4g63 tbon öljyn-paine-ant. johdotus?

SappGsrTbo

Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Kiinnostais tietää vähä noist 4g63turbon öljypaine anturin ja muitten johtokytkennöist. Mihin ne pitäs mennä, mitä pitäs näyttää ja millanen mittari.

Siel o vissii kaks anturii, toises on kaks paikkaa ja toises yks. Toinen on varmaan ö-paine..

Pystyyks jeesaa. Mulla on mittaristos se öljy-viisari varmaankin irronnu joskus kun siel o tyhjä paikka.
Kuuluisko siel olla viel joku varotus-valo?
 
Vs: 4g63 tbon öljyn-paine-ant. johdotus?

Hmmm...  ???
Nyt ei natsannu.. Mul o nakutuksentunnistin imusarjassa..
Nii toi mun kysymys oli muotoiltu vähä heikosti.
Eli nää molemmat sydeemit on siel suodatin-jalassa.
Toisest törröttää kaks johdon paikkaa ja toises yks.
 
Vs: 4g63 tbon öljyn-paine-ant. johdotus?

Hmmm...  ???
Nyt ei natsannu.. Mul o nakutuksentunnistin imusarjassa..
Nii toi mun kysymys oli muotoiltu vähä heikosti.
Eli nää molemmat sydeemit on siel suodatin-jalassa.
Toisest törröttää kaks johdon paikkaa ja toises yks.

Haudi.
Nakutuksentunnistin imusarjassa... ??? Olispa eka kerta
kun meikä tollasen näkee?
Mut niitten öp-antureiden johdotuksesta? Tossa illalla
voisin kattoo taas "arkistosta" olisko tietoo ;) jos maltat
venaa huomiseen.
t:Arska
 
Vs: 4g63 tbon öljyn-paine-ant. johdotus?

Joo KIITTI, ei oo kiire, osa on hyllyssä ja konekin aika palasina. Tarttee kattoo mitä pitäs siihe sit kehittää kun laittaa kasaa, ois kuitenkin kiva tietää öljynpaineet ;)
Mittailin eile sitä pienempää kaks-napasta anturii, ei näyttäny mitää vastus arvoo, eikä myöskään kulkenu virta läpi..
Oliskohan mahdollisesti rikki.
Isommas tötterössä oli tosiaa vaa yks johdon paikka..

Kyl se pietso siel imusarjan päässä on, moottorin alta katottuna :)

mittasin kaikki välyksetkin, ei ollu pahat, keskimäärin noin +0,02mm, siel ykköses joka vuoti sen 40% oli ykk:s +0,04mm, kun 85mm halkasija...
Ei ollu pahoja, mutta kyl se porattavaks joutuu, kunhan kerkiän viemää.
Tarttee viel selvittää ne uusien mäntien speksit..
 
Vs: 4g63 tbon öljyn-paine-ant. johdotus?

Kiinnostais tietää vähä noist 4g63turbon öljypaine anturin ja muitten johtokytkennöist. Mihin ne pitäs mennä, mitä pitäs näyttää ja millanen mittari.

Siel o vissii kaks anturii, toises on kaks paikkaa ja toises yks. Toinen on varmaan ö-paine..

Pystyyks jeesaa. Mulla on mittaristos se öljy-viisari varmaankin irronnu joskus kun siel o tyhjä paikka.
Kuuluisko siel olla viel joku varotus-valo?

Jeps.
Siellä on tosiaan kaks anturia toinen(1-nastainen) on
alunperin tarkoitettu öp-mittarille ja toinen (2-nastainen)
on ns. thermal switch= sytyttää kojelaudassa merkkiva-
lon kun öljynlämpötila on saavuttanut 130 celciusta tai
siitä yli. Tämä "thermal switch" sijaitsee myös tämän
öljynjäähdyttäjälle menevän linjan yhteydessä olevan
"by-pass"-valven rinnalla. By-pass valve aukeaa vasta
siinä vaiheessa kun öljynlämpö on 100 celciusta= öljy
kiertää coolerin kautta. Paineista/tuotosta senverran,
että paineen ollessa n. 1.5 bar. auton käydessä jouto-
käydillä moottorin ollessa lämmin= paine on hyvä. Kier-
roksilla mun opuksessa ei ollut paineesta mitään mainin-
taa. Tuotto= ölj.pump. rattaiden pyöriessä 1000 @min./
3 ltr. sekä 8000@min/ 38 ltr. Järjestelmässä on myös ns.
"relief valve"(öljypumpun jalassa) mikä päästää osan
öljystä takas öljypohjaan kun öljynpaine ylittää 5,5 kg/
cm3. Toivottavasti saat jotain selkoa täst sepustukses-
ta. Et tämmöstä.
t:Arska
ps. se nakutustunnistin hämmästyttää vieläkin allekirjoit-
tanutta, koska kaikissa vm. 81-95 4g63t moteissa 8v/16
v ks. sensori on imusarjan alla lohkon kyljessä n. keski-
tasolla(vrt. syl.porauksen alaraja/kk-kaulan yläkuolokoh-
ta) mitä siis meikä on nähnyt :)
 
Vs: 4g63 tbon öljyn-paine-ant. johdotus?

Vautsi, kiitti!!
No ei ihmekkää ettei siit kaks napasest saanu vastus arvoo, eikä virta kulkenu läpi. :) Pitää väsää siihe joku lampu sinne mittaristoon. Tietää sit painaa lisää lämää ku o lämmenny tarpeeks ;) nojoo..

Harmi vaa et mul puuttuu se öljyn painee mittarin viisari sielt kojelaudast, ni ei siit yks napasest oo sit oikee hyötyy.. Pitää laittaa varmaa joku Fluke siihe päähä ja vertaa toiseen turbo pirssii mitä näyttää..
Mut kiitti viel.

Mä varmistan viel ton pietson, ni näät ensimmäisen imusarjaan laitetun!! ;D
 
Vs: 4g63 tbon öljyn-paine-ant. johdotus?

Oukki doukki.
Ei kestä kiittää, kymppi riittää.. ;D
Mä odottelen "pietson" paikan määritystä, eipä silti taas
ollaan ikuisuusasiassa=joka päivä oppii uutta....

t:Arska ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom