Kansi on nyt sitten vaihdettu...........
Joo, siis kansi on koneessa ja ajettu jo senverta, että voi sanoa sen toimivan.
Havaintoja swapista:
Kannet eroavat toisistaan jonkin verran, kaasarikoneen kannessa on tulpan vieressä (palotilassa siis) "syttymismonttu" eli terävähkö kuoppa heti elektrodin paikan vieressä. Tarkoituksena on ilmeisesti aloittaa palaminen hallitusti ja näin tasoittaa koneen käyntiä. Palotila on myös isompi kuin ruiskukannen palotila. Näin siis vaihtamalla ruiskukannen suurenee puristussuhde hieman, en viitsinyt ruveta heitä oikein mittaamaan, niin en tiedä minkä verran. Ruiskukannessa ei syttymonttua ole, joten sekin pienentää palotilan kokoa.
Imusarja ei muuten sitten mene heittämällä
Ruiskun kannessa on jo valussa huomioitu suuttimien vaatima tila ja tietty kanavassa on ohjausura bensasuihkulle, tämä on korkeammalla kuin kaasarimallin imarin yläreuna! :seina
No tuosta selvittiin alku- :-X :'( jälkeen omatekemällä tiivisteellä. Eli väsättiin kaasari- ja ruiskumallin tiivisteiden "risteytys" 4mm kovasta tiivistepahvista ja liimattiin koko komeus paikoilleen oranssilla kuparisilikonilla, tuli jopa pitävä ihan heti ekasta versiosta
Kirjoittelen lisää kokemuksia ja mitä muuta on tehty ja havaittu kannen suhteen, kun taas duunit antaa myöten, mutta tässä alkuja.........
eukku