4007/Outlander 2.2dsl ahto-ongelma

Waldrich

New Member
Liittynyt
30 Elokuu 2023
Tervehdys.
Kyselen täältä vinkkejä viisaammilta mikä mahtaa olla vikana Otlanderin serkulla, eli 4007 pökötillä.
Kyseinen yksilö on 2.2HDI myllyllä, eli sama auto kaikinpuolin, kuin Outlander.
Autoon syttyy startatessa vikavalo ja koodia P2563 pukkaa ja välillä P129B. Vikavalo ei syty joka kerta, mutta useinmiten. Ajossa vikavalo ei syty, vaan siis startatessa.
Vedoissa en ole huomannut erityistä, kulkee ja kiihtyy mielestäni hyvin, eikä mene vikatilaan. Ahtoja olen seurannut, niin reilummassa kiihdytyksessä nousevat n. 1.5, kun taas tasaisella vauhdilla pysyvät n.0.2-0.4 lukemissa.
Välillä lämpimällä ja kuivemmalla kelillä kulkee aavistuksen kevyemmin, kun taas kylmempänä ja kostealla kelillä pedaalia joutuu painamaan enemmän ja menokin on raskaampaa, vaikuttaako Maf-vialta?
Map-anturin olen vaihtanut, egr on tulpattu, löpösuodin vaihdettu, sekä ahtopaineen ja egr säädin putsattu, vaihdettu päikseen...ei vaikutusta. Ahtovuotoja olen yrittänyt paikantaa, mutta tässä on kaikki niin ahtaasti ja vaikeasti nähtävissä, ettei oikein tiedä mihin katseen suuntaa.
Dpf on uusittu pari vuotta sitten ja softa ajettu sisään, ei kuitenkaan tietoa tehoista, muuta kuin mitä yritys lupaa sivuillaan 185hp jne.

Kaikki neuvot ja vinkit otetaan vastaan
 
Takaisin
Ylös Bottom