4G15 8valve kannen/koneen vaihto?

T. Kiili

Mr. Cyborg
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
olisikohan tosta vaihto operaatiosta mitään hyötyä, onnistuuko edes? mitä kaikkea tulee muuttaa? kannattaako edes?
 
Re:4G15 8valve kannen vaihto 12 venttiiliseen?

Eiköhän se onnistu, mutta ei siinä kyllä paljoa järkeä ole(imho): männät ovat kuitenkin erilaiset, eli koneen joutuu purkamaan, samalla vaivalla vaihtaa valmiin 12v koneen. Sähkö/ruisku askartelut on edessä joka tapauksessa. Hyötyähän siitä kyllä olisi, aina se 12v kansi paremmin virtaa...
 
Re:4G15 8valve kannen vaihto 12 venttiiliseen?

niinno.. nyt avautuis tilaisuus vaihtaa 12 venanen kone, sopiiko siihen ton 1.5 ruiskulaitteisto kun se on kaasarimalli? ja kiinnostaa myös paljonko tuossa kaasari mallissa on potkua? ettei tuu teho tappioo jos vaihan tuon mosan ja laitan siihen ruiskun :)
 
Re:4G15 8valve kannen/koneen vaihto 12 venttiiliseen + katsastus

mitenkä muuten on jos autoni on tällä hetkellä vähäpäästöinen niin jso vaihdan siihen tuon 12venasen koneen niin pitääkö senkin olla vähä päästöinen?
 
Re:4G15 8valve kannen/koneen vaihto 12 venttiiliseen?

sen toisenkin koneen pitää olla vähäpäästöinen.

ja kyllä ruisku aina tehoa tuo kaasariin nähden, mutta se 8-valven ruisku ei välttämättä sovi 12v koneeseen.

Kokeile niin tiedät, kerro miten kävi. Ei tällaisia ennen tekemättömiä juttuja muuten saa selville.
 
Re:4G15 8valve kannen/koneen vaihto 12 venttiiliseen?

no se 12 venanen mosa ei oo vähäpäästöinen ;D eli todennäkösesti sillä en mun autoa leimaan saa? :'(
 
Re:4G15 8valve kannen/koneen vaihto 12 venttiiliseen?

mutta ei se mitään. nyt mulla on irti toinen 8 venanen mosa. siitä vois rakentaa jotain kivaa.. ;D
 
Re:4G15 8valve kannen/koneen vaihto 12 venttiiliseen?

jos rikotaan lakia:

voisin sanoo että ei ne siellä katsastuksessa huomaa koko motin vaihtoa.
 
4G15 Turbo asiaa

eli jatkan tähän topicciin kun tässä on tätä moottoriasiaa enemmänkin :) mulla pyörii nurkissa tommonen Garrettin T03 ja ajattelin sen sijoitella tonne huihain pellin alle, kiinnostais tietää paljonko siihen uskaltaisi painetta laittaa? ja saisikohan ko. malliin jonkun toisen auton ECU:n että se olisi myös mahdollista saada päästöjen puolesta läpi koska auto on vähäpäästöinen?
 
Re:4G15 8valve kannen/koneen vaihto 12 venttiiliseen+Turboasiaa

vähäpäästöinen=ei onnistu jälkiasennus ahtimet....
 
Re:4G15 8valve kannen/koneen vaihto 12 venttiiliseen+Turboasiaa

pro turbolta sanottiin että onnistuu... ??? mut se ois kaikkine leluineen maksanu 5000 €... ja siinä ois ollu myös VTT:n päästömittaus..
 
Re:4G15 8valve kannen/koneen vaihto 12 venttiiliseen+Turboasiaa

no siinäpä se, jos lompakko on kunnossa ja haluat sijoittaa sen about 1000e siihen päästömittaukseen (oli tulos sitten hylky tai läpäisy), niin tokihan se onnistuu...
 
Re:4G15 8valve kannen/koneen vaihto 12 venttiiliseen+Turboasiaa

niiin.. siitähän tässä ei ollut mitään puhetta ;D mutta kysymys oli vaan siitä onko se ylipäänsä mahdollinen toteuttaa.. :) ja kyllä se 1000egeä on parempi hinta kun 5000...
 
eli jatkan tähän tätä asiaa.. mulla kävi mielessä jos sen 1.6i DOHC:in kannen pystyisi instaloimaan tohon mun mosaan niin ei tarvis koko konetta vaihtaa? jossain myös nähny semmosen kun 4G15 DOHC.. ??? ja sitten kun katselin noita vaihdettavien osien määrää niin vaikuttaako taka-akseli kuinka paljon? kun nykyisessä on perus "kelluva" taka-akseli erillisjousituksella ja esim. 1.6 elantrassa on kolmituettu tms. jossa Macpersonit.. eli taitaako tyssätä swappailut tohon taka-akseliin?
 
eli nyt selvitin senkin ettei se kansi käy tohon (ylläri, arvasin mutta pitihän sitä toivoa elätellä ;D) mutta nyt mietin tota asiaa.. eli tämän 20% säännön mukaan jos koneen vaihtaisi, niin käyttäisin vertailumallina omaa autoani. ja jos kuutioita sais kerran tulla 20% lisää niin 1468cc kerrotaan tolla 20% yms. niin tulos ois 1761cc.

tohon gategoriaan menis esim. Galant GLi 1.8 4d myös tehon ja koneen painon puolesta tohon 20%.

Tuli sitten mieleen että mitenkäs ne jarrujen "päivitystarpeet" lasketaan tms? kun jos otan oman autoni vrt. malliksi joka on ko. mallisarjan tehokkain? eli joudunko päivittämään jarruja paljonkin?
vastaamaan tuota 1.8?
 
Ymmärtääkseni et joudu päivittämään jarruja jos autosi on valmiiksi mallisarjan tehokkain versio. Eli muutoskatsastamalla onnistunee jos moottorin paino, teho ja kuutiotilavuus ei nouse liikaa.
 
se vtt:n päästömittaus on muuten 1600 euroo.. kaverini kävi siinä viimeviikolla..
 
Takaisin
Ylös Bottom