2006vm Colt kaasuläppä vika

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Sain sähköpostilla viestiä kun foorumille kirjautuminen ei onnistunut.

"-Vuosi sitten tämä ongelma alkoi , se alkoi esiintyä syksyllä ja minulle sanottiin että vaihda akku ja vaihdettinn , muistaakseni se pysyi poissa seuraavaan kevääseen , ja ajettelin että onko jotain merkitystä ilman lämpötilalla ja kosteudella ,
Siitä poistettiin vikakoodit meni katsastuksesta läpi että helähti.
Mutta nyt on tuo vika on alkanut esiintyä useammin , auto toimii kuin kello kun sillä lähtee yön jälkeen parkista , tänään ajoin Lohjallakeltainen varotusvalo päällä ja jopa tyhjä käynti toimi noin 10 min. sitten sammutettiin ja kateltiin poistettiin vika koodit ja laitettiin auto käyntiin toimi ja otti kieroksia no sammutettiin taas ja käynistettiin ei ottanut kieroksia ollenkaan . ja pidettiin taukoa ja juotiin kahvit ja otettin vikakoodit pois ja se seiso noin 35 min , ajelin Helsinkiin taas toimi ahan hyvin .auto on colt 206 ajettu 101000 km että aika vähäsen"

Vikakoodit oli liitteissä :
P0122
P0223
P1961
P1962

Jos pääkaupunki seudulla olisi jeesiä hänelle niin välitän yhteystietoja.

16a9902ae2511bd1b7b8d24422cf4f7c.jpg
 
Vs: 2006vm Colt kaasuläppä vika

Merkkihuoltoon softapäivitykseen jos ei ole tehty jo. Muistaakseni näihin oli joku kaasuläppään liittyvä päivitys.
 
Vs: 2006vm Colt kaasuläppä vika

ast sanoi
Merkkihuoltoon softapäivitykseen jos ei ole tehty jo. Muistaakseni näihin oli joku kaasuläppään liittyvä päivitys.

Komppaan korjaantuu pelkällä moottorinohjainlaite päivityksellä. ;) n. 15min homma
 
Läppäkotelo Deltalla 1900E.Pitää varmaan putsailla ja selvitellä mahdollista ohjelmapäivitystä.Miten kun on joku stage 1 softa? onnistuuko päivitys?
 
No pitää panna selvittelyyn,ei ainakaan heti ollut ehdolla päivityksiä.Mutta koteloita putsaillaan monissa malleissa.
 
No nyt vikoo koko ajan,läppäkotelo tulossa ruotsista.Ohjelmasta ei hajua kuulemma ennen kuin testerillä luetaan?Purettaessa sisällä 2 hall-anturia,peukalonkokoinen dc moottori ja pari hammasratasta on kyllä densolla käsittämätön hinnoittelu.
 
Hammasrattaiden välykset himmattu pois ja toistaiseksi toimii.Tulevaisuus näyttää toimiiko.
 
Kovin on herkkä paineenvaihteluille läppäkotelo.1bar paineilla ei saa limp modiin 1.2bar ja äkillinen kaasun nosto niin ei tunnu tykkäävän.Kiinnostaisi tietää joltain Ecunleashed gurulta saako rukattua läpän asentotunnistimelle lisää toleranssia.Selvästikin joku läpän heitto josta ecu ei tykkää.Ahtopaine anturia ei ilmeisesti ole eikä näinollen herjaa ahtoja.Kysymys kuuluu onko evoissa sähköistä läppää ja miten sen kanssa pärjäillään.
 
Pitäis käyttää MUT testerissä,epäilen kyllä että tuo ecunleashed/piasini softa häiritsee.Herkällä on limp.Evo x taitaa olla eka sähköläppäkotelo joten luulisi että siellä puolella moinen ongelma olisi tullut vastaan myös.Ahtoja on kyllä ohjelman lisäksi kuristinpillin poistolla korotettu kun vertaa penkitystuloksen vääntökäyrää piasinin arvoihin.
 
On ne aussihemmot näistäkin kinnereistä ihan asiallisia vetoja aikaansaaneet,vois olla paras tieto sielläpäin maailmaa.
 
No joka tapauksessa,ahtopainesulakkeena näyttää toimivan ja ei ole map-anturia ollenkaan.
 
Kysymys kuuluu edelleen,onko piasinin hemmot ainoita tässä casessa kun softa on heidän.Tietenkin jonku muun tekemä softa tilalle ja toleranssia enemmän.Täytyy kyllä pohtia eikö tuohon keksisi jotain "kovan"puolen ratkaisua tai tyytyä ahtojen laskuun.Softa äijät vie kuin pässiä narussa
 
Tiedän kaksi henkilöä jotka voisivat osata koodata autosi mutta luulenpa että kumpikaan ei halua koskea jonkun muun tekemään softaan. Ovat varmasti lukeneet nämä kirjoitukset. Laskisin ahtopaineita ainakin toistaiseksi kunnes löytyy keino muokata softaa.
 
Päivitystä,turbosmart by-pass toiminta tarkempi ahtoja 1.4bar toimii erittäin hyvin eli alkuperäinen by-pass epätarkka ja väsähtää suuremmilla ahdoilla.
 
215 hp 300nm asiallinen luku 1,5 mikkihiiri turbolle ohjelman ja ahtojen voimin.Katit käytössä ja ainoastaan catback
 
Laitetaan tähän oma kokemus myös. Sama ongelma on ollut omassa -06 Coltissa. Aina silloin tällöin alkaa pätkimään, ei ota täyttä kaasua ja kierrokset seilaavat. Erityisesti sateisella nollakelillä ja autopesun jälkeen, kosteus lienee osasyy.

Kaasuläppäkotelo vaihdettiin vuosia sitten ja ongelma väheni, mutta ei poistunut kokonaan. Ohjelmisto päivitettiin myöhemmin ja olisiko sen jälkeen kerran tullut pätkiminen eteen. Joku tyyppivika tämä lienee.
 
Takaisin
Ylös Bottom