Vs: 4g63 tbon öljyn-paine-ant. johdotus?
Kiinnostais tietää vähä noist 4g63turbon öljypaine anturin ja muitten johtokytkennöist. Mihin ne pitäs mennä, mitä pitäs näyttää ja millanen mittari.
Siel o vissii kaks anturii, toises on kaks paikkaa ja toises yks. Toinen on varmaan ö-paine..
Pystyyks jeesaa. Mulla on mittaristos se öljy-viisari varmaankin irronnu joskus kun siel o tyhjä paikka.
Kuuluisko siel olla viel joku varotus-valo?
Jeps.
Siellä on tosiaan kaks anturia toinen(1-nastainen) on
alunperin tarkoitettu öp-mittarille ja toinen (2-nastainen)
on ns. thermal switch= sytyttää kojelaudassa merkkiva-
lon kun öljynlämpötila on saavuttanut 130 celciusta tai
siitä yli. Tämä "thermal switch" sijaitsee myös tämän
öljynjäähdyttäjälle menevän linjan yhteydessä olevan
"by-pass"-valven rinnalla. By-pass valve aukeaa vasta
siinä vaiheessa kun öljynlämpö on 100 celciusta= öljy
kiertää coolerin kautta. Paineista/tuotosta senverran,
että paineen ollessa n. 1.5 bar. auton käydessä jouto-
käydillä moottorin ollessa lämmin= paine on hyvä. Kier-
roksilla mun opuksessa ei ollut paineesta mitään mainin-
taa. Tuotto= ölj.pump. rattaiden pyöriessä 1000 @min./
3 ltr. sekä 8000@min/ 38 ltr. Järjestelmässä on myös ns.
"relief valve"(öljypumpun jalassa) mikä päästää osan
öljystä takas öljypohjaan kun öljynpaine ylittää 5,5 kg/
cm3. Toivottavasti saat jotain selkoa täst sepustukses-
ta. Et tämmöstä.
t:Arska
ps. se nakutustunnistin hämmästyttää vieläkin allekirjoit-
tanutta, koska kaikissa vm. 81-95 4g63t moteissa 8v/16
v ks. sensori on imusarjan alla lohkon kyljessä n. keski-
tasolla(vrt. syl.porauksen alaraja/kk-kaulan yläkuolokoh-
ta) mitä siis meikä on nähnyt