4G33 turbotus

makelele

New Member
Liittynyt
4 Tammikuu 2011
Ihan mielenkiinnosta ja kokeilun halusta lähdin pyörittelemään ideaa 4g33 kaasarin turbotuksesta. Onko kellään kokemusta onko ylipäätään mahdollista, ja jos on niin mitä homma vaatii? Onko kaasarivelhoja paikalla joilla olisis hyviä vinkkejä ja neuvoja, tosiaan ihan muutaman ponin verran lisää tehoa että ihan harrastelu mielessä eikä niinkään tehotavoitteiden takia hommaa mietin.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: 4G33 turbotus

Unohtaisin tuo -33 koneen ishan suosiolla. 4G32 koneita on tehty turboahdettuna, se on jo järkevämpi lähtökohta.

Paineistettu kaasari tai kaasarit on yksi vaihtoehto (esim. Weber 32 DAT), mutta polttoainepuolta suurempi työmaa tulee sytkän duunaamisesta. Sen vuoksi joku megasquirt kannattaa pitää vaihtoehtona.

4G33 konetta ei ole saanut turbolla, eli männät on seuraava ongelmakohta: eivät ole riittävän vahvat + puristuksia on liikaa.

Jos kuitenkin päätät lähteä turbottamaan tuota, niin 4G32 osat esim. sytkäpuolelle voisivat olla sovitttavissa. Duunia kuitenkin on tiedossa joka tapauksessa.
 
Ylös Bottom