3.5 pajero moottorivikatilassa

Runkkari

New Member
Liittynyt
18 Helmikuu 2019
Terve,
Omassa vm01 runkkarissa on vaikea ongelma. Menee moottorivikatilaan eli ei nouse yli 300 rpm. tyhjäkäynti käy nätisti, tehot kadonneet, tps toimii ja maffi kunnossa, bensapaineet myös kohdillaan. Koodit valittivat tps:stä, se on vaihdettu nyt mutta vika edelleen sama. Onko teikäläisillä ollut samanlaisia ongelmia? Mietin, että vika saattaisi löytyä jostain päin kaasuläpän rungosta..
Kaikki ajatukset kuullaan mielellään!
 
Tsiigattiin just tallilla kaverin kanssa. Eli näissähän on tosiaan toivomuspoljin, eikä mitään liikettä kaasuläpässä tapahtunut kaasua painettaessa. Eikä näkynyt mitään virtaa/signaalia tulevan myöskään kaasuläpälle.

Kuitenkin eculle tulee kaasupolkimelta tieto koska osaa muuttaa ruiskutusaikaa, kun kerran lähtee kierrokset nousemaan vaikka ei kaasuläppä aukea yhtään. Onkohan tuolle kaasuläpälle joku oma ohjausboksi mikä olisi antautunut?
 
Jos oikein muistan niin taitaa olla oma ohjainlaite vielä välissä.
 
Jos oikein muistan niin taitaa olla oma ohjainlaite vielä välissä.

Juu ei ainakaan tuo moottoritilan ecun vaihto auttanut. Toki testattiin luotettavalla purkuosalla autosta missä oli myös ollut vaikka ja mitä tekniikkamurhetta. Missähän moinen ohjausboksi sijaitsee, ei ainakaan heti keksitty.

Ohkohan näihin muuten jotain vag-com tyyppistä softaa, millä saisi luettua kaikki mahdolliset moottorin toimintaan liittyvät anturisignaalit? Näkisi jos siellä tulee jostain jotain huomattavan tyhmää signaalia. Alkaa tässä vähän mennä nimittäin sormi suuhun, eikä viitsisi jokaista osaa alkaa vaihtamaan summamutikassa.
 
Takaisin
Ylös Bottom