4G63T Megasquirt

Virta

Galant Dyn4 Turbo
Liittynyt
21 Huhtikuu 2010
Moro!

Semmosta tässä olen pohtinut että kannattaako megasquirt ms1 2.2v hankkia tuommoiseen turbomoottoriin kun pakettina saisin halvalla? Säätäminen? Vähäpäästöisyysrajojen haku?

Kokemuksia?

- Jani
 

Ilotalo

Member
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Vs: 4G63T Megasquirt

Virta sanoi
Semmosta tässä olen pohtinut että kannattaako megasquirt ms1 2.2v hankkia tuommoiseen turbomoottoriin kun pakettina saisin halvalla? Säätäminen? Vähäpäästöisyysrajojen haku?

Säätäminen onnistuu, jos vain on aikaa ja hermoja. Vähäpäästöisyyden kanssa ei ole ongelmaa, jos säädöt on kohdillaan.

Kyllä tolla ihan toimivan paketin saa. Itse olen jo tuon ajan elänyt ja siirtynyt uusiin haasteisiin. Itse kyhäsin täysin PnP:n gallun johtosarjaan. Laitoin myös IAT:n ja MAP:n johtosarjan kautta tulemaan. Ei tarvii turhaan tehdä pitkiä paineletkuja kabiiniin.
 

Virta

Galant Dyn4 Turbo
Liittynyt
21 Huhtikuu 2010
Vs: 4G63T Megasquirt

Dodii. Eli paketti tilaukseen ja odottelemaan. Läppärillä onnistuu säätö kenties ohjelman kanssa mitä olen tutkinut? Ja mitenkäs paukkujärjestelmän laita? Saako sen omalla ohjain laitteella ilman kolvauksia?

- Jani
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Vs: 4G63T Megasquirt

tästä megastahan on vanha keskustelukin jossain...juu läppärillä onnistuu säätö. Tarkotatko nyt oikeeta paukkujärjestelmää?, sehän vaatisi jo vähän enemmän muutoksia (ohjaus kuitenkin onnistunee megalla). mut jos se riittää et kytkin pohjassa paukuttaa niin saa tehtyy ainaki ms2:ssa, tosta ykkösestä ei tietoo...

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=29185.0 <--tossa se toinen keskustelu
 

Virta

Galant Dyn4 Turbo
Liittynyt
21 Huhtikuu 2010
Vs: 4G63T Megasquirt

No kappas, kiitoksia linkistä. Empäs löytänyt taas vanhaa puusilmäyttäni tuotakaan keskustelua. :peukku
 

4 WD Laser

Member
Liittynyt
2 Joulukuu 2003
Sijainti
Pirkanmaa
Vs: 4G63T Megasquirt

Piti tuota joskus koittaa omaan autoon ja hommasinkin valmiin MS-1 boxin. Kytkin pöydällä ECU:un parit mitsun anturit, suuttimen ja nokkaakselin asentotunnistimen jota pyörittelin porakoneella. Silleen simuloiden sain Megan softalle näkymään kierrokset, lämpötilat ja muistaakseni suuttimen napseenkin kuulin. Tuli kuitenkin hommattua AEM boxi ja tämä Megaboxi on nyt motskarissa, jossa taas mitsun ahdin :)

Ps. Jos tarvetta, mul ois vielä mitsun ECU:n piirilevystä irroitettu moninapainen liitinosa. Oli tarkoitus tehdä sellanen plug'n'ply juttu et Megaboxin liitin kävis suoraan Mitsun omaan johtosarjan liittimeen, vois sit vaihtaa vakio ECUn helposti takas...
 

Virta

Galant Dyn4 Turbo
Liittynyt
21 Huhtikuu 2010
Vs: 4G63T Megasquirt

Noh, oman auton moottorisähköt on niin näprätyt että ne saa lentää hiivattiin kun mega ilmestyy meille. Ei muuta :D
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: 4G63T Megasquirt

tuola jäsentenpuolella olis yksi megan hintainen säädettävä järjestelmä kytkentä ohjeineen... ;)
 

Virta

Galant Dyn4 Turbo
Liittynyt
21 Huhtikuu 2010
Vs: 4G63T Megasquirt

Dodiin. Megaruutta tuli, ja aloimpa sitä ihmettelemään kun se ohjaa sytytystä Vr-anturin ja hukkakipinäpuolan avulla. Toisin sanoen otin sitten "Virranjakajan" joka on nokka-akselin päässä, pois ja myös mitsun oman johtosarjan konehuoneesta. Väsään moottorisähköt nyt megan johdoilla ja katsotaan mihinkä päästään ;D . Tuo protopartsin sarja on muuten aika hyvä tämmöiselle sormikeskellä kämmentä kolvaus-asioissa, kun boksi on kasattu valmiiksi ja johtosarjakin on riittävän pitkä. Anturit ja kaikki tulevat mukana niin on aika "bolt-on".

Terveisin - Jani
 
Ylös Bottom