3000gt:n twinturbon koneen viritys

Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Rokki sanoi
Itellä tällä hetkellä tällaset modit:
-suora putki turboilta taakse
-vv suodatin
-putki keulalta ilmanputsarille tuomaan viileetä ilmaa
-ahdot karvan päälle 1bar
-bensapumpun rewire ja bp säädin
-kevyempi vauhtipyörä

Näillä ainakin pelaa mainiosti, paitsi seokset tuppaa meneen aika rikkaalle.
Ja siis moottorinohjaus toistaiseksi täysin vakio.

Onko kulutus noussut jyrkästi?
Paljonko koniloita irtoaa nyt?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

En seurannu kulutusta aikasemmin, mut nyt noilla modeilla oon muutaman tankin verran kattonu niin parhaimmillaan menny sen 9l/100km ja pahimmillaan karvan päälle 20l/100km.
Jarrussa ei oo viel käyty, mutta kyllähän se hienosti vetää.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys


Penkitys aika varattu, ens viikolla saa sit tietää montako konia on lähteny laitumille.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys


Nyt on jarrussa käyty ja tulokseks 250kw ja 520nm.
Tehokäyrä leikkaantuu noin 5000rpm luultavasti nakuttaa ja sitten menee sytkä myöhälle.
Nyt täytyis saada tutkittua, että kuuleeko tuo ecu sitä nakutusta.
Seokset menee vähä turhan rikkaalle, mutta parempi niin kuin että menis köyhälle.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

onko muuten powerdoselta saatavissa takomäntiä mitsun 6g72 koneeseen ::) tai yleensä suomesta ns. hyllytavarana ::)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Rossilta löytyy takomännät ainakin. Suomesta tuskin saa, mut ruotsista löytyy tietääkseni...
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

juu, tiedän kyllä että saa rossilta, wisecolta jne. mutta saako suomesta mistään liikkeestä, vai onko taas käytettävä jotain "bulvaania" ostamaan ulkomailta... itsellä kun ei oikein tuo ulkomailta tilaaminen ole hallinnassa :-[
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Höylä sanoi
juu, tiedän kyllä että saa rossilta, wisecolta jne. mutta saako suomesta mistään liikkeestä, vai onko taas käytettävä jotain "bulvaania" ostamaan ulkomailta... itsellä kun ei oikein tuo ulkomailta tilaaminen ole hallinnassa :-[

Jos olisit eilen kysynyt (tai jos olisin eilen palstaa lukenut :) niin olisi ollut "hyllyssä" Rossin hivenen ylikoon takomännät, vaan ovat nyt jo asennettavana.. Parissa viikossahan noita saa tietty lisää.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Elina75 sanoi
Jos olisit eilen kysynyt (tai jos olisin eilen palstaa lukenut :) niin olisi ollut "hyllyssä" Rossin hivenen ylikoon takomännät, vaan ovat nyt jo asennettavana.. Parissa viikossahan noita saa tietty lisää.

ei mulla edelleenkään ole kiire tälläisten asioiden kanssa, kumpahan vain kartoitan tilannetta vastaisuuden varalle ;) (voi olla etten tarvitse koko takomäntiä ainakaan vuoteen...) lähinnä tuo hintataso/saatavuus suomesta kiinnostaa ::) kun olis kuitenkin aina mukavampi toimia suomalaisten kanssa, varsinkin kun on kyse aika hintavasta investoinnista...

sitten tietysti voi antaa mielipiteitä, kummatko on paremmat, esim. wiseco vastaan ross jne. wisecot on käsittääkseni ainakin halvemmat, mutta ovatko rossin männät taas paremmat ???
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

kysellään taas...

kun nyt olen noita 6g72 koneen nokka-akselien tietoja tutkinut, niin ne vaikuttaa kyllä niin miedoilta, että aivan hävettää (kilpurin nokiksi...)

eli voiko niihin hioa lisää asteita/nostoa (nostoahan tulee pakostakin lisää, jos niihin hiotaan asteita...) ja onko kukaan tehnyt operaatiota/tietäis kenellä olis tietotaitoa tehdä...

niin ja nostajat olis vissiin hyvä vaihtaa "koviksi" tuollaisen operaation jälkeen ::)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Nostetaas huulille tämäkin topic.

Eli mistä saisi pakosarjoja jotka käy suoraan td 05:lle fööneille?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

jos rapakon takaa jaksat raahata... muutenkin kovin hintaansa nähden kilpailukykyinen setti http://www.3sx.com/store/comersus_viewItemBundle.asp?idProduct=27215
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

"3SX T4 995 AWHP Uncorrected on 3.0L and a visit to the track

--------------------------------------------------------------------------------

We wanted to see how far we could push the 3.0L so we got her on the dyno and started pushing it.

We were able to squeeze out 995.1 AWHP 759.9 AWTQ Uncorrected @ 35psi peak and 75 wet shot
This was throwing as much timing as I felt she could take and started getting a little more noisy than I am comfortable with. I lean towards higher boost with lower timing instead of lower boost and higher timing for some reason. It's how I started tuning years ago and kinda stuck with it. So my boost numbers always seem higher than others, but my timing is very conservative.


995.jpg



Luckily we hit a warm spell in NC, it was 81F yesterday at the track, soooo
Off to the track to see what this thing can do.
We had still been bouncing off the line and into 2nd. As we have all season. Actually picking the rear tires off the ground. We played with some suspension setup this go around. We lightened up the rear springs, still heavier than stock but lighter than we had been using. And readjusted the shocks all around.

Slips are in trailer, will get them later. May make a vid, it may be entertaining.

Run 1
27psi-just to save engine parts and test out launching on new suspension setup
No Bounce! Good news so far.
Lame launch and I rest my foot on clutch pedal while in 2nd which activated 2 step. I need to stop doing that.

60-1.57
1/4-9.666
1/4-149.x

Run 2
Time to step it up. Launch harder and see if the suspension bounce is gone.
Boom, Passenger side rear axle snaps on launch.

Replace it with used one we bring with us.

Run 3
Same launch and 30psi
60-1.488
1/4-9.31
1/4-153.x

Little better. Coulda done better 60' and did lift to shift so not too shabby.

Time to throw it all at the track and see what sticks.
35psi and hard launch.

Run 4
Launch feels good...BOOM. Halfway thru 1st Driver's rear axle snaps.

Yep we bring a set so back to the pit and replace driver side.

Run 5
Again, launch feels strong...BOOM halfway thru first Passenger side rear axle snaps again.

Now we are all out of axles. Time to go home.

I can tell you this, It's been a fantastic year, and I have had a blast. These motors have by far done more than I could ever hoped for. Good stuff!"

from www.3si.org

Hyvinhän tuo 3kgt:n vakio lohko kestää...
 
Vs: Re: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

samikoo sanoi
Paljonkos suomalaiset 3000gt/gto:n omistajat on saaneet autoistaan tehoa/vääntöä?Aikuisten oikeesti ei kyläkaakkeja tai mustatuntuu jne....

Omasta irtos 394hp /517nm vähän alle 1bar ahdoilla. Vakio turbot/suuttimet/boksi
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

No ainakin, JUMALATTOMAN KALLIS KÄYTTÄÄ. Ja kokeilivat noihin veto trattoreihin, tuota todellakylmää. jos on kovin paljon lämpö miinuksella - teho laskee. Mutta jos on huonot coolerit niin sitten sopivissa määrin käytettynä vaikutus hyvä.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Niin elikkä käytännössä tollasta kannattaa vaan käyttää esim vartilla?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

GeeTeeOO sanoi
Niin elikkä käytännössä tollasta kannattaa vaan käyttää esim vartilla?
Vaatii luultavasti että softakin on erilainen tuota käytettäes...
Joko sait auton ajoon? Kattelin et autos taitaa ESV:n "läjäs" olla..ja taitaa olla dumppia jne asennettu et saattaa olla tyhjäkäynti ongelmia...
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Jep tuolla pihassahan se seisoo... Ei kyllä tuntunu mitään häikkää tyhjäkäynnissä olevan.. Onkohan sitten jotenkin ohjelmoitu niin että ECU kuuntelee vain TPS:ää?
Hieman korkeammilla kierroksilla ja täys ahdoilla oli vähän nykimistä mikä ilmeisesti johtuis tulpista.... Osaisko kukaan suositella jotain hyviä tulppia tohon? ???
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

GeeTeeOO sanoi
Jep tuolla pihassahan se seisoo... Ei kyllä tuntunu mitään häikkää tyhjäkäynnissä olevan.. Onkohan sitten jotenkin ohjelmoitu niin että ECU kuuntelee vain TPS:ää?

Eikai se nyt ihan noinkaan toimi? Siis jos se normaalisti on imm:n perässä. Oisko dumppi vaan riittävän kireällä, että ei "vuoda ohi" tai sit kaksmäntänen.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Samppa sanoi
Eikai se nyt ihan noinkaan toimi? Siis jos se normaalisti on imm:n perässä. Oisko dumppi vaan riittävän kireällä, että ei "vuoda ohi" tai sit kaksmäntänen.
Sanoppa muuta mutta ei siinä mitään ongelmia tuntunu olevan...
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Mulla oli dumppina dual port ja pelas hyvin. Iridiun ngk ja pykälää kylmemmät tulpat ( suurempi luku ).
Nykiminen - oisko bensan puute. Paremmat tulpanjohdot.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Mistä noita Iridium tulppia sitten saa ??? Jostain netti kaupasta kyllä löysin mutta tykkään ennemmin ostaa tiskiltä...
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Tilauta sinne tiskille ne tulpat ja ne maksaa jotain 100e 6 kpl.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

No, se ei toimi ihan niin. Siellä on myös nuita juttuja jotka vaikuttaa tehoon ja palamis prosessiin. :nykii
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Ei tietenkään, mutta eiköhän tuolla useamman kymmenen prosentin parannuksia saa. Tietysti jos haluaa kaasujen kanssa sekoilla niin onhan sitä muitakin vaihtoehtoja.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

ja tappaa muuten koneen helposti... vähän kuin repis hukkaportin letkut irti :p
ihan yhtä varmasti tuhoa tulee ellei säädetä/muokata konetta yms...

nimim. hukkaporttin kello hajos, kietokangen puoliska laturissa ::)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Siis tuosta jäähdytyssysteemistä kyse? En ihmettele kyllä, eihän imm edes varmaan toimi kunnolla noissa lämpötiloissa yms.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

MakeM sanoi
Siis tuosta jäähdytyssysteemistä kyse? En ihmettele kyllä, eihän imm edes varmaan toimi kunnolla noissa lämpötiloissa yms.
Meinaakko, että hohkaa kylmää tuohon IMM:lle niin paljon tuosta vai miten se ei toimi ;D
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Ei varmaan ihan lineaarisesti toimi, joten tuollaisilla pakkasilla varmaan seos kusee jo vähän.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

MakeM sanoi
Ei varmaan ihan lineaarisesti toimi, joten tuollaisilla pakkasilla varmaan seos kusee jo vähän.

Toi pönttöhän on siis imm jälkeen, joten vaikea kuvitella, että ihan hirveesti sen toimintaan vaikuttaa, jos ilmamäärät pysyy mittausalueella.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Onkos ilmanlämpösensori ennen vai jälkeen tuon vekottimen vai pelaako pelkällä imm:llä? Jos on nii kaiken jären mukan jälkeen...
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Samppa sanoi
Toi pönttöhän on siis imm jälkeen, joten vaikea kuvitella, että ihan hirveesti sen toimintaan vaikuttaa, jos ilmamäärät pysyy mittausalueella.
Ah, kyseinen saitti ei toiminut ihan kunnolla.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

ihan turhia vehkeitä tuommoset!, tdo5 16g turbot+ kunnon moottorinojaus niin aivan päällikkö.!!!!!


tdo5 kit bolt on joku 3500 eur.....


esim. jenkkilässä tuolla setupilla menee vartille 10.3 en nyt muista loppunopeutta...mutta löytyy tubesta.....
ja tonnarihan luonnollisesti painaa aivan perkeleesti,.... ja tuskin löytyy Suomesta yhtään EVOA joka tuon ajan alittaa.... :driver se on kuutiotuumat mitkä rulettaa ;D
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

mitsumikko sanoi
ihan turhia vehkeitä tuommoset!, tdo5 16g turbot+ kunnon moottorinojaus niin aivan päällikkö.!!!!!


tdo5 kit bolt on joku 3500 eur.....


esim. jenkkilässä tuolla setupilla menee vartille 10.3 en nyt muista loppunopeutta...mutta löytyy tubesta.....
ja tonnarihan luonnollisesti painaa aivan perkeleesti,.... ja tuskin löytyy Suomesta yhtään EVOA joka tuon ajan alittaa.... :driver se on kuutiotuumat mitkä rulettaa ;D

Ei taida montaa tonnariakaan SUOMESSA tuota aikaa alittaa :)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

no ei ....tuskin ees 12.... ;D


ei oo ainakaan kukkaan leuhottanu... vielä---- 8)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

joo nyt menee OT: mutta pakko avautua.....ku on perjantai...+ juonu 4 koffia (sponsori) niin.... ku aina tulee luettua näitä foorumeita mitsu,subaru nissan, etc.... niin aina ne on esim skylinet ja sti ja evot muka niin kauheita vehkeitä kulukeen niitä kehutaan kieli poskessa miten ne on niiiin hirveitä kulukeen....ja sitte ...esim pudiksella viimeksi... joku 1997 skyline oli viilattu neliveto ja piti olla kauhiasti voimaa.... no 14,7 ja sitte vielä parempi 2004 tai uudempi sti 15.4.... seli seli kytkin luistaa... ei pääse liikkeelle ahot tippuu, .... "ei se paikaltaan lähe" " Se vetää sitte kovemmasta vauhista!"
"suttaa koko matkan" Mitä hyötyä on voimasta jos sitä ei saa välitettyä tiehen??? voi V I T T U ;D



EI SITTE HERNEITÄ!!!!

Muistan itekki ku eka kertaa tonnarilla olin stripillä ja tuntu että on se kauhee peli kulukeen ja kellossa aika 14.3 ;D
joku PENA vetää vieressä mossen näkösellä dartilla niinkö kivellä paiskais ohi ja aika 12.5....... ::)

ja nämä siis 1/4 maili aikoja.
tämä on kumminki vähä huumorilla kirjotettu juttu :D

Ps. jos joku haluaa tonnarin mäntiä tuhkakupiksi niin saa postikuluja vastaan :driver Veivillä tai ilman 8)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Nyt sitten tuli niitä tyhjäkäynti onkelmii eli kun kiihdyttää esim 4000rpm asti ja nostat kaasun ja laitat vapaalle niin vetää ilmeisesti niin rikkaalle että sammuu...
Ja rupesha nuita muitakin pikkuvikoja löytyyn kuten akku johtaa jostain maahan... Tyhjäkäynnillä jännite n.11,8v sitten kun nostaa vähän kiekkoja niin menee normaalikski eli yli 14v... Mitenhän tuon sais selville että mistä vie maihin... Ja kun se seisoo pihassa niin sillon ei vie maihin ainoastaan ajossa...
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Mistähän tohon sais vikakoodin lukua kun pahimmillaan kävi niin että tuli check engine valo ja sitten muita valoja joista en edes tiedä... Sitten sammutin auton seison noin 10min ja kokeilin uudelleen niin ei mitään mrkkejä edellisestä niin mistähän voi johtua? Voiko tuo johtua siittä että vetää akku jostain maihin ja sitten sekottaa kaikki sähköjärjestelmät tai jotain?? ??? ???
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Tuo sammuminen viittaa minusta juurikin siihen dumppiin. Ootko mitannut paljon siellä akussa on jännitettä irrallaan autosta?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

mitsumikko sanoi
ja sitte ...esim pudiksella viimeksi... joku 1997 skyline oli viilattu neliveto ja piti olla kauhiasti voimaa.... no 14,7 ja sitte vielä parempi 2004 tai uudempi sti 15.4.... seli seli kytkin luistaa... ei pääse liikkeelle ahot tippuu, .... "ei se paikaltaan lähe" " Se vetää sitte kovemmasta vauhista!"
"suttaa koko matkan" Mitä hyötyä on voimasta jos sitä ei saa välitettyä tiehen??? voi V I T T U ;D

Meinaatko, että tonnarit on aina niin timmissä kunnossa, että vetää just siihe oletettuun aikaan eikä mitään ongelmia tule vastaan ::)

Juu en vetäny herneitä. Naureskelin vaan avautumiselle ;D
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

GeeTeeOO sanoi
Tyhjäkäynnillä jännite n.11,8v sitten kun nostaa vähän kiekkoja niin menee normaalikski eli yli 14v... Mitenhän tuon sais selville että mistä vie maihin... Ja kun se seisoo pihassa niin sillon ei vie maihin ainoastaan ajossa...

Laturista lähtisin vikaa ettimään.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Samppa sanoi
Tuo sammuminen viittaa minusta juurikin siihen dumppiin. Ootko mitannut paljon siellä akussa on jännitettä irrallaan autosta?
En oo irrallaan mitannu mutta ehdin jo siihen vaihtaa lähes uuden akun joka on varmasti kunnossa ja tekee ihan samaa....
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Pluto sanoi
Laturista lähtisin vikaa ettimään.
Mutta luulis laturin sitten edes ajon aikana lataavan... Mutta ei... Ja kun niitä kierroksia nostaa yhtään niin jännite menee normaaliin yli 14 niin kyllä siellä laturissa on siis jotain eloo...
Mites onko noissa säädettävä laturi vai ei?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Ja siis nyt on akussa niin vähän virtaa että ei starttaa joutunu jo pari kertaa kaapeleilla käynnistään... Saakos noissa edes tehdä niin?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Laturin jännitteensäädin pskana... tyyppivika tämäkin.
ja uus laturi maksaa...paljon... mun entisee autoon vaihtoivat sen kanssa senjälkee ku myin sen.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

GeeTeeOO sanoi
Nyt sitten tuli niitä tyhjäkäynti onkelmii eli kun kiihdyttää esim 4000rpm asti ja nostat kaasun ja laitat vapaalle niin vetää ilmeisesti niin rikkaalle että sammuu...

mitä mä siittä dumpist aiemmi kirjotinkaa ::) ... imm ei tajua noita ja sekottaa sen...
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Harri K sanoi
mitä mä siittä dumpist aiemmi kirjotinkaa ::) ... imm ei tajua noita ja sekottaa sen...

Niin, ei kai se oikein voi mitenkään sitä tajuta, kun se ensin laskee sisään virtaavan ilman määrän ja pyrkii sen mukaan ohjaamaan, ja sitten se laskettu ilmamäärä tunkastaan dumpista taivaan tuuliin jokaisella vaihdolla, jolloin ohjaus aika luonnollisesti päin peräsintä. Toinen selkeä oire sammuskelun lisäksi on kun kesken vedon nostat tasakaasulle, niin nykiipä aika railakkaasti.

Tuo sammuminen muuten sitten liittyy myös noihin virtapuolen hommiin, eli jos sulla on käytetty akku sippiin, niin reaktio on aika sama kuin jos olisit ottanut kengät irti, eli Ecu opettelee ja opettelee. Teki mulla ainakin opetteluvaiheessa pari kertaa hyvän keken kehäkolmosen ramppiin Lahdentieltä, vitoselta vaihto neloselle, mutta jätin kytkin pohjassa rullaamaan vauhtia, niin sammu just ennen sitä mutkaa oikealle, tuli hiukan hoppu kun meni vähän raskaan puoleiseksi...
 
Takaisin
Ylös Bottom