4G63 tbo kiristysmomentit!!

G

gordia

Guest
Morjensta taas.. Nyt rupeis Cordian motti menos kasaan ja näin jussina tietysti.... Mut hoeman tarvis apua tai oikeestaan varmistuksen tietyistä asioista...

Kone 4G63 tbo

Eli
 
- kannen kiritys n. 98 Nm
- nokan pukkien n 24 Nm
- Kierto kankien  n ??? Nm
- kampi akselin, pukit ???Nm

oikeestaan tarvisin kakki kiristys momentit jos joltain löytyis...

Huomen pitäis ruveta konetta kasailemaan...

::) :-[

timo Seppälä"gordia"
 
Re:Kiritys momentit.!!!!

1992 vuosimallin 4G63 SOCH tietoja:

kannenpultit 95 Nm
nokkapukit lyhyet pultit 24 Nm
nokkapukit pitkät pultit 20 Nm
kiertokangen mutterit 52 Nm
kampiakselipukkien pultit 53 Nm

Vuosimallin 1988 4G54 koneen momentit ovat lähes samat poislukien kampiakselipukit, joille ilmoitetaan 75-85 Nm. Eiköhän noita ylläolevia voi siis käyttää suhtautuen hieman varauksella tähän viimeksimainittuun. Varmaan ainakin parempia kuin "niin kauan kunnes rusahtaa ja sitten vartti takas". ;D
 
Re:Kiritys momentit.!!!!

tehtaan manuaalista (1983) otettu, ei erottele vaparia ja turboa, eli kiristysmomentit lienevät samat:

kannenpultit: kylmä 89-98nm, kuuma 98-107nm

nokkapukit: 19-20nm (eli laittaisin "Ast"in ilmoittamien mukaan)

kiertokangen mutterit: 49-51nm

runkolaakerit /kampiakselin pukit: 49-53nm

kampiakselin päähihnapyörä, se ISO pultti: 79-98nm

"front case" eli koneen etulevy: 20-26nm

vauhtipyörä: 128-137nm

öljypumpun kansi:15-21nm
 
Takaisin
Ylös Bottom