4D56 moottorin venttiilivälys

SP

Member
Liittynyt
2 Lokakuu 2007
Juurikaan ei ole tietoa jaettu täällä eikä googlettamallakaan löytynyt venttilivälyksistä.
Lämmin moottori on ilmeisesti sitten 0,25 mutta kylmä moottori...oli jopa tietoa että sitten 0,30 mutta
Brasilian sivuita youtubesta ja tais olla muillakin kielillä, mutta ei suomeksi, no minä puhun toisena kielenä Brassi portugalia joten siksi se kieli.
Kyllä paljon korjanneet mekaanikot neuvovat aina että kylmänä 0,15
Ihmettelen vaan, että miten meillä ei tunnu siitä tietoa olevan. Tässä moottorissa näemmä käy niin että lämmetessä kun laajenee niin se ei tarkoita
aina sitä, että välys pienenee, käsittäisin, että kun siis koko moottori lämpenee ja laajenee niin välys nostimen ja venttiilin välissä kasvaa.
Mulla on ollut jo viimeiset kymmenen vuotta näin säädetty, aiempi on ollut korjaamon jäljiltä ja heidän tapaansa en nyt tiedä.
Kun nyt laittelin muuta juttua niin aloin sääteleen välyksen myös samalla, siksi kirjoittelen siitä.
Luulisin että joidenkin 0,30 kylmänä säätämät ovat sitte lämpimänä tosi isolla välyksellä.
Onko kukaan pohtinut tätä...?
 

Keheetit

Member
Liittynyt
27 Toukokuu 2010
Sijainti
Kouvola
Capture.JPG
 

Keheetit

Member
Liittynyt
27 Toukokuu 2010
Sijainti
Kouvola

Tuolta sivulta voi ladata manuskan jos iltalukemista vailla. Luottaisin tämän välyksiin kun on mitsun oma manuska.
 

klm

Member
Liittynyt
2 Huhtikuu 2010
Noin se menee, kylmä pienempi mitä lämmin, ainakin näissä alumiinikansi, nokka kannessa ja keinuvivut. Esimerkiksi Mitsu 4g15 koneessa. Lämpimänä, imu 0,15 pako 0,25 vastaavasti kylmänä imu 0,07 pako 0,17
 

SP

Member
Liittynyt
2 Lokakuu 2007
Oi kiitos paljon, vahvisti tietoani, ja juuri tuon piirroksen avulla olen pyörittänyt, ensin se lähtötilanne ja
siinä olen vaan sitte laskenut venttiilit..1,2,4,5
ja sitten 180 astetta nokkapyörä ja venttiilit 3,6,7,8
ja kylmä moottori kaikki 0,15
 
Ylös Bottom