4g63 8valve

welpe

Pajero TD IC -89
Liittynyt
20 Huhtikuu 2003
Sijainti
Heinola
Moi

Joo, mulla on tollai 92vm mitsu galant glsi dyn4 ja siihen pitäs saada muutama koni lisää (niin paljon ku ilman ahdinta saa). Elikä ensiksikin: Voisiko siihen millään ilveellä saada tota 16 venasta kantta? Jos, niin mistähän sellaisen kapistuksen löytäs? Ja sit peltisarja ja mahd loppu putkisto? Lastu (auttaako mitään) jne....

-welpe
 
helpointa olis jos löytäis tekniikan jostain kolari autosta: tarviit meinaan aika läjän sen kannen lisäksi, johtosarjan, boksin, ruiskun.

Eikä koneeseenkaan se pelkkä kansi tuo autuutta: jakopää ja männät (ainakin) menee myös vaihtoon.

Pelkkä kannen vaihto on kyllä mahdollista, mutta ei ehkä kovin kannattavaa....
 
Löytysköhän mistään sit mahtollisesti etullisesti tollasta 16venasta koko konetta mehuineen? Viimeisin vaihtoehto on sit se turbotekniikka from japan...

-welpe
 
helpointa/halvinta lienee kiikuttaa saksanmaalta kokonainen auto jossa on tuollainen kone, myy sit loppuosat tai pistää paaliin ::)
 
Mitenkäs se katsastusmies sit suhtautuu jos vaihdan tollasen 16v koneen autoon? MItä muuta tarvii sit vaihtaa lisäksi?

-welpe
 
no jos teet niinkuin Herr. fisch ehdottaa, niin eihän siinä mitään ole, vaihdat tarvittavat osat, jotta auto vastaa dynamic4 mallia......

8valveen vaihdettava (jos et viilaa katsaria) ainakin jarrut, ohjaus +nelipyöräohjaus, varmaan jotain vakaajia.....
 
no siis itse asiassa ei ole, jos se on 8valve, maahantuoja on vaan Suomessa nimennyt nekin mallit D4 nimellä, mutta oikeasti D4:ssa ja Glsi nelivedossa on jopa eri tyyppinumerot, 8valve on E38 ja 16valve mukaan lukien VR4 on E39.

Mutta sehän nyt on vaan nimikikkailua, eihän sillä sen enempää auton "aitouden" kanssa ole tekemistä.

Käytetäänköhän sitä D4 nimeä edes missään muualla?
 
Oiskohan tässä sit maahantuoja ratkaissut ongelman katsastusmiehen suhteen? Jos mulla kerran on maahantuojan mukaan dyn4, niin miksei sit voi siirtää "oikeasta" dyn4:sesta tekniikkaa?
 
no voi siirtää, mutta jos katsastusmies on ajan tasalla, niin se voi vaatia jarrut ja muut vastaamaan sitä 16v D4:sta (mikä ei ole huono juttu, koska ne pikku jarrut ei ole kyllä mitkään huippuhyvät)
 
MItes ku mul on rekisteriottees seuraavasti:

4d galant 2.0 glsi-sne38a-4x4/2600

onks toi 4d 4door vai "dyn4"?
 
Takaisin
Ylös Bottom