OK! Kiitos infosta, mistäs löytyis specsit noille perien öljyille? Vaihdetaanko ATF öljyt vain "valuttamalla" ? Huuhtelulla ne huollossakaan noita varmaan tee? Ite oon joistain vaan valuttannu vuorokauden läpi, niin yllättävän paljon tulee öljyy, sitten tarkka mittaus valutetuista ja täsmälleen sama määrä tilalle. Niin ja jos tietoo mitä askiöljyy tuonne suositellaan niin sekin olis hyvä tietää

AutoDocista jo tilasinkin kaikki suodattimet niin pääsee tekee ison huollon ite.
Kyllä ainaki ite deltalla aina huuhtelemalla vaihoin automaatti öljyt, ja huuhtelemalla ne kuuluukin vaihtaa, turbiiniin jää monta litraa öljyä ja se on ku purskuttais vedellä suun ja jois kokista päälle..
Ite käytän mitsuissa aina castrollin öljyjä, delta autolla esim. käytetään nesten öljyjä, neste.fi sivuilta löytää suositellut öljyt ainakin rekkarilla
ja tais olla määrätkin ilmoitettu.
Ja joo tapauksia on milloin ne venttiilit vaatii oikeasti säätöä, ja siinä tarkastus lippusessa se lukeekin että "säätö erillistyönä" mutta silloin se ilmoitetaan asiakkaalle ennen kuin mitään tehdään.
Ja kyllä ite ainaki merkkiliikkeen mekaanikona on sen listan aina menny joka auton kohalla läpi ja huoltanut/korjannu kaikki autot kuin ois omia, ymmärrän että asiakas haluaa nähdä että työt tehdään, mutta itselläni ainakin oli vaikeampi keskittyä kun joku puhuu ja hengittää niskaan kokoajan, itse kun tykkään autoja laittaa kun toimii terapiana ihan, varsinkin kun kiat ja mitsut on niin hyvin suunniteltu tosin ku eurooppalaiset merkit esim.
Ja kuten ah-05 sanoi että jokaisen oma valinta miten autoaan haluaa huoltaa/huollattaa
niin itse antaisin merkkiliikkeen huoltaa ainakin takuun päättymiseen asti jonka jälkeen huoltaisin itse.
Voi ainakin pestä kätensä jos jotain rikkoutuu kun joku muu tehnyt.
Muistat vaan merkitä huollot vihkoon, ja täältä foorumilta löytyy ohjeet huoltovalon nollaukseen tarvittaessa.
Ei muutakuin huoltopäivän iloja, ja toivottavasti tulee oikeat suodattimet ym.