesin näitä lambdoja tutkimaan kun kulutus on ajotietokeen mukaan 14,7l ja se oli auton toimiessa 10,3l. Onko sitten sellainen ohjelmointi, että vikakoodien päällä ollessa ecu syöttää reilummasti bensaa...?
Jos jollain olisi taaempien lambdojen nykyiset varaosanumerot niin olisin kiitollinen, näillä ei löytynyt kuin käytettyjä ko. autoon.

Edit; tilasin nämä 2kpl alas https://www.ebay.com/itm/Lemark-LLB...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2060353.m2749.l2649
Ja tämän oikealle eteen, onpahan nyt uutta kaikki; https://www.ebay.com/itm/New-Lambda...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2060353.m2749.l2649
 
Viimeksi muokattu
Vika selvitetty ja korjattu. Bensiinin paalulinjan O-rengas ei paikoillaan tankissa olevassa bensapaineensäätimessä. Eli kierrätti bensaa koko ajan linjastossa ja ei pystynyt pitämään painetta yllä. Tympäsi koko auto ja rupesin tutkimaan niin tunnin kuluttua auto oli jo toimivana. Nyt ajettu vajaa 100km ja kulutuskin asettui 10,3l. Eli bensasuodattimen vaihtajalla jäänyt O-rengas asentamatta ja mulle tuli toista kuukauden projekti, johon kuului neljän uuden lambdan hommaaminen, uuden pumpun ja suodattimen ja muutamia vikakoodien lukuja ym ym! Elämä on=)
Lisään vilelä, että DENSO DOX-0314 olivat nuo jälkimmäiset lambdat, jotka vasta tulossa, ei siis nuo Lemarkin lambdat yllä.
 
Takaisin
Ylös Bottom