3000gt remmin vaihto?

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
Elikkäs onko kokemuksia? onko kukaan vaihtanu kyseiseen autoon jakopään remmiä&vesipumppua ihan itse oma kätisesti. ois vähä suunnitelmissa vaihtaa itse kun maksaapi täällä oulun seudulla pelkkä TYÖ n.700 ekua ::)
 
Keväällä vaihdoin hihnan Sigmaani,siinähän on sama
perusmoottori,eli hyvin vastaava homma kai...? Ja voin
omasta puolestani suositella hommaa vain jos on tosi
hyvät työkalut,kokemusta vastaavista hommista ja
yleensäkin tietää mitä tekee eri vaiheissa...!? Jos kaikki
nuo seikat ovat kunnossa niin ihan tehtävissä oleva
homma,säästö ainakin on kohtalainen jos onnistuu...!?
Itse olen hidas tuhrailija,mutta kenen tahansa joka ei
ole "ripeä ammattilainen",kannattaa varata useampi
ilta tuohon projektiin,ei ainakaan joudu hosumaan!? :)
 
sanotaan näin, että nyt kun olen lattialla olevaan sigman koneeseen "muutaman" kerran harjoitellut jakoremmin laittoa (erinnäisistä syistä), niin voisin ehkä uskaltaa samaan operaatioon koneen ollessa kiinni autossa ::)

ei kuitenkaan niitä maailman yksinkertaisimpia asioita...

sen automaattikiristimen toiminnan kun selvittää ensin, niin se jo helpottaa huomattavasti ;) (minä vain riipaisin osat irti sen kummempia tutkimatta ja sitten aloin tutkimaan miten tämän jakopään saa takaisin kasaan)

mitään varsinaisia erityis työkalujahan tuo operaatio ei varsinaisesti kaipaa (no, ehkä sitä kiristin rullaa varten kannattais se tehdä ::))

mulla on sattuneesta syystä aika hyvää materiaalia tuollaisen 6g72 koneen huollosta, laitan sen tähän liitteeksi, kun ehdin... (olen yrittänyt viimeisen 2 vuoden aikana etsiä kaiken netistä saatavissa olevan tiedon näistä koneista)

edit: ohjeet jakoremmin vaihtoon ja on tuossa myös muutakin hyödyllistä tietoa. tiedoston koko on n. 5 mt, joten kannattaa ladata se suoraan koneelle, että löytyy sitten tarvittaessa.
 
Joo kiitoksia kovasti näistähän on jo paljon apua. aattelin tuossa ens torstaina alotella remontin niin jos sais sunnuntaiksi valmiikisi, onpahan sitte yhtä kokemusta rikkaampi :eek:
 
no niin nyt on remmi onnellisesti vaihdettu, oli paljon helpompi homma miltä aluksi näytti, aikaa meni semmoset 13h hissukseen kun värkkäili ja vaihtoi siinä vesipumpun samalla,

tässä ois muutama kuva on tilaa missä tehä   :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom