2018 Grand Lancer

Ostaisitko uuden Lancerin jos sellaista tuotaisiin maahan?

  • Kyllä

    Äänet 4 23.5%
  • En

    Äänet 9 52.9%
  • Ehkä

    Äänet 4 23.5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    17

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Mielestäni uusi Lancer näyttää hyvälle sisältä ja ulkoa. Itse olisin kiinnostunut hankkimaan tuollaisen käyttöautoksi jos sellainen tulisi tarjolle. Mieluusti PHEV-mallina mutta 1.5 litrainen bensaturbo sopisi myös oikein hyvin. Mitsubishi on kuitenkin valinnut moottoriksi 4J10 joka on 1.8 litrainen mivec vapari, joka kyllä sekin kelpaisi. Manuaalivaihteisto olisi minulle mieluisampi vaihtoehto kuin CVT mutta kumpikin kyllä kelpaisi.

Hinnaltaan tämä tulisi kamppailemaan aavistukseni mukaan samoista asiakkaista ASX:n kanssa. Kumpi olisi sinulle mieluisampi Lancer vai ASX vaiko kenties Eclipse Cross? Kaikki keskustelu liittyen kyseiseen autoon on sallittua. Olkaa hyvät.

https://www.youtube.com/watch?v=vW_aBYDUA3M
https://tekniikanmaailma.fi/mitsubishi-lancerin-tarina-jatkuu-sittenkin-grand-lancerina/
http://grandlancer.mitsubishi-motors.com.tw/
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: 2018 Grand Lancer

Basbarduu sanoi
Mielestäni uusi Lancer näyttää hyvälle sisältä ja ulkoa. Itse olisin kiinnostunut hankkimaan tuollaisen käyttöautoksi jos sellainen tulisi tarjolle. Mieluusti PHEV-mallina mutta 1.5 litrainen bensaturbo sopisi myös oikein hyvin. Mitsubishi on kuitenkin valinnut moottoriksi 4J10 joka on 1.8 litrainen mivec vapari, joka kyllä sekin kelpaisi. Manuaalivaihteisto olisi minulle mieluisampi vaihtoehto kuin CVT mutta kumpikin kyllä kelpaisi.

Että oikeastaan mikä vaan kelpaisi, kunhan on timantti keulalla :)

Pienet sedanit taitaa olla aika katoava luonnonvara Euroopassa, eikä siis mikään ihme, että tätä ei Euroopassa myydä. Kauppa taitaa käydä paljon paremmin katsumaasturiosastolla. Itse näin Mitsun osalta ainoana kiinnostavana juttuna mahdollisen PHEV-malliston laajenemisen. Eclipse Cross siedettävällä hintalapulla olisi vamasti hyvin kauppansa tekevä tuote.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: 2018 Grand Lancer

No voihan sen nuinkin tulkita ;D
Kauppa käy varmasti paremmin katumaasturiosastolla kun tuota sedan osastoa ei ole. PHEV-malliston laajenemista tässä odottelen eniten itsekin.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: 2018 Grand Lancer

Ihan siistin näköinenhän tuo on, pärjäisi varmaan kokoluokassaan jos hinnoittelu on edes "sillä seinällä" missä kilpailiijat.

(Vastasin silti "en", koska a) en ostaisi mitään uutta autoa vaikka voittaisin lotossa ja b) en kelpuuta enää noilla starttimoottorin kokoisilla varustettuja edes käyttöautoksi.) ;D
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: 2018 Grand Lancer

Downsizing on just oikea suunta käyttöautojen moottoriksi. Tolla mun Coltin "starttimoottorin kokoisella" pärjää oikein hyvin ja jätättää monia vanhoja litratilavuudeltaan suuremmalla koneella varustettuja ja samalla kulutuksen pysyessä kohtuullisella tasolla.
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: 2018 Grand Lancer

Kyllä täytyy rehellisesti myöntää että pikkuhiljaa alkaa hiipumaan kyllä timanttien hohto, ei oo enää aikoihin pystynyt oikein järjelläkään argumentoimaan että miksi pitäisi olla uusi Mitsu :-\
Juuri eilen faijan kanssa oli puhe Carisman poisvaihdosta ja ukko ehdotti uutta Clioa, oon yrittänyt ehdottaa ASXää mutta ehkä tuossa iässä kuitenkin on sitte jo parempi hakea uus ranskaa ja ajella sillä sen mitä vielä ajelee.

Itse oon tyytyväinen omaan ASXn mutta pahasti, vaikka Eclipse Cross kiinnostaakin, vaikuttaa siltä että tämä jää viimeiseksi Mitsuksi tässä taloudessa jollei oikeasti jotain asiallista ilmene :-[

En tiedä, toiveita elättelen ja aivan varmasti yritän hamaan loppuun asti pitäytyä tässä jalossa merkissä mutta joskus tulee aika jolloin on vaan pakko luopua.


Vastasin kyselyyn kuitenkin ”ehkä”
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: 2018 Grand Lancer

Basbarduu sanoi
Downsizing on just oikea suunta käyttöautojen moottoriksi. Tolla mun Coltin "starttimoottorin kokoisella" pärjää oikein hyvin ja jätättää monia vanhoja litratilavuudeltaan suuremmalla koneella varustettuja ja samalla kulutuksen pysyessä kohtuullisella tasolla.

Jos käyttöautoksi riittää kauppakassi millä ei tarvitse ajaa pitkää matkaa eikä esim. vetää peräkärryä niin mikäpä jottei. Oma käyttö huutaa tiloja, varusteita, nelivetoa ja voimaa. Näihin tarpeisiin ei valitettavasti mitsulla ole tarjottavana yhtään mitään, joten en näe siirtyväni käyttöautorintamalla enää timantteihin. (No kolmoskoppaista Pajeroa harkitsin, mutta se on jo vähän liian työkone kun ei sentään tarvitse metsässä rymytä näiden kanssa.)

Harrastemitsut eivät toki ole lähdössä yhtään mihinkään.
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: 2018 Grand Lancer

Tässä joskus miettinyt, että mikä nykypäivän auto yleensäkään sopii Sigmaan ja Dynamic neloseen hurahtaneelle?
 

asx

asx 2,2 DI-D Cleartec Instyle 4WD 6A.. golt 1.3 99
Club Member
Liittynyt
18 Tammikuu 2014
Sijainti
siikainen
Vs: 2018 Grand Lancer

Eihän toi uusi lanceri oo mikää hullumman näköne ja mahdollisesti sitten lanserit ei kuole sukupuuttoon .
Itse tyytyväinen tuohon asx sään, mallia automaatti neliveto mutta nykyään kai pärjäisisi ihan etuvetosellakin ( työauto erikseen ) mutta itelle sopii paremmin tuo korkeampi auto sairastelun vuoksi ..
Itseä kiinnostaa mihin tuo sähkötekniikka menee noissa autoissa ja että akukkin kehittyy ja saadaa pitempi toimintasäde jopa täällä kylmissäkin olosuhteissa et voi olla phev kin seuraava kulkine ja jos näin käy niin ei muutakuin radalle silläkin huristeleen ...
 

Laza

///Ralliart///
Liittynyt
11 Marraskuu 2009
Vs: 2018 Grand Lancer

Vähän aihetta sivuten, uusikoppainen Pajero Sport on tulossa Iso-britanniaan ensi vuoden alussa. Malliahan ei ole euroopan alueella myyty yli kymmeneen vuoteen.

http://www.mitsubishi-motors.com/en/showroom/pajero_sport/

En ole vaan mistään löytänyt tietoa tuleeko tuo muihin EU-maihin. Outoa olisi, jos ei, mutta eihän noista koskaan tiedä...tuo olisi kuitenkin tilava ja varmasti tarpeeksi kestävä kulkine sohjolan oloihin :)
 
Ylös Bottom