4g63 moottorien erot?

kaninruoka

galant gti 4dynamic -89
Liittynyt
9 Heinäkuu 2005
Sijainti
ylöjärvi
kyselisin vain että kuinka suuret ovatkaan tavallisen vapaastihengittävän 4g63 ja turbollisen 4g63t koneen erot?
kun ajatuksenani oli joko turbottaa nykyinen moottorini tai ostaa koko moottori (esim vr4 tekniikka). ;)
kumpikohan tulisi halvemmaksi? lisätehoja pitäisi kuitenkin saada koska nuo nykyiset vajaat 150hp eivät oikein riitä... :seina
kaipaisin siis erilaisia faktoja turbollisista moottoreista jotta pääsisin vertailemaan niitä omaani... :-[

niin ja autonihan on galant gti 2.0 16v 4-dynamic.
 
eli :

8valve 4g63-t = 150hv/249nm (etuveto galant)
8valve 4g63-t = 170hv (takaveto galant/starion)
8valve 4g63-t/IC = 180hv (starion IC)
16valve 4g63-t = 195hv/ ?? nm (4-veto galant)
16valve cyclone 4g63-t 205hv ??nm ei varmuutta?... (4-veto galant)

8valve vapari = 107-109hv / 170nm
16v vapari = 144-147hv /170nm

noin siis ulkoa muistellen ::)

ja turbottaminen ehdottomasti halvempaa kuin vaparin rakentaminen.... se vasta kallista on suhteessa tehoon...
 
niin siis ajattelin pääasiassa tiedustella tietävämmiltä, että onko kannattavampaa ostaa valmis turbotekniikka vai tehdä tekniikka itse? :p eli onko turbomoottorissa erilaiset männät... kuinka alhainen pitäisi puristussuhteen olla? nykyinen on :1:9.8... ahtoja haettaisiin 0.5 bar---1.5bar tarpeen mukaan... :-\
millaisia muutoksia pitäisi tehdä ruiskuun? :p

mitkäköhän mitsun tubomoottorit käyvät suoraan kiinni vaihdelaatikkoon ilman mitään isompia muutosia? :-\

ps:pahoittelen jos selitykseni on epäselvää...
kuumetta 38.5 ;D
 
eli...

joudut vauhtamaan männät + kierokanget niin kestää vaikka 2bariin asti...

oman ruiskun voi säilyttää mut vaatii rinnalleen lisä boxin ja mielellään lisä bensasuuttime(n)(t)

kaikki muut g63turbo koneet menee keskenään laatikoihin paitsi takaveto turbo galantin kone/lohko se on erilainen

tosin kytkimen kanssa voi joutua askartelemaan eli sen joutuu ottamaan helposti alkuperäisestä koneesta.
kuten vauhti pyörän.
 
http://www.japanmoottorituonti.fi/?view=moottorit&id=38

..Ja sieltä se alin motti.Vois tolla hinnalla olla ihan kokeilun arvonen,onhan noillakin "jonkilainen" takuu..
 
onko vaparin ja turbon lohkoissa eroja? esim. oljykanavat? Vai onko ne täysin identtisiä?

Mulla VR4 tekniikka, josta meni lohko (pari mäntää suli ja sylinterit meni kohtuu syville naarmuille = ei kannata porata :seina ). Uudet sisuskalut ja kansi ois jo pöydällä, mut lohko puuttuu. ::)
 
Junnu sanoi
onko vaparin ja turbon lohkoissa eroja? esim. oljykanavat? Vai onko ne täysin identtisiä?

Mulla VR4 tekniikka, josta meni lohko (pari mäntää suli ja sylinterit meni kohtuu syville naarmuille = ei kannata porata :seina ). Uudet sisuskalut ja kansi ois jo pöydällä, mut lohko puuttuu. ::)

Ei ole mitään eroja. Ei muutakuin GTI:n lohko/motti jostain sopivasti ja työstää. :peukku
-A
 
Kiitti tiedosta, nyt pääsee taas projektia jatkamaan!

Mitsu: Nappaakko ne hilut mukaan ku seuraavan kerran tallilla pyörähdät. Saat vaihtarina kuviosahan, joka on kohta vuoden oottanu sinua... :eek:
 
Takaisin
Ylös Bottom